Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg er ved at planlægge en linux installeringsbegivenhed sammen med en lokal reparationscafe :)

Jeg er ved at planlægge en linux installeringsbegivenhed sammen med en lokal reparationscafe :)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
repaircafedanmalinuxdk
7 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • snue@radikal.socialS This user is from outside of this forum
    snue@radikal.socialS This user is from outside of this forum
    snue@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

Jeg er ved at planlægge en linux installeringsbegivenhed sammen med en lokal reparationscafe 🙂

I den sammenhæng vil jeg spørge, om der er nogen der har noget erfaring de kan dele med os 🙂

Det er som en forlængelse af den normale reparationscafe, og jeg tror vi regner med mellem 0 og 5 der gerne vil have installeret linux. Aldersgruppen er vist primært 40+.

Der er allerede styr på kaffe og kage 😛

1/4

#repaircafedanmark #linuxdk

snue@radikal.socialS 1 Reply Last reply
    0
    • snue@radikal.socialS snue@radikal.social

2/4

Min umiddelbare tanke er at have en laptop med, der kører noget brugervenligt så folk kan prøve linux. Jeg tænker også at have flere forskellige levende distroer på mindepinde (usb-pinde), så folk kan opleve diversiteten i linux og selv vælge hvilken distro de vil have.

Jeg sørger også for at skaffe koden til WiFi på lokationen (det er en folkeskole).

Vi holder en cafe en gang om måneden og jeg tænker at være der fast det næste lange stykke tid, så folk kan komme og få støtte løbende 🙂

snue@radikal.social
      wrote sidst redigeret af

3/4

Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage en ekstern harddisk og udstyr med, så man kan "garantere" at folk får deres filer med. Kunne det være godt ? Måske bare nogle tomme mindepinde på 128GB ?

Bør man på forhånd sige, at man ikke kan garantere noget, hvis maskinen ikke virker ? Jeg har aldrig prøvet at en linux installation går galt, men vil gerne være på den sikre side

Bør man tilbyde dual boot, så de både kan have linux og Windows/macos ? I så fald skal jeg lige prøve det af selv 🙂

0

3/4

Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage en ekstern harddisk og udstyr med, så man kan "garantere" at folk får deres filer med. Kunne det være godt ? Måske bare nogle tomme mindepinde på 128GB ?

Bør man på forhånd sige, at man ikke kan garantere noget, hvis maskinen ikke virker ? Jeg har aldrig prøvet at en linux installation går galt, men vil gerne være på den sikre side

Bør man tilbyde dual boot, så de både kan have linux og Windows/macos ? I så fald skal jeg lige prøve det af selv 🙂

snue@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

4/4

Bør man have ethernet kabel og skærm mm. til folk der kommer med stationære ? Jeg tænker umiddelbart at det kun sker efter aftale

Hvilke distroer er i øvrigt gode at tage med ? 🙂

Jeg tænker umiddelbart Ubuntu, kubuntu, mint cinnamon og mint Xfce 🙂

Er der andre ting vi bør være obs på ? 🙂

På forhånd tak for de gode tips og svar 🙂

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
        0

Jeg er ved at planlægge en linux installeringsbegivenhed sammen med en lokal reparationscafe 🙂

I den sammenhæng vil jeg spørge, om der er nogen der har noget erfaring de kan dele med os 🙂

Det er som en forlængelse af den normale reparationscafe, og jeg tror vi regner med mellem 0 og 5 der gerne vil have installeret linux. Aldersgruppen er vist primært 40+.

Der er allerede styr på kaffe og kage 😛

1/4

#repaircafedanmark #linuxdk

snue@radikal.social
          wrote sidst redigeret af

2/4

Min umiddelbare tanke er at have en laptop med, der kører noget brugervenligt så folk kan prøve linux. Jeg tænker også at have flere forskellige levende distroer på mindepinde (usb-pinde), så folk kan opleve diversiteten i linux og selv vælge hvilken distro de vil have.

Jeg sørger også for at skaffe koden til WiFi på lokationen (det er en folkeskole).

Vi holder en cafe en gang om måneden og jeg tænker at være der fast det næste lange stykke tid, så folk kan komme og få støtte løbende 🙂

0

4/4

Bør man have ethernet kabel og skærm mm. til folk der kommer med stationære ? Jeg tænker umiddelbart at det kun sker efter aftale

Hvilke distroer er i øvrigt gode at tage med ? 🙂

Jeg tænker umiddelbart Ubuntu, kubuntu, mint cinnamon og mint Xfce 🙂

Er der andre ting vi bør være obs på ? 🙂

På forhånd tak for de gode tips og svar 🙂

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@snue
            Det jeg lige umiddelbart tænker (som måske er styr på) er forlængerledninger, så man kan være sikker på der er strøm der hvor man vil side.

Men ellers måske printet informations materiale, så man kan se på noget mens installation er i gang?

Eventuelt mulighed for projektor eller lignende, så man kan vise nogle ting til flere på en gang?

0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@snue
              Det jeg lige umiddelbart tænker (som måske er styr på) er forlængerledninger, så man kan være sikker på der er strøm der hvor man vil side.

Men ellers måske printet informations materiale, så man kan se på noget mens installation er i gang?

Eventuelt mulighed for projektor eller lignende, så man kan vise nogle ting til flere på en gang?

snue@radikal.social
              wrote sidst redigeret af

@folfdk

Der skal helt klart være forlængerledninger, godt tænkt 🙂

Printet informationsmateriale er også en super ide. Enten noget lamineret der kan genbruges eller noget pjece værk man kan tage med hjem 🙂

Projektor kunne være vildt nok. Jeg skyder på at vi ikke bliver så mange, at det bliver relevant, men det er godt at have i tankerne 🙂

Det er gode tanker - tak for det 🙂

1 Reply Last reply
              0
              • snue@radikal.socialS This user is from outside of this forum
                snue@radikal.social
                wrote sidst redigeret af

@mjj

32 GB er godt nok til at folk kan lave en lille back-up ? Det er godt at vide 🙂
                Jeg har allerede nogle ubrugte pinde på 128 GB så jeg tager nok dem med også 🙂

Jeg har tilgengæld ikke nogle stikdåser liggende, så dem må jeg lige ud og finde.

Tak for svar 🙂

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.