Jeg er en medlem af en forening, hvor vi kigger på at skifte fra Big Tech til Fri Software :)
-
Angående friendica, så overvejede jeg at tilføje et afsnit omkring Friendica. Jeg har dog ikke selv så meget erfaring med Friendica. Min opfattelse er også, at friendica er lidt klodset at bruge og at udviklingen af friendica går meget langsomt.
Det kan være, at jeg tager fejl, for jeg ved ærlig talt ikke rigtig, hvor jeg har mine idéer fra

Jeg vil gerne kunne stå rimeligt indenfor de værktøjer jeg anbefaler, så jeg tror lige, at jeg skal undersøge friendica lidt mere

@snue Det kan jeg sagtens forstå - det giver naturligvis troværdighed til listen, at det er dine egne valg
.(for mig eget vedkommende startede jeg også - som alle andre - på først mastodon og dernæst pixelfed ... men i dag bruger jeg reelt udelukkende Friendica på daglig basis)
-
Jeg er en medlem af en forening, hvor vi kigger på at skifte fra Big Tech til Fri Software

I den anledning har jeg lavet et lille skriv om, hvilke frie værktøjer jeg bruger i andre foreninger.
Skrivet kan findes her: https://write.data.coop/snue/sadan-forlader-din-forening-big-tech
Hvis I finder nogle fejl eller mangler i skrivet, så må I hjertens gerne dele dem med mig

I skal også være velkommen til at dele skrivet med andre, hvis I tror det kunne være gavnligt

@snue tak for påmindelsen, så har jeg installeret vaultwarden (open source implementering af bitwarden) på min hjemmeserver. Den er ikke eksponeret mod nettet, og et hjemmebrygget certifikat gør tingene lidt krydrede. Skal også se om det er muligt at få backup af data.
-
Jeg er en medlem af en forening, hvor vi kigger på at skifte fra Big Tech til Fri Software

I den anledning har jeg lavet et lille skriv om, hvilke frie værktøjer jeg bruger i andre foreninger.
Skrivet kan findes her: https://write.data.coop/snue/sadan-forlader-din-forening-big-tech
Hvis I finder nogle fejl eller mangler i skrivet, så må I hjertens gerne dele dem med mig

I skal også være velkommen til at dele skrivet med andre, hvis I tror det kunne være gavnligt

@snue Jeg har tilladt mig at henvise til din video ovre fra denne:
-
@snue ja, det gør du bare
Fedt du har skrevet det, forresten!Så er dine billeder blevet tilføjet

Jeg fandt ud af, at jeg kunne uploade dem til cloud.data.coop (nextcloud) og så linke til dem derfra

Jeg ved ikke, om writeFreely (den software der kører på write.data.coop) har en nemmere måde at tilføje billeder på, men det her virker i hvert fald

Jeg har ikke kunne finde en måde, at kontrollere størrelsen på billederne, så hele indlægget er lidt rodet

-
Så er dine billeder blevet tilføjet

Jeg fandt ud af, at jeg kunne uploade dem til cloud.data.coop (nextcloud) og så linke til dem derfra

Jeg ved ikke, om writeFreely (den software der kører på write.data.coop) har en nemmere måde at tilføje billeder på, men det her virker i hvert fald

Jeg har ikke kunne finde en måde, at kontrollere størrelsen på billederne, så hele indlægget er lidt rodet

@snue haha, smart!
-
@snue tak for påmindelsen, så har jeg installeret vaultwarden (open source implementering af bitwarden) på min hjemmeserver. Den er ikke eksponeret mod nettet, og et hjemmebrygget certifikat gør tingene lidt krydrede. Skal også se om det er muligt at få backup af data.
Som jeg husker det, så tillader vaultwarden at man kan downloade en krypteret kopi af sin data

Held og lykke med projektet

-
@snue Det kan jeg sagtens forstå - det giver naturligvis troværdighed til listen, at det er dine egne valg
.(for mig eget vedkommende startede jeg også - som alle andre - på først mastodon og dernæst pixelfed ... men i dag bruger jeg reelt udelukkende Friendica på daglig basis)
Det kan være, at jeg snart skal prøve at bruge friendica som min primære platform i et stykke tid

Det er jo totalt lækkert at det understøtter både begivenheder og grupper. Det savner jeg virkelig på fødiverset

Jeg har også et øje på Framasofts Mobilizon, men jeg har ikke fået testet det endnu

-
Som jeg husker det, så tillader vaultwarden at man kan downloade en krypteret kopi af sin data

Held og lykke med projektet

@snue Home Assistant tager daglig backup af alle Docker images, så jeg har åbenbart noget der. Den backup er så lidt uoverskuelig. Hver image backup er krypteret (på Home Assistants egen lidt kryptiske måde). For at gøre det bedre er vaultwarden databasen også krypteret (og så lægger jeg det på en krypteret disk), så ideelt skulle jeg starte en ny Home Assistant og tjekke at alt kan reetableres...
-
J jowek@autonomous.zone shared this topic
-

@snue Tak for en god tekst.
Jeg har selv været i samme situation, og er begyndt at bruge Delta Chat med flere grupper og foreninger.
Her er en kortfattet præsentation af Delta Chat og en guide til hvordan man kommer igang med at bruge Apps i delta chat, der virkelig gør det til en simpel organiserings schweizerkniv.
-
Jeg har selv været i samme situation, og er begyndt at bruge Delta Chat med flere grupper og foreninger.
Her er en kortfattet præsentation af Delta Chat og en guide til hvordan man kommer igang med at bruge Apps i delta chat, der virkelig gør det til en simpel organiserings schweizerkniv.
Delta chat lyder virkelig til at kunne det hele på den fede måde (minimal base, nem at udvide)

Mit bofællesskab er for nyligt rykket over på signal, og vi har bl.a. en chat til at holde styr på en indkøbsliste - det er lidt klodset

Jeg tror ikke, at jeg får de andre overtalt til at skifte til delta chat lige foreløbig, men jeg kan helt klart se fordelen ved de der apps

Det kunne godt være, at delta chat blev min foretrukne beskedplatform fremover

-
Kan jeg tilføje et link til din (?) tekst om delta chat i mit indlæg ?

Jeg kan se, at alle med linket kan redigere i teksten. Er det med vilje ?

-
Kan jeg tilføje et link til din (?) tekst om delta chat i mit indlæg ?

Jeg kan se, at alle med linket kan redigere i teksten. Er det med vilje ?

@snue Ja gør endelig det.
Du må også meget gerne spidse teksten til
Det er med vilje at nogle nørde ville opdage at der var redigeringsmulighed.
Du kan også sende det til mig, så kan jeg tilføje det.
-
@snue Ja gør endelig det.
Du må også meget gerne spidse teksten til
Det er med vilje at nogle nørde ville opdage at der var redigeringsmulighed.
Du kan også sende det til mig, så kan jeg tilføje det.
Jeg tror måske vi taler forbi hinanden ?

Jeg vil gerne tilføje et link til jeres tekst i min tekst, under afsnittet om delta chat
Jeg kan også tilføje et link til min tekst i jeres tekst, hvis det er det du foreslår

-
Jeg tror måske vi taler forbi hinanden ?

Jeg vil gerne tilføje et link til jeres tekst i min tekst, under afsnittet om delta chat
Jeg kan også tilføje et link til min tekst i jeres tekst, hvis det er det du foreslår

@snue ah. Ja det gør vi
Du er velkommen til at gøre lige hvad du synes er meningsfuldt
-
@snue ah. Ja det gør vi
Du er velkommen til at gøre lige hvad du synes er meningsfuldt
Super

Jeg tilføjer et link til jeres tekst i min tekst

I skal være velkomne til at tilføje et link til mit indlæg i jeres, hvis I føler for det, men jeg tror ikke, at jeg kan få mig selv til det

-
A abekonge@venner.network shared this topic