Jeg er nysgerrig på hvordan folk her i fediverset har det med at heilende nazister lykkedes demonstrere i København i dag.
-
Jeg er nysgerrig på hvordan folk her i fediverset har det med at heilende nazister lykkedes demonstrere i København i dag. Den korte version. Check evt live rapportage fra @redox
-
Jeg er nysgerrig på hvordan folk her i fediverset har det med at heilende nazister lykkedes demonstrere i København i dag. Den korte version. Check evt live rapportage fra @redox
-
@benjaminlj Hvordan forholder du dig til det, hvis ikke på nogle af de måder? Den korte udgave. Sidst nazister forsøgte at demonstrere i København var så vidt jeg ved Danmarks Nationale Front i 2014 og det lykkedes dem ikke at gennemføre.
-
@benjaminlj Hvordan forholder du dig til det, hvis ikke på nogle af de måder? Den korte udgave. Sidst nazister forsøgte at demonstrere i København var så vidt jeg ved Danmarks Nationale Front i 2014 og det lykkedes dem ikke at gennemføre.
@malte jeg er bekymret, og misforstå mig ikke - jeg hepper på moddemonstrationen og håber den altid vil være langt større. Men jeg er bare bange for at den modstand ikke gør meget for at forhindre demonstrationerne. Men jeg ved det ikke, man kan da håbe.
-
@malte Det er helt enormt skræmmende.
Jeg var tilstede i moddemoen, og jeg synes det var så nøjern at se så voldelige fascister gå igennem østerbro, mens politiet bare banede vej for dem. Nazisterne heilede og kastede med fyrværkeri mod os, men politiet gjorde ingenting.
Det var også nøjern, hvor mange de var. Nogen af dem var hardcore, sortklædte voldspersoner, men andre var "almindelige" familiepersoner. Det her er et problem der stikker dybt

-
-
Jeg tror desværre ikke, at det er tydeligt for enhver, hvad der sker

De fleste mediedækninger jeg har ser af dagens protester nævner slet ikke, at folk f.eks. heilede til demoen.
Jeg tror desværre at fascisterne kun har fået mere selvtillid af dagens demo og at vi fremover kommer til at se forfærdeligt meget til dem

Jeg så langt hellere at de følte sig så bange, at de gemte sig i kloakkerne eller på det mørke net.
-
@peter_ringholm Tror du at en demonstration kan få nye følgere ved at lykkedes med at gå?
-
@redox Jeg glemte muligheden i afstemningen: "Man kan ikke gøre noget ved det. Nazister er en ustoppelig kraft."
-
@peter_ringholm @malte @redox "Men jeg ville da heller have dem gående i Københavns gader og ikke på skumle dele af det mørke net. " det ene udelukker på ingen måde det ander. Mærkelig logik.
-
-
@asbjornn Det faktum at nazister (blandt alle andre) kan og må demonstrere på gaden er det, som har dannet grundlag for minoriteters rettigheder. Er det dét du mener?
-
@asbjornn Det faktum at nazister (blandt alle andre) kan og må demonstrere på gaden er det, som har dannet grundlag for minoriteters rettigheder. Er det dét du mener?
@malte Ja, ikke specifikt nazisters. Men at alle har ytrings- og forsamlingsfrihed.
-
Tak til alle der stemte! Jeg er overrasket over udfaldet, at så mange valgte tredje mulighed. Hvis jeg bare læste kommentarerne forneden, ville jeg tro noget andet. Jeg opdagede også at dem, der har standpunktet "Jeg er glad for at nazisterne har mulighed for at gå march, fordi det er selve grundlaget for demokrati" ikke ville vælge "Berører mig ikke". Jeg har tænkt meget over, hvordan den demokratiforståelse er blevet så dominerende og er tæt knyttet med ytringsfrihedsbegrebet. Jeg valgte nr 3.
-
@malte Ja, ikke specifikt nazisters. Men at alle har ytrings- og forsamlingsfrihed.