Denne uges #bæometri er heller ikke køn.
-
Der er også fuld knald på influenzaen.
-
I et land hvor idioti er blevet et politisk ståsted, drager de konsekvenserne af idioti på sundhedsområdet.
Kighoste er rekordhøj (og ganske alvorlig specielt for børn).
Mæslinger er der også stadig rekordmange af.
CDC har tilsyneladende fået lov til at publicere data igen, efter den Orange Kejsers lakajer lukkede det ned.
https://www.cidrap.umn.edu/measles/us-measles-outbreak-tops-1800-cases-respiratory-illness-surveillance-returns -
@PeterHald jeg var med på den graf i sidste uge 🥴
-
I et land hvor idioti er blevet et politisk ståsted, drager de konsekvenserne af idioti på sundhedsområdet.
Kighoste er rekordhøj (og ganske alvorlig specielt for børn).
Mæslinger er der også stadig rekordmange af.
CDC har tilsyneladende fået lov til at publicere data igen, efter den Orange Kejsers lakajer lukkede det ned.
https://www.cidrap.umn.edu/measles/us-measles-outbreak-tops-1800-cases-respiratory-illness-surveillance-returns@PeterHald jeg hader det. Jeg havde mæslinger FØR vaccinen, og jeg var freaking dødssyg og for en der ellers aldrig har feber over 38 grader ved at smelte væk.
Jeg var 7, og kan fortsat huske weirde traumatiske detaljer
-
@PeterHald jeg hader det. Jeg havde mæslinger FØR vaccinen, og jeg var freaking dødssyg og for en der ellers aldrig har feber over 38 grader ved at smelte væk.
Jeg var 7, og kan fortsat huske weirde traumatiske detaljer
@MThaastrup @PeterHald Det er så trist at tænke på alle de børn der bliver udsat for alvorlig sygdom på grund af deres forældres idioti. Og tænk hvordan det må være at indse at man tog fejl - men så er det for sent? Skrækkeligt!
-
@MThaastrup @PeterHald Det er så trist at tænke på alle de børn der bliver udsat for alvorlig sygdom på grund af deres forældres idioti. Og tænk hvordan det må være at indse at man tog fejl - men så er det for sent? Skrækkeligt!
@tanyakaroli @MThaastrup @PeterHald Skoldkopper.
Vaccine anbefales til alle over 50 og forhindrer 1 ud af 2 tilfælde af helvedesild og 2 ud af 3 tilfælde af kronisk smerte fra helvedesild (tal fra Wikipedia).
Vaccine gives kun til børn som er immun-kompromitterede eller som ikke har haft skoldkopper "naturligt" når de når en vis alder.
Skoldkopper er ikke en børnesygdom. Det er en kronisk infektion af nervesystemet som bliver holdt nede af det adaptive immunforsvar. -
@tanyakaroli @MThaastrup @PeterHald Skoldkopper.
Vaccine anbefales til alle over 50 og forhindrer 1 ud af 2 tilfælde af helvedesild og 2 ud af 3 tilfælde af kronisk smerte fra helvedesild (tal fra Wikipedia).
Vaccine gives kun til børn som er immun-kompromitterede eller som ikke har haft skoldkopper "naturligt" når de når en vis alder.
Skoldkopper er ikke en børnesygdom. Det er en kronisk infektion af nervesystemet som bliver holdt nede af det adaptive immunforsvar.@drgroftehauge @tanyakaroli @PeterHald min datter har fået to skoldkoppevacciner - jeg måtte betale dem selv.
-
@tanyakaroli @PeterHald det er rædsomt. Og jeg bliver hysterisk gal på dem, der så påstår, at barnets død var guds vilje.
Nej.
Hvis vi leger at din gud findes, har denne også tilladt opfindelsen af vacciner, og DU har udvalgt dit barn til at dø alligevel.Jeg bliver så trist
-
@drgroftehauge @tanyakaroli @PeterHald min datter har fået to skoldkoppevacciner - jeg måtte betale dem selv.
@MThaastrup @drgroftehauge @tanyakaroli
Har fået skoldkoppe/helvedesildvaccinen for nylig.
Sådan en gang helkropsherpes har jeg ingen intentioner om at opleve.
-
@MThaastrup @drgroftehauge @tanyakaroli
Har fået skoldkoppe/helvedesildvaccinen for nylig.
Sådan en gang helkropsherpes har jeg ingen intentioner om at opleve.
@PeterHald @drgroftehauge @tanyakaroli Jeg har også overvejet det, men i den aktuelle situation havde en bekendt et lille barn på min datters alder på hospitalet med blodforgiftning af skoldkopper, så jeg skulle IKKE nyde noget for min datter