Forbrukartrendspørsmål: Er det framleis airfryer som er den siste må-ha kjøkendingsen, eller er det komen ein ny må-ha dings i det siste som eg ikkje har fått med meg?
-
@cmyrland Det høres mest ut som det merkes at dokker e to voksne uten barn, egentlig? (æ vil for så vidt også heller ha isbitmaskin enn barn, æ må bare rydde kjøkkenbenken først) @eivind @dazo @kgjengedal @TanteGulo
@cmyrland
Det er lenge sidan eg har lagt merke til dei nespressokapslane i nokon butikk, for ikkje å snakke om utstillingsvindaugo med nespressokapseltårn og lange køar utanfor, så eg trudde nesten dei var blitt utfasa... @eivind @dazo @TanteGulo @gaski -
@cmyrland
Sukkerspinnmaskin?!?!?
@gaski @eivind @dazo @kgjengedal@TanteGulo ja? Den er råsa. @gaski @eivind @dazo @kgjengedal
-
@TanteGulo ja? Den er råsa. @gaski @eivind @dazo @kgjengedal
@cmyrland
Nøyaktig den farga eg automatisk såg for meg

Korleis havna den i hus?
@gaski @eivind @dazo @kgjengedal -
@gaski hm, tja? Svigerfamilien har i det store og hele akkurat de samme greiene som oss, og der er det også barn i bildet. Men det er en helt annen innstilling til å kjøpe sånne attåt-greier som ofte er litt uglesett i Norge. Lider vi av kjøkkenjantelov i Norge?
Og i motsetning til ymse trender som dukker opp, er disse tingene i jevnlig bruk, med unntak av sukkerspinnmaskina

@cmyrland Eg trudde faktisk Noreg låg nokså nær verdstoppen når det gjeld å skaffe seg kjøken-attåtgreier, men eg tenkjer kanskje på eit veldig spesielt demografisk segment... @gaski @eivind @dazo @TanteGulo
-
@cmyrland
Det er lenge sidan eg har lagt merke til dei nespressokapslane i nokon butikk, for ikkje å snakke om utstillingsvindaugo med nespressokapseltårn og lange køar utanfor, så eg trudde nesten dei var blitt utfasa... @eivind @dazo @TanteGulo @gaski@kgjengedal åneida, de selges overalt fortsatt. Eller, kapslene må bestilles på nett eller i butikk i Oslo, men ellers tror jeg de egentlig bare har gått inn i basissortimentet mange steder, slik at ingen egentlig snakker om det lenger. Men du vet, Nespresso er jo en sveitsisk oppfinnelse, så nedi der er det nespressomaskiner i alle hjem. Det er like vanlig som å ha kaffetrakter her. På den annen side er det ingen der som har kaffetrakter

-
@kgjengedal åneida, de selges overalt fortsatt. Eller, kapslene må bestilles på nett eller i butikk i Oslo, men ellers tror jeg de egentlig bare har gått inn i basissortimentet mange steder, slik at ingen egentlig snakker om det lenger. Men du vet, Nespresso er jo en sveitsisk oppfinnelse, så nedi der er det nespressomaskiner i alle hjem. Det er like vanlig som å ha kaffetrakter her. På den annen side er det ingen der som har kaffetrakter

@kgjengedal (underforstått at alle vet at min samboer er sveitsisk - noe kanskje ikke alle vet, når jeg tenker meg om.) @eivind @dazo @TanteGulo @gaski
-
@kgjengedal Seriøse retrofolk kjøper vaffeljern.
Bruker det selv til å tine brødskiver fra frys, lage toast osv alt får hjerter

@baggetun Dette har eg vurdert sjølv, altså å utvide bruksområdet for vaffeljernet eg allereie har, men eg er oppvaksen med at vaffeljern blir brukt til vaflar, punktum, og eg merkar at eg har vanskar med å frigjere meg frå den tankegangen.
-
@kgjengedal (underforstått at alle vet at min samboer er sveitsisk - noe kanskje ikke alle vet, når jeg tenker meg om.) @eivind @dazo @TanteGulo @gaski
@cmyrland Der var det mykje som fall på plass! @eivind @dazo @TanteGulo @gaski
-
@cmyrland
Nøyaktig den farga eg automatisk såg for meg

Korleis havna den i hus?
@gaski @eivind @dazo @kgjengedal@TanteGulo eeeh jeg tror vi skulle få besøk av noen onkelunger av meg, og da var det jo den mest selvsagte ting i verden at vi måtte ha en sånn maskin. Jeg er usikker på pm den har blitt brukt mer enn en gang de siste, hm, 10-12 årene? @gaski @eivind @dazo @kgjengedal
-
@TanteGulo eeeh jeg tror vi skulle få besøk av noen onkelunger av meg, og da var det jo den mest selvsagte ting i verden at vi måtte ha en sånn maskin. Jeg er usikker på pm den har blitt brukt mer enn en gang de siste, hm, 10-12 årene? @gaski @eivind @dazo @kgjengedal
@cmyrland @TanteGulo @gaski @eivind @dazo @kgjengedal Du får begynne å selge på gata. Rå avkastning er min erfaring fra loppemarked.
-
@cmyrland Eg trudde faktisk Noreg låg nokså nær verdstoppen når det gjeld å skaffe seg kjøken-attåtgreier, men eg tenkjer kanskje på eit veldig spesielt demografisk segment... @gaski @eivind @dazo @TanteGulo
@kgjengedal usikker? Meget mulig at det er en demografigreie, ja. Mor mi orker knapt tanken på å ha noe særlig mer enn en komfyr og en kaffetrakter, mens far min tross alt har kostet på seg en eggekoker.
Kanskje yngre generasjoner er mer sånn "kjøpe fordi det er trendy", men så går det i glemmeboka etter et par uker? Her er ihvertfall alt av slike maskiner - med unntak av sukkerspinnmaskina - jevnlig i bruk..
-
@kgjengedal usikker? Meget mulig at det er en demografigreie, ja. Mor mi orker knapt tanken på å ha noe særlig mer enn en komfyr og en kaffetrakter, mens far min tross alt har kostet på seg en eggekoker.
Kanskje yngre generasjoner er mer sånn "kjøpe fordi det er trendy", men så går det i glemmeboka etter et par uker? Her er ihvertfall alt av slike maskiner - med unntak av sukkerspinnmaskina - jevnlig i bruk..
@cmyrland I kjøkenet mitt ynskjer vi å følgje Alton Brown's gylne regel: No unitaskers!
Aeropressen er innanfor, sidan eg har sett at ein kan lage potetmos med den.
Eg var skeptisk til mjølkeskummaren heilt til eg fann ut at ein kan lage hollandaisesaus (og andre nestenkokesausar) med den.