Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Her er 2026's nytårsforsæt: Få #digitale vaner, der harmonerer med dine værdier

Her er 2026's nytårsforsæt: Få #digitale vaner, der harmonerer med dine værdier

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
digitaledanmarkskifternobigtechteknologi
7 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • cryptohagen@social.data.coopC This user is from outside of this forum
    cryptohagen@social.data.coopC This user is from outside of this forum
    cryptohagen@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

Mens 🇺🇸 laver indrejseforbud for europæere 🇪🇺 der generer 🇺🇸 techgiganter, skydes 🇩🇰 ’Danmark Skifter’ i gang #DanmarkSkifter #NoBigTech

En folkebevægelse, hvor vi skal hjælpe hinanden til at bruge #teknologi, vi kan stå inde for

Klassisk nytårsforsæt, hvor mennesker bruger symbolikken i kalender-årets skiften til at ændre kurs i livet og udskifte dårlige vaner med nogle bedre 😀
    https://politiken.dk/danmark/art10668707/Her-er-2026s-nyt%C3%A5rsfors%C3%A6t-F%C3%A5-digitale-vaner-der-harmonerer-med-dine-v%C3%A6rdier (paywalled)

J engedal@mstdn.dkE 2 Replies Last reply
    2
    0
    • cryptohagen@social.data.coopC cryptohagen@social.data.coop

Mens 🇺🇸 laver indrejseforbud for europæere 🇪🇺 der generer 🇺🇸 techgiganter, skydes 🇩🇰 ’Danmark Skifter’ i gang #DanmarkSkifter #NoBigTech

En folkebevægelse, hvor vi skal hjælpe hinanden til at bruge #teknologi, vi kan stå inde for

Klassisk nytårsforsæt, hvor mennesker bruger symbolikken i kalender-årets skiften til at ændre kurs i livet og udskifte dårlige vaner med nogle bedre 😀
      https://politiken.dk/danmark/art10668707/Her-er-2026s-nyt%C3%A5rsfors%C3%A6t-F%C3%A5-digitale-vaner-der-harmonerer-med-dine-v%C3%A6rdier (paywalled)

J This user is from outside of this forum
      johnrohde@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@cryptohagen Jeg kører mail for hele familien via Goggle Apps med eget domæne etc. Jeg har længe tænkt på at flytte det til Proton. DNS har jeg fra en lokal udbyder, men det er stadig lidt tricky at flytte over uden at afbryde service for de andre i familien.

Er der nogen som har erfaringer med den proces?

cryptohagen@social.data.coopC 1 Reply Last reply
      0
      • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic

engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
        engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
        engedal@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@cryptohagen Her er hjemmesiden med inspiration https://www.danmarkskifter.dk/

1 Reply Last reply
        2
        0
        • J johnrohde@helvede.net

@cryptohagen Jeg kører mail for hele familien via Goggle Apps med eget domæne etc. Jeg har længe tænkt på at flytte det til Proton. DNS har jeg fra en lokal udbyder, men det er stadig lidt tricky at flytte over uden at afbryde service for de andre i familien.

Er der nogen som har erfaringer med den proces?

cryptohagen@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@johnrohde Der er ikke nogen nemme løsninger på komplicerede udfordringer

Der er mange der slås med det digitale fængsel som mange har låst sig inde i

I stedet for at kigge på løsninger der skal erstatte en kommerciel løsning (fra virksomheder med ENORME pengetanke)

#cryptohagen plejer at anbefale at tage et stykke papir og lave en behovs-analyse - og ud fra de reelle behov - at kigge efter mulige løsninger

Kan godt tage nogen tid - men giver ofte den bedste løsning - men ok ikke 'gratis'

alf149@social.data.coopA 1 Reply Last reply
          0
          • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop shared this topic

@johnrohde Der er ikke nogen nemme løsninger på komplicerede udfordringer

Der er mange der slås med det digitale fængsel som mange har låst sig inde i

I stedet for at kigge på løsninger der skal erstatte en kommerciel løsning (fra virksomheder med ENORME pengetanke)

#cryptohagen plejer at anbefale at tage et stykke papir og lave en behovs-analyse - og ud fra de reelle behov - at kigge efter mulige løsninger

Kan godt tage nogen tid - men giver ofte den bedste løsning - men ok ikke 'gratis'

alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
            alf149@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@cryptohagen @johnrohde
            Er i samme situation med 15 brugere, en del oppe i årene, jeg har accepteret at denne service ikke bliver skiftet lige nu. Da jeg ville skulle være tekniker, supporter og koordinator.

Hvis jeg skulle flytte, ville jeg vælge en af dem der har automatiseret flytning.
            Ville nok vælge proton mail og dermed en betalings løsning. Men det er faktisk lidt dyrt for 15 brugere.

J 1 Reply Last reply
            0
            • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop

@cryptohagen @johnrohde
              Er i samme situation med 15 brugere, en del oppe i årene, jeg har accepteret at denne service ikke bliver skiftet lige nu. Da jeg ville skulle være tekniker, supporter og koordinator.

Hvis jeg skulle flytte, ville jeg vælge en af dem der har automatiseret flytning.
              Ville nok vælge proton mail og dermed en betalings løsning. Men det er faktisk lidt dyrt for 15 brugere.

johnrohde@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@alf149 Jeg kan se at der er nogen automatisering ved migration til Proton, men brugerne skal stadig flytte deres enheder og deres hoveder.
              Der er også password manager og vpn i den store pakke fra Proton så jeg tror jeg kan holde udgiften konstant.

alf149@social.data.coopA 1 Reply Last reply
              0
              • J johnrohde@helvede.net

@alf149 Jeg kan se at der er nogen automatisering ved migration til Proton, men brugerne skal stadig flytte deres enheder og deres hoveder.
                Der er også password manager og vpn i den store pakke fra Proton så jeg tror jeg kan holde udgiften konstant.

alf149@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@johnrohde
                Med mine 15 brugere bliver det ca. 15000 om året.
                Og det er gratis i dag.

1 Reply Last reply
                0
                • marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net shared this topic
                  jowek@autonomous.zoneJ jowek@autonomous.zone shared this topic
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.