Jeg hyggede mig i påsken med at lave nogle bots, der poster på Bluesky.
-
Hvis man vil undgå at få tynd mave, kan man med fordel følge @smiley.aggemam.dk, der advarer om fødevarevirksomheder, der ikke har styr på hygiejnen.
På @lovforslag.aggemam.dk kan man følge med i nye lov- og beslutningsforslag, der fremsættes i Folketinget. Fravær af en regering er ingen hindring. #dkpol
-
A alf149@social.data.coop shared this topic on
-
Jeg hyggede mig i påsken med at lave nogle bots, der poster på Bluesky.
@lex.aggemam.dk linker til nye artikler på Lex – Danmarks Nationalleksikon. Her kommer nye artikler til hver dag om emner, der er oppe tiden, og om alt muligt andet.
@aggemamdk Sikke en service! Er der nogen grund til at de ikke er lavet til Mastodon? Så vidt jeg ved, er der flere her der helt blokerer Bluesky.
-
@aggemamdk Sikke en service! Er der nogen grund til at de ikke er lavet til Mastodon? Så vidt jeg ved, er der flere her der helt blokerer Bluesky.
@tanyakaroli Alle mine bots poster både til Bluesky og Mastodon. På Mastodon sker det via tjenesten brid.gy.
Jeg kender ikke folks motiver for at blokere brid.gy (hvis det er det, der er problemet), men hvis de har valgt at blokere alle brugere og bots, der benytter denne tjeneste, er det vel deres egen sag.
-
@tanyakaroli Alle mine bots poster både til Bluesky og Mastodon. På Mastodon sker det via tjenesten brid.gy.
Jeg kender ikke folks motiver for at blokere brid.gy (hvis det er det, der er problemet), men hvis de har valgt at blokere alle brugere og bots, der benytter denne tjeneste, er det vel deres egen sag.
@tanyakaroli Bluesky giver bedre mulighed for at styre, hvordan link-preview kommer til at se ud. Det understøtter Mastodon desværre ikke endnu, men det har længe været på tegnebrættet (se https://github.com/mastodon/mastodon/pull/36104). Så derfor kan link previews i bottens indlæg se lidt mere skrabede ud på Mastodon. Men ellers er det det samme indhold.
-
På @lovforslag.aggemam.dk kan man følge med i nye lov- og beslutningsforslag, der fremsættes i Folketinget. Fravær af en regering er ingen hindring. #dkpol
Selvom Folketinget for tiden ligger i dvale, arbejder embedsværket utrætteligt med at udstede nye bekendtgørelser, som man kan følge med i på @bkg.aggemam.dk.
-
Selvom Folketinget for tiden ligger i dvale, arbejder embedsværket utrætteligt med at udstede nye bekendtgørelser, som man kan følge med i på @bkg.aggemam.dk.
Botten @snl.aggemam.dk linker til nyoprettede artikler i Store Norske Leksikon, der er den norske pendant til Lex – Danmarks Nationalleksikon.
-
Botten @snl.aggemam.dk linker til nyoprettede artikler i Store Norske Leksikon, der er den norske pendant til Lex – Danmarks Nationalleksikon.
Hvis du bruger meget tid på motorvejen, kan du følge Vejdirektoratets udmeldinger om planlagte vejarbejder, kø, ferietrafik m.m. på @vej.aggemam.dk.
-
Hvis du bruger meget tid på motorvejen, kan du følge Vejdirektoratets udmeldinger om planlagte vejarbejder, kø, ferietrafik m.m. på @vej.aggemam.dk.
Anklagemyndigheden udsender et hav af nyheder, og dem kan du nu følge med i på @anklager.aggemam.dk.
#dkkrim #dkjura -
Anklagemyndigheden udsender et hav af nyheder, og dem kan du nu følge med i på @anklager.aggemam.dk.
#dkkrim #dkjuraChef jeg kan ikke komme på på arbejde. Christian har oprettet nyt rss feed(“bot”) Nu kan jeg ikke nå at arbejde når jeg skal læse alle nyhederne.
-
Chef jeg kan ikke komme på på arbejde. Christian har oprettet nyt rss feed(“bot”) Nu kan jeg ikke nå at arbejde når jeg skal læse alle nyhederne.
@aggemamdk
Har du en liste et sted med alle dine bots?
Vil gerne kunne anbefale. -
@aggemamdk
Har du en liste et sted med alle dine bots?
Vil gerne kunne anbefale.@alf149 Denne tråd er egentlig tænkt som en sådan liste.
På Bluesky har jeg lavet en offentlig liste, som dog tilsyneladende kun er tilgængelig, hvis man har en konto der.
https://bsky.app/profile/aggemam.dk/lists/3miorti5j342nPå Mastodon kan man ikke gøre sine lister offentlige.
Men det er en god idé at lave en samlet liste fx på min hjemmeside.
-
#dkkrim #dkjuraEr man hyppig koncertgænger, kan man på @scene.aggemam.dk holde sig opdateret om nye koncerter fra Live Nation og All Things Live. #ddkultur
-
Er man hyppig koncertgænger, kan man på @scene.aggemam.dk holde sig opdateret om nye koncerter fra Live Nation og All Things Live. #ddkultur
Forbrugerombudsmandens pressemeddelelser kan nu følges på
@forbrugerombudsmanden.aggemam.dk. -
Forbrugerombudsmandens pressemeddelelser kan nu følges på
@forbrugerombudsmanden.aggemam.dk.Fagbladet Folkeskolen skriver om skole og uddannelse. Kom med tilbage på skolebænken på
@folkeskolen.aggemam.dk – #skolechat -
Fagbladet Folkeskolen skriver om skole og uddannelse. Kom med tilbage på skolebænken på
@folkeskolen.aggemam.dk – #skolechatMan kan nu læse om afgørelser fra en række nævn under Styrelsen for Patientklager på @patientklager.aggemam.dk.
-
Man kan nu læse om afgørelser fra en række nævn under Styrelsen for Patientklager på @patientklager.aggemam.dk.
Ankestyrelsen fører tilsyn med, at kommuner og regioner overholder loven. Deres tilsynsudtalelser kan følges på @ankestyrelsen.aggemam.dk.
-
Ankestyrelsen fører tilsyn med, at kommuner og regioner overholder loven. Deres tilsynsudtalelser kan følges på @ankestyrelsen.aggemam.dk.
I tillæg til @paragraf20 kan man nu også følge med i spørgsmål til ministre fra Folketingets udvalg. Modsat § 20-spørgsmål, der handler om ministerens holdning, er udvalgsspørgsmålene ofte mere faktuelle.
Der bliver stillet rigtig mange spørgsmål, så jeg har lavet en bot pr. udvalg. >>
-
I tillæg til @paragraf20 kan man nu også følge med i spørgsmål til ministre fra Folketingets udvalg. Modsat § 20-spørgsmål, der handler om ministerens holdning, er udvalgsspørgsmålene ofte mere faktuelle.
Der bliver stillet rigtig mange spørgsmål, så jeg har lavet en bot pr. udvalg. >>
RE: https://mstdn.dk/@aggemamdk/116806252009002724
Her er en oversigt.