Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Puh, jeg har været træt siden kommunal- og regionrådsvalget i forgårs.

Puh, jeg har været træt siden kommunal- og regionrådsvalget i forgårs.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
18 Indlæg 4 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • reynir@social.data.coopR reynir@social.data.coop

Nå ja, jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen med min "kritik". Det er ikke mit indtryk at valgstyreren ville gå videre med det, og jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte. Hvis nogen ved hvem jeg skal snakke med så sig endelig til 🙂

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
    reynir@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

Der er også den problematik at det er uigennemskueligt om valgsystemet registrerer korrekt. Det bliver dog reduceret lidt af at man kan scanne et valgkort igen og få at vide at vedkommende allerede har stemt, men ellers er det uigennemskueligt.

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
    0

Nå ja, jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen med min "kritik". Det er ikke mit indtryk at valgstyreren ville gå videre med det, og jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte. Hvis nogen ved hvem jeg skal snakke med så sig endelig til 🙂

reynir@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

Jeg har sendt et tip til Version2 og skrevet at jeg gerne stiller op til interview. Jeg ved ikke hvad den officielle vej er.

benjaoming@social.data.coopB 1 Reply Last reply
      0

Jeg har sendt et tip til Version2 og skrevet at jeg gerne stiller op til interview. Jeg ved ikke hvad den officielle vej er.

benjaoming@social.data.coopB This user is from outside of this forum
        benjaoming@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@reynir det synes jeg er den helt rigtige vej. Så må man håbe, at de svarer dig. Ellers har DR en formular med nyhedstips som valgmulighed her: https://www.dr.dk/kontakt/kontakt-os

benjaoming@social.data.coopB 1 Reply Last reply
        0

Puh, jeg har været træt siden kommunal- og regionrådsvalget i forgårs. Men i nat sov jeg mange timer og er udhvilet.

Som nogle sikkert har hørt* og oplevet er der et nyt system til håndtering af valgkort. En scanner og en stregkode opdaterer en digital valgbog på en computer. Jeg har ikke indsigt i hvordan det fungerer internt, men det var af og til langsomt og vi havde ~5 minutter hvor det ikke virkede - så jeg tænker det er forbundet til internettet.

1/-

kimschulz@social.data.coopK This user is from outside of this forum
          kimschulz@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@reynir Ved os blev det gjort helt gammeldags og manuelt som altid.. sig fødselsdato og giv dem valgkortet. Tog ingen tid ved valgbordet og stemmeboksene var som altid bottleneck

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
          0
          • kimschulz@social.data.coopK kimschulz@social.data.coop

@reynir Ved os blev det gjort helt gammeldags og manuelt som altid.. sig fødselsdato og giv dem valgkortet. Tog ingen tid ved valgbordet og stemmeboksene var som altid bottleneck

reynir@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@kimschulz skulle de slå dig op i en fysisk valgbog eller hvad gjorde de med dit valgkort? For man skal stadig oplyse ens fødselsdato.

kimschulz@social.data.coopK 1 Reply Last reply
            0

Der er også den problematik at det er uigennemskueligt om valgsystemet registrerer korrekt. Det bliver dog reduceret lidt af at man kan scanne et valgkort igen og få at vide at vedkommende allerede har stemt, men ellers er det uigennemskueligt.

koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
              koefoed@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@reynir åh så der er dårlig feedback. Træls.
              Ift valgbogen: med et menneske mere pr bord kunne man godt strege ud også. Det langsomme er ikke at strege (hvis man er hurtig med alfabetet) men at man også skal være venlig osv.

Og så skal det kunne tjekkes (tid og bøvl) hvis nogen pludselig står som streget i bogen når de scanner (tidligere vælger er forkert streget ud). Logistisk er det bare svært hvis man vil digitalisere. Og i det hele taget en svær nærlogistik hvor meget skal gå op.

0
              • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

@reynir åh så der er dårlig feedback. Træls.
                Ift valgbogen: med et menneske mere pr bord kunne man godt strege ud også. Det langsomme er ikke at strege (hvis man er hurtig med alfabetet) men at man også skal være venlig osv.

Og så skal det kunne tjekkes (tid og bøvl) hvis nogen pludselig står som streget i bogen når de scanner (tidligere vælger er forkert streget ud). Logistisk er det bare svært hvis man vil digitalisere. Og i det hele taget en svær nærlogistik hvor meget skal gå op.

reynir@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@Koefoed ah okay. Det var første gang som valgtilforordnet, og jeg gik ud fra at det var langsommere med fysisk valgbog. Jeg har ikke erfaring med dét, så mine estimater er måske helt hen i vejret?

Hvis det ikke er hurtigere kan man undre sig hvorfor man digitaliserer det!

0

@Koefoed ah okay. Det var første gang som valgtilforordnet, og jeg gik ud fra at det var langsommere med fysisk valgbog. Jeg har ikke erfaring med dét, så mine estimater er måske helt hen i vejret?

Hvis det ikke er hurtigere kan man undre sig hvorfor man digitaliserer det!

koefoed@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@reynir oplagt at digitalisere hvis man kan stole på det: ingen faste valgborde, har man en scanner kan man åbne et ekstra valgbord, og man kan ikke komme til at sætte mærke ved det forkerte menneske.
                  Det tager vel 40-60 sek at tjekke en vælger ind manuelt. Men så småsnakker man jo og skal sikre sig at de forstår stemmesedlerne osv.
                  Jeg skulle have været valgtilforordnet men blev småsyg i dagene op til så meldte fra. Så jeg har kun prøvet det digitale system når jeg selv har brevstemt.

0
                  • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

@reynir oplagt at digitalisere hvis man kan stole på det: ingen faste valgborde, har man en scanner kan man åbne et ekstra valgbord, og man kan ikke komme til at sætte mærke ved det forkerte menneske.
                    Det tager vel 40-60 sek at tjekke en vælger ind manuelt. Men så småsnakker man jo og skal sikre sig at de forstår stemmesedlerne osv.
                    Jeg skulle have været valgtilforordnet men blev småsyg i dagene op til så meldte fra. Så jeg har kun prøvet det digitale system når jeg selv har brevstemt.

koefoed@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@reynir >men det er også en virkelig spændende case ift beredskab ved nedbrud. Gode pointer du har og jeg håber at nogen lytter til dem. Din kommune har helt sikkert en øverste valgansvarlig, man kan skrive til (men vent lige nogle dage, de har ret travlt lige nu så mails drukner).

Og så skal der jo helt oplagt laves en feedback ift at man faktisk er scannet ind. En dims der lyser op el lign.

1 Reply Last reply
                    0
                    • benjaoming@social.data.coopB benjaoming@social.data.coop

@reynir det synes jeg er den helt rigtige vej. Så må man håbe, at de svarer dig. Ellers har DR en formular med nyhedstips som valgmulighed her: https://www.dr.dk/kontakt/kontakt-os

benjaoming@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af

@reynir fik du nogen svar fra nogen?

0
                      • benjaoming@social.data.coopB benjaoming@social.data.coop

@reynir fik du nogen svar fra nogen?

reynir@social.data.coop
                        wrote sidst redigeret af

@benjaoming Nej, jeg har intet hørt fra Version2. Jeg har ikke kontaktet DR. Kan være jeg skal gøre det.

1 Reply Last reply
                        0

@kimschulz skulle de slå dig op i en fysisk valgbog eller hvad gjorde de med dit valgkort? For man skal stadig oplyse ens fødselsdato.

kimschulz@social.data.coop
                          wrote sidst redigeret af

@reynir Ja i en bunke papirer som vel er det du kalder valgbog. Lange lister med navne, fødselsdage mm.

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.