Danmark må ophøre sit samarbejde med Israel omgående, hvis Itamar Ben-Gvir fortsætter med at være sikkerhedsminister, efter de her udtalelser.
-
- Jeg mener, at der bør udføres målrettede drab i Gaza, hvor man fjerner 30 til 40 stykker hver nat.
Og det skal ifølge ministeren ikke kun gælde personer, der udgør en umiddelbar trussel.
- Der er mennesker der, som ikke er værdige til livet. De bør ikke leve. De er ikke engang mennesker, siger han.
Den danske regering kan ikke samarbejde med en anden regering, hvis den har en minister der udtaler sig sådan, hvis den danske regering skal repræsentere nogle liberale værdier.
-
Danmark må ophøre sit samarbejde med Israel omgående, hvis Itamar Ben-Gvir fortsætter med at være sikkerhedsminister, efter de her udtalelser. https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-er-ikke-engang-mennesker-israelsk-minister-vil-have-30-40-draebt-i-gaza-hver-nat
@malte ja, man venter i spænding på, at Enhedslisten eller SF siger noget... men det skulle ikke undre mig, at de stiller sig tilfredse med status quo drejebogen:
1. Vi forholder os afventende på en forklaring fra den israelske regering og signalerer, at vi måske gerne så et regeringsskifte
2. Der kommer regeringsskifte i Israel
3. Vi forholder os afventende på en forklaring fra den israelske regering og signalerer, at vi måske gerne så et regeringsskifte -
Danmark må ophøre sit samarbejde med Israel omgående, hvis Itamar Ben-Gvir fortsætter med at være sikkerhedsminister, efter de her udtalelser. https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-er-ikke-engang-mennesker-israelsk-minister-vil-have-30-40-draebt-i-gaza-hver-nat
@malte Adolf hin selvafdøde og hans stab roterer posthumt af misundelse

-
- Jeg mener, at der bør udføres målrettede drab i Gaza, hvor man fjerner 30 til 40 stykker hver nat.
Og det skal ifølge ministeren ikke kun gælde personer, der udgør en umiddelbar trussel.
- Der er mennesker der, som ikke er værdige til livet. De bør ikke leve. De er ikke engang mennesker, siger han.
@malte Jeg er rystet, men jeg vidste det godt.
-
@malte Det er vel nærmest definitionen på nazisme.
-
@malte Det er vel nærmest definitionen på nazisme.
@jenselbaek Ja nærmest - mere præcist definitionen på den dehumanisering der gør nazisme og folkemord muligt.
-
@malte Jeg er rystet, men jeg vidste det godt.
@Privatfar Jeg har det på samme måde. Det siger helt offentligt det, vi mistænkte Ben-Gvir og en stor del af det israelske samfund for at tænke. Folkemord kan kun finde sted, hvis der er en udbredt tankegang som denne. Så længe de ikke siger det højt, kan man bortforklare mordene. Det rystende er tanken om at de slipper afsted med de her udtalelser og at det ikke vil have de prompte reaktioner om at ophøre samarbejdet, det burde have.
-
@malte ja, man venter i spænding på, at Enhedslisten eller SF siger noget... men det skulle ikke undre mig, at de stiller sig tilfredse med status quo drejebogen:
1. Vi forholder os afventende på en forklaring fra den israelske regering og signalerer, at vi måske gerne så et regeringsskifte
2. Der kommer regeringsskifte i Israel
3. Vi forholder os afventende på en forklaring fra den israelske regering og signalerer, at vi måske gerne så et regeringsskifte@benjaoming Selv fra SF og Enhedslistens egen opportunistiske logik - hvad har de at tabe her, hvis de lagde maximal pres på regeringen til at ophøre samfundet med staten Israel? De her udtalelser kan ikke forsvares. Det burde være det letteste at bringe til talerstolen og kræve handling omkring.
-
@malte Adolf hin selvafdøde og hans stab roterer posthumt af misundelse

@cruiser I de her tilfælde hvor jeg tænker på staten Israel som et historisk Ouroboros https://en.wikipedia.org/wiki/Ouroboros
-
@benjaoming Selv fra SF og Enhedslistens egen opportunistiske logik - hvad har de at tabe her, hvis de lagde maximal pres på regeringen til at ophøre samfundet med staten Israel? De her udtalelser kan ikke forsvares. Det burde være det letteste at bringe til talerstolen og kræve handling omkring.
@malte ja, og i den larmende tavshed, undrer man sig.. Det er jo ikke fordi regeringsgrundlaget indeholder noget specifikt på dette punkt (så vidt jeg ved), så der burde være muligheder.
Fint at DR skriver historien... men man mangler at indhente udtalelser (hvis altså det er sådan... engang i mellem har de jo Per Clausen eller noget på P1 morgen). Jeg venter på en bog om emnet: https://www.plutobooks.com/product/how-to-sell-a-genocide/
-
M malte@radikal.social shared this topic
-
@jenselbaek Ja nærmest - mere præcist definitionen på den dehumanisering der gør nazisme og folkemord muligt.
@malte Det er de kommet videre fra. Hvis de gennemfører dette så ER de nazister og ironien er til at få øje på.
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
@malte Det jeg begræder er, at ingen danske politikere taler om det og har en holdning til denne udtalelse. Det ryster mig virkelig. For det handler ikke om Israel, men at man bør ikke accepterer sådanne udtalelser