Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg tænker lidt hvordan jeg kan tage automatisk "backup" af mine fotos på min telefon.

Jeg tænker lidt hvordan jeg kan tage automatisk "backup" af mine fotos på min telefon.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
6 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
    reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
    reynir@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

Jeg tænker lidt hvordan jeg kan tage automatisk "backup" af mine fotos på min telefon. Jeg har før hørt om Immich og kigger på det, men jeg kan se at der er bidrag markeret med Claude. Er det nu slop? Er der andet jeg skal kigge på?

mrmanor@social.data.coopM 1 Reply Last reply
    0
    • reynir@social.data.coopR reynir@social.data.coop

Jeg tænker lidt hvordan jeg kan tage automatisk "backup" af mine fotos på min telefon. Jeg har før hørt om Immich og kigger på det, men jeg kan se at der er bidrag markeret med Claude. Er det nu slop? Er der andet jeg skal kigge på?

mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
      mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
      mrmanor@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@reynir Jeg har forsøgt mig med at benytte Nextcloud's automatiske upload. Det virker nogen lunde, men man skal holde øje med at det kører, så Android ikke "begrænser baggrunds aktivitet" eller fratager NC rettigheder, eller på anden måde spænder ben for den.
      Jeg bruger den også til at uploade den daglige backup af Signal. Der bøvlede jeg også med at at gøre Signals backup synlig for Nextcloud.

decibyte@social.data.coopD 1 Reply Last reply
      0
      • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

@reynir Jeg har forsøgt mig med at benytte Nextcloud's automatiske upload. Det virker nogen lunde, men man skal holde øje med at det kører, så Android ikke "begrænser baggrunds aktivitet" eller fratager NC rettigheder, eller på anden måde spænder ben for den.
        Jeg bruger den også til at uploade den daglige backup af Signal. Der bøvlede jeg også med at at gøre Signals backup synlig for Nextcloud.

decibyte@social.data.coopD This user is from outside of this forum
        decibyte@social.data.coopD This user is from outside of this forum
        decibyte@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@MrManor @reynir Jeg har pt. både Nextcloud og Immich kørende til automatisk sync af fotos fra telefonen. NC er fint nok men ret basalt (måske er der en udvidelse til at gøre det mere spændende). Immich er jo lavet specifikt til formålet og har nogle lækre features. Ærgerligt hvis de er ved at sloppe det op.

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
        0
        • decibyte@social.data.coopD decibyte@social.data.coop

@MrManor @reynir Jeg har pt. både Nextcloud og Immich kørende til automatisk sync af fotos fra telefonen. NC er fint nok men ret basalt (måske er der en udvidelse til at gøre det mere spændende). Immich er jo lavet specifikt til formålet og har nogle lækre features. Ærgerligt hvis de er ved at sloppe det op.

reynir@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@decibyte @MrManor ret skal være ret, der skal ikke meget til før den advarsel dukker op og det kan sagtens være det "bare" har været et lille eksperiment eller en drive by contribution. Jeg har ikke undersøgt det nærmere.

Tidligere har jeg brugt syncopoli som bare er en rsync-klient. Den var /rough/ og jeg kan se der ikke har været opdateringer i et par år nu.

rune@social.sound-city.dkR 1 Reply Last reply
          0
          • reynir@social.data.coopR reynir@social.data.coop

@decibyte @MrManor ret skal være ret, der skal ikke meget til før den advarsel dukker op og det kan sagtens være det "bare" har været et lille eksperiment eller en drive by contribution. Jeg har ikke undersøgt det nærmere.

Tidligere har jeg brugt syncopoli som bare er en rsync-klient. Den var /rough/ og jeg kan se der ikke har været opdateringer i et par år nu.

rune@social.sound-city.dkR This user is from outside of this forum
            rune@social.sound-city.dkR This user is from outside of this forum
            rune@social.sound-city.dk
            wrote sidst redigeret af

@MrManor @decibyte @reynir er selv skiftet fra nextcloud til immich og forskellen er nat og dag. Immich virker meget bedre til backup/upload og jeg endte med helt at lukke min nextcloud.

Skal ikke kunne sige hvor meget LLM brug der er (i hverken nextcloud eller immich faktisk) men oplevelsen af immich giver indtryk af at de går ret meget op i kvaliteten af softwaren

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
            0
            • rune@social.sound-city.dkR rune@social.sound-city.dk

@MrManor @decibyte @reynir er selv skiftet fra nextcloud til immich og forskellen er nat og dag. Immich virker meget bedre til backup/upload og jeg endte med helt at lukke min nextcloud.

Skal ikke kunne sige hvor meget LLM brug der er (i hverken nextcloud eller immich faktisk) men oplevelsen af immich giver indtryk af at de går ret meget op i kvaliteten af softwaren

reynir@social.data.coop
              wrote sidst redigeret af

@rune @MrManor @decibyte ok, fedt. Hvordan er resurseforbruget? Min evt. instans vil nok stå i tomgang 99% af dagen, og så at de anbefaler min. 6 GB hukommelse. Kunne være fedt hvis der var noget inetd agtigt.

Kiggede, og i deres CONTRIBUTING har de en AI-politik der ser fornuftig ud.

1 Reply Last reply
              0
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.