Synes sgu mit mitid-liv er blevet lidt lettere efter at jeg har ofret 150kr på en chip.
-
Synes sgu mit mitid-liv er blevet lidt lettere efter at jeg har ofret 150kr på en chip.
-
-
@lykkebrammer Der hvor 'indtast 6 tal'-trinnet kommer frem er der nu en "tryk på knappen på din chip" i stedet. (og mulighed for at skifte tilbage til kodeviser)
-
@lykkebrammer Der hvor 'indtast 6 tal'-trinnet kommer frem er der nu en "tryk på knappen på din chip" i stedet. (og mulighed for at skifte tilbage til kodeviser)
@svuorela Det er smart

-
@svuorela har længe overvejet det. Nu blev den endelig bestilt

-
@svuorela har længe overvejet det. Nu blev den endelig bestilt

@jpkolsen husk at bede om at få din aktiveringskode med hjem fra borgerservice og ikke få de ansatte til at hjælpe med aktiveringen på borgerservice.
-
@svuorela bruger du din trådløst? For jeg mindes, at min fungerede trådløs engang, men senest har jeg brugt USB og tvivler efterhånden på hukommelsen..
I øvrigt kan du også bruge den til ssh auth. Det er jeg ret sikker på, at jeg har testet.
-
@svuorela bruger du din trådløst? For jeg mindes, at min fungerede trådløs engang, men senest har jeg brugt USB og tvivler efterhånden på hukommelsen..
I øvrigt kan du også bruge den til ssh auth. Det er jeg ret sikker på, at jeg har testet.
@mk jeg har kun brugt den med usb
-
@dennis_melhede USB og Debian stable firefox er hvad har jeg fået til at virke. Og tilmed uden kamp. Jeg har forsøgt Firefox på en antik linageos med både NFC og Blåtand uden successiv. Har ikke prøvet bluetooth på en linux endnu. Og mangler en nfclæser for at teste det
-
@jpkolsen husk at bede om at få din aktiveringskode med hjem fra borgerservice og ikke få de ansatte til at hjælpe med aktiveringen på borgerservice.
@svuorela jeg har bestil den til min hjemmeadresse så jeg antager at jeg kan aktivere den med min kodeviser. Måske er jeg optimistisk:)
-
@svuorela jeg har bestil den til min hjemmeadresse så jeg antager at jeg kan aktivere den med min kodeviser. Måske er jeg optimistisk:)
@jpkolsen du er optimistisk.
Den skal aktiveres med borgerservice og den skal være ladet op først.
Hvilket giver to besøg på borgerservice hvis man bestiller til afhentning.
Nej. Jeg tager ikke pis på dig.
-
@dennis_melhede @jpkolsen det kræver mitid app
-
@jpkolsen du er optimistisk.
Den skal aktiveres med borgerservice og den skal være ladet op først.
Hvilket giver to besøg på borgerservice hvis man bestiller til afhentning.
Nej. Jeg tager ikke pis på dig.
@svuorela fårk hvor sindssygt. Men du skriver at jeg ikke skal få de ansatte til at hjælpe med aktiveringen - det lyder som om det ikke kan undgås?
-
@svuorela fårk hvor sindssygt. Men du skriver at jeg ikke skal få de ansatte til at hjælpe med aktiveringen - det lyder som om det ikke kan undgås?
-
@pmakholm @jpkolsen Da jeg var der for en måneds tid siden forsøgte de at hjælpe med aktiveringen "for det er meget kompliceret" - men min antikke android + firefox ville ikke hverken NFC eller bluetooth webauthn.
Så valgte de at printe mig en kode jeg kunne aktivere med hjemme med et usb-kabel til en computer.
Det var forbløffende ukompliceret. Koden er 6 tal og processen for mig var lige til (debian stable med tilhørende firefox) -
@dennis_melhede USB og Debian stable firefox er hvad har jeg fået til at virke. Og tilmed uden kamp. Jeg har forsøgt Firefox på en antik linageos med både NFC og Blåtand uden successiv. Har ikke prøvet bluetooth på en linux endnu. Og mangler en nfclæser for at teste det
@svuorela @dennis_melhede det fungerer fint på android for mig. Dog ikke altid helt smooth med de trådløse bluetooth/nfc som USB på computeren.
-
R reynir@social.data.coop shared this topic