Jeg kan se at både Dansk Avis Omdeling A/S (aka Dao, tidligere Bladkompagniet) og Forbruger-Kontakt A/S abonnerer på mine personoplysninger i CPR.
-
Deres spilhistorik går kun 2 år tilbage og indenholder (som forventet) ingen aktivitet på min konto.
Tilgengæld har min konto en positiv saldo på 40 kroner
🥳 
Danske Spils GDPR-indsigts-selvbetjeningsløsning giver en fejl, så jeg ringende til Kundecenteret.
En venlig mand kunne oplyse mig om at min konto var oprettet i 2011 og det er meeeeget længe side at jeg havde været logget ind. Havde jeg ikke lige været logget ind, så ville han let kunne se det, men nu ville det kræve noget arbejde.
Jeg takkede for oplysningen.
Dagens #UXfail skal man lukke sin konto skal man under sin profil vælge "Selvudelukkelse". Godt ord!
-
Danske Spils GDPR-indsigts-selvbetjeningsløsning giver en fejl, så jeg ringende til Kundecenteret.
En venlig mand kunne oplyse mig om at min konto var oprettet i 2011 og det er meeeeget længe side at jeg havde været logget ind. Havde jeg ikke lige været logget ind, så ville han let kunne se det, men nu ville det kræve noget arbejde.
Jeg takkede for oplysningen.
Dagens #UXfail skal man lukke sin konto skal man under sin profil vælge "Selvudelukkelse". Godt ord!
@pmakholm Godt ord, ellers! Jeg vil gerne selvudelukkes fra "Legitimate Interests", tracking, AI chatbots, spam, phishing, upselling, reklamer, telefonopkald og meget, meget andet

-
Så er der følgende interessante abonnenter:
- Predicti Aps (Predicti er en AI-drevet intelligensløsning til finansielle institutioner.)
- InsightOne Nordic AB (Vi omvandlar din kunddata till värdefulla insikter om dina kunder och din marknad.)
- Strise (kun opført med et CPR kundenummer. Intet CVR angivet. Men måske strise.ai).Kunne være sjovt at sende en GDPR forspørgsel til alle tre og spørge til deres berettigelse til et CPR abonnement.
Jeg tænker også at vi alle samme har Experian på vores liste? Hvis man ikke genkender navnet, så er det dem der ejer RKI-brandet.
På dininfo.dk kan man slå op om man er registreret i RKI. Det er jeg ikke, så hvorfor abonnerer de på mine oplysninger?
De får en mail...
-
Jeg tænker også at vi alle samme har Experian på vores liste? Hvis man ikke genkender navnet, så er det dem der ejer RKI-brandet.
På dininfo.dk kan man slå op om man er registreret i RKI. Det er jeg ikke, så hvorfor abonnerer de på mine oplysninger?
De får en mail...
@pmakholm Der er en god liste nederst på denne side:
Abonnementer, der ofte giver anledning til spørgsmål:
https://www.cpr.dk/borgere/personabonnementer/hvad-er-et-personabonnement#spm -
De får en mail...
@pmakholm Jeg tror nok, de laver almindelig kreditvurdering også, hvis du f.eks optager et lån - men ja, god idé med en mail.
-
De får en mail...
Experian har styr på den slags henvendelser. De vil have min "kundereference" fra CVR og skriver straks:
"Vi har 4 uger fra din henvendelse er modtaget til at besvare dig, dette jvf. GDPR artikel 12, stk. 3 og 4."
-
Experian har styr på den slags henvendelser. De vil have min "kundereference" fra CVR og skriver straks:
"Vi har 4 uger fra din henvendelse er modtaget til at besvare dig, dette jvf. GDPR artikel 12, stk. 3 og 4."
Experian er en af de helt centrale transnationale aktører i overvågningskapitalismen.
-
Jeg kan se at både Dansk Avis Omdeling A/S (aka Dao, tidligere Bladkompagniet) og Forbruger-Kontakt A/S abonnerer på mine personoplysninger i CPR.
Gør de det med alle eller er det fordi jeg har været ansat i begge virksomheder for 30 år siden?
@pmakholm Det eneste spooky jeg kan finde i min oversigt er strise. De har ingen mail-adresse (hvis det er strise.ai)
-
@pmakholm Det eneste spooky jeg kan finde i min oversigt er strise. De har ingen mail-adresse (hvis det er strise.ai)
@anderslund Der er en relevant mail-adresse på https://strise.ai/privacy-policy
-
Så er der sendt 3 enslydende henvendelser til privacy@strise.ai, hey@predicti.com og gdpr@insightone.se.
Danske Spil har fået en tilsvarende, men den variation at der i hvert fald ikke har været et direkte kundeforhold inden for 10 år.
Strise laver databehandling på vegne af MobilePay...
-
Strise laver databehandling på vegne af MobilePay...
Og er "Subscriber no.6010" ?!
-
Og er "Subscriber no.6010" ?!
@phloggen Det er deres kundenummer hos CPR. Det står også i oversigten man kan få fra CPR.
Den interesserede læser kan selvfølgelig sætte sig ned med Wikipediasiden om German Tank Problem og gætte på hvor mange kunder CPR har.
Men nogle virksomheder har flere snabler ned i CPR. Jeg har i hvert fald et forsikringsselskab repræsenteret med to CPR kundenumre.
DK Hostmaster har også en snabel ned for hver af mine handles. Men det er vist med samme kundenummer.
-
@anderslund Der er en relevant mail-adresse på https://strise.ai/privacy-policy
@pmakholm Jeg fik mail tilbage, og Strise optræder på vegne af Vipps Mobilepay siger de.