Jeg har nu fået tildelt mit helt eget Private Enterprise Number (PEN) af Internet Assigned Numbers Authority!
-
Jeg har nu fået tildelt mit helt eget Private Enterprise Number (PEN) af Internet Assigned Numbers Authority! Det tog ca. 30 timer at få.
Hvad skal jeg bruge det til? Ikke rigtig noget. Måske bruger jeg det til DHCP (RFC 3925), eller som OID til X.509 certifikat-extensions. Mest af alt var jeg nysgerrig hvor lang tid det tog, for et sted på internettet havde jeg påstået at det var "rimelig ligetil" at få et PEN.
-
Jeg har nu fået tildelt mit helt eget Private Enterprise Number (PEN) af Internet Assigned Numbers Authority! Det tog ca. 30 timer at få.
Hvad skal jeg bruge det til? Ikke rigtig noget. Måske bruger jeg det til DHCP (RFC 3925), eller som OID til X.509 certifikat-extensions. Mest af alt var jeg nysgerrig hvor lang tid det tog, for et sted på internettet havde jeg påstået at det var "rimelig ligetil" at få et PEN.
@reynir fedt! Så har du også noget du kan putte i din mastodon profil

-
@reynir fedt! Så har du også noget du kan putte i din mastodon profil

@tykling Haha god ide!!
-
-
@kas Du kan bruge det i et OID[0] som du kan bruge til LDAP, X.509 extensions, SNMP og sikkert meget andet. I DHCP kan man bruge det til custom options på en lidt mere struktureret måde end vendor options (RFC 3925). Der er sikkert andre ting man kan bruge det til, men det er lige umiddelbart dem jeg kender til.