Shit, er det virkelig tid til at beslutte, hvad vi skal spise i aften?
-
-
Jeg hælder i dette sekund til "løgsuppe, hvis det ikke tog tre timer at lave" eller "vegetarisk kebab, men gider en anden stå og lave pitabrødene?"
-
Jeg hælder i dette sekund til "løgsuppe, hvis det ikke tog tre timer at lave" eller "vegetarisk kebab, men gider en anden stå og lave pitabrødene?"
"Gider du gå og handle? Jeg tror mine ben er fyldt 50 en uge før resten af kroppen."
— overhørt i vores husstand, sagt med min stemme.
-
"Gider du gå og handle? Jeg tror mine ben er fyldt 50 en uge før resten af kroppen."
— overhørt i vores husstand, sagt med min stemme.
Vedkommende, som måske er mig, har videnskaben på sin side:
"because general relativity describes gravity as the warping of space and time, time itself travels more slowly at higher altitudes and greater distances from Earth, where gravity has less of an effect."
https://www.livescience.com/does-gravity-make-you-age-slower
-
@fanden Tacos? Tortillas er nemmere/hurtigere at lave end pitabrød.
-
@fanden Tacos? Tortillas er nemmere/hurtigere at lave end pitabrød.
@nerdd Nah, jeg hankede op i mig selv og rørte pitadejen sammen
De skal alligevel bare i ovnen, fremfor tortillas, der skal pandesteges enkeltvis... -
@nerdd Nah, jeg hankede op i mig selv og rørte pitadejen sammen
De skal alligevel bare i ovnen, fremfor tortillas, der skal pandesteges enkeltvis...@fanden Niiice! Friskbagte pitabrød er altså også spitze. Man skal næsten også kun lave til et par personer, før det bedre kan svare sig at lave pita

-
@fanden Niiice! Friskbagte pitabrød er altså også spitze. Man skal næsten også kun lave til et par personer, før det bedre kan svare sig at lave pita

@nerdd Efter jeg er begyndt at bage egne, er det som om kvaliteten af færdigbagte pitabrød er dalet
De er tørre, gummiagtige, og falder fra hinanden for et godt ord.Så er det altså en god investering af ens tid at bage selv!
-
@nerdd Efter jeg er begyndt at bage egne, er det som om kvaliteten af færdigbagte pitabrød er dalet
De er tørre, gummiagtige, og falder fra hinanden for et godt ord.Så er det altså en god investering af ens tid at bage selv!
@fanden Det er det i hvert fald. Det samme gælder også naan.
-
@fanden Det er det i hvert fald. Det samme gælder også naan.
-
@reynir @nerdd Jeg er godt tilfreds med den her:
2dl koldt vand
1tsk gær*
1spsk olivenolie
1tsk salt
1tsk sukker
5dl hvedemel* skal det gå stærkt øger jeg til ¼ pakke
— Det hele røres sammen i en skål, bare til det hænger sammen. Lad stå under låg i 30-45min.
— Varm ovnen til 250°.
— Vend ud på en melet bordplade, del dejen til 6-8 glatte boller. Rul ud til knapt 1cm tykkelse.
— Læg på bageplade og lad hæve overdækkede 20-30min.
— Bag i 7-8 minutter til brødene har en smule farve. -
2dl koldt vand
1tsk gær*
1spsk olivenolie
1tsk salt
1tsk sukker
— Det hele røres sammen i en skål, bare til det hænger sammen. Lad stå under låg i 30-45min.
— Varm ovnen til 250°.
— Vend ud på en melet bordplade, del dejen til 6-8 glatte boller. Rul ud til knapt 1cm tykkelse.
-
2dl koldt vand
1tsk gær*
1spsk olivenolie
1tsk salt
1tsk sukker
— Varm ovnen til 250°.
-
-
-
@simonjust @nerdd @reynir Så skal det nok hæve.
-
2dl koldt vand
1tsk gær*
1spsk olivenolie
1tsk salt
1tsk sukker
— Varm ovnen til 250°.