Det er fandme svært at sidde og høre på familiemedlemmer som gerne vil købe Office pakken fordi de har brug for noget de kender.
-
Det er fandme svært at sidde og høre på familiemedlemmer som gerne vil købe Office pakken fordi de har brug for noget de kender.
Og er bekymret for at interaktionen med andre bliver svær hvis man bruger OpenOffice (jeg har to gange forsøgt at rette til LibreOffice).
Men det er på en PC med Windows 10 som sandsynligvis ikke er understøttet i oktober 2025...
Hvorfor er det så svært
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
Og er bekymret for at interaktionen med andre bliver svær hvis man bruger OpenOffice (jeg har to gange forsøgt at rette til LibreOffice).
Men det er på en PC med Windows 10 som sandsynligvis ikke er understøttet i oktober 2025...
Hvorfor er det så svært
Vaner er bare sygt hårde at ændre. Jeg forstår din frustration, men jeg kan ikke prale af at være meget bedre.
Jeg prøver lige akkurat at bryde ud én lille vane ad gangen.
Lige nu er det colaer fra danske bryggerier, jeg møller rundt imellem. Derefter skal jeg have fundet ud af det der med zotero.
-
Hvorfor er det så svært
@folfdk I Repair cafe Danmark arbejder vi på en guide til at hjælpe folk over på linux når deres Windows 10 ikke kan mere. Også for sådan en kamp mod software baseret forældelse
-
Hvorfor er det så svært
@folfdk det er så vildt. Vi kører Libreoffice under Ubuntu på en borgervendt PC på biblioteket, og der er ingen der har løftet så meget som et øjenbryn.
De kan jo bare gemme i docx-formatet som MSW også benytter. -
Hvorfor er det så svært
Interaktionen med MS-afhængige er ikke særlig svært ... (20 års erfaring ..) men ... det er jo ikke de rationale argumenter som hjælper.
Kæmper med lignende i arbejdskontekst, eller bedre sagt, bemærker disse kampe omkring med, mens jeg selv har meldt mig 100% ud.
(nej du kan ikke bruge din gamle, fuldstandig fine computer længre, fordi den ikke understøttes af Windows længre ... 100% BS ...)
-
Vaner er bare sygt hårde at ændre. Jeg forstår din frustration, men jeg kan ikke prale af at være meget bedre.
Jeg prøver lige akkurat at bryde ud én lille vane ad gangen.
Lige nu er det colaer fra danske bryggerier, jeg møller rundt imellem. Derefter skal jeg have fundet ud af det der med zotero.
Zotero er super let synes jeg, men selvfølgelig alt efter hvad og hvordan man skal bruge det til.
Deres seneste version brugte jeg med stor glæde og betalte også for opbevaring af filer (primært for at støtte op om projektet
)
-
Zotero er super let synes jeg, men selvfølgelig alt efter hvad og hvordan man skal bruge det til.
Deres seneste version brugte jeg med stor glæde og betalte også for opbevaring af filer (primært for at støtte op om projektet
)
Lyder godt. jeg har 900+ referencer jeg skal have overført fra endnote. Jeg må op og snakke med vores computerafdeling.
-
Lyder godt. jeg har 900+ referencer jeg skal have overført fra endnote. Jeg må op og snakke med vores computerafdeling.
Jeg glemte selvfølgelig en "your milage may vary" disclaimer
-
Jeg glemte selvfølgelig en "your milage may vary" disclaimer
-
@SuneAuken @folfdk Anbefalet varmt. Det var ekstremt nemt at gå fra Endnote til Zotero dengang jeg skiftede for mere end 10 år siden. Som jeg husker det, eksport af referencer i .ris format (flueben ved husk filer), import til Zotero. Og så skal man selvfølgelig lære nyt software at kende. Zotero er bl.a. en fremragende pdflæser og et notesystem, men også uovertruffent til at hente referencer (og filer) ud fra mange forskellige online-kilder.