Det finnes vel tilfeldigvis ikke en oversikt over norske kulturfolk, musikkfolk, teaterfolk, filmfolk etc.
-
Det finnes vel tilfeldigvis ikke en oversikt over norske kulturfolk, musikkfolk, teaterfolk, filmfolk etc. på Mastodon? Eller må jeg selv iverksette jobben med å få alle over hit? 🤭
#kulturtut #norsktut #teater #musikk
-
Det finnes vel tilfeldigvis ikke en oversikt over norske kulturfolk, musikkfolk, teaterfolk, filmfolk etc. på Mastodon? Eller må jeg selv iverksette jobben med å få alle over hit? 🤭
@eirikmyhr Mener @forteller jobbet på et regneark over eks-Twitterfolk en gang i tiden, men usikker på hva som skjedde med det. Og som tidligere anmelder og kommunikasjonsfyr har kanskje @tanketom en mental oversikt?
Ellers hadde det kanskje vært en god idé å lage en, så lenge de som føres opp på listen samtykker til det? -
@eirikmyhr Mener @forteller jobbet på et regneark over eks-Twitterfolk en gang i tiden, men usikker på hva som skjedde med det. Og som tidligere anmelder og kommunikasjonsfyr har kanskje @tanketom en mental oversikt?
Ellers hadde det kanskje vært en god idé å lage en, så lenge de som føres opp på listen samtykker til det?@eirikmyhr @forteller @tanketom Og så har @FediTips / @FediFollows en del internasjonale lister:
https://fedi.directory/ -
Ellers hadde det kanskje vært en god idé å lage en, så lenge de som føres opp på listen samtykker til det?@ahaldorsen Det er en super idé i alle fall! Excel-ark FTW, eller det går vel kanskje an å lage en faktisk kontoliste her inne også? Men ja, vet ikke helt hvordan vi innhenter samtykke fra alle, det kan jo være en liten jobb. @forteller @tanketom
-
T tanketom@tutoteket.no shared this topic
-
@ahaldorsen Det er en super idé i alle fall! Excel-ark FTW, eller det går vel kanskje an å lage en faktisk kontoliste her inne også? Men ja, vet ikke helt hvordan vi innhenter samtykke fra alle, det kan jo være en liten jobb. @forteller @tanketom
@eirikmyhr @ahaldorsen @forteller Det finst (fantest?) eit verktøy for å finne eks-Twitter-folk du fulgte før, men det krever at Twitter-profilen du hdde framleis eksisterar. Skal sjå om eg finn det att.
-
@eirikmyhr @ahaldorsen @forteller Det finst (fantest?) eit verktøy for å finne eks-Twitter-folk du fulgte før, men det krever at Twitter-profilen du hdde framleis eksisterar. Skal sjå om eg finn det att.
@tanketom @ahaldorsen @forteller Oi, tusen takk! Nå har jeg ikke brukt Twitter på en del år, så ikke bruk mye tid på det for min del.
️ Jeg tror litt av greia er at en del av de jeg har funnet igjen fra "den tida" her inne, har en konto, men den inneholder kun et par innlegg fra typ 2022. Virker som at en del prøvde, men ga opp veldig fort. Så jeg må nok gjøre litt rekrutteringsarbeid uansett ja.
️
-
@tanketom @ahaldorsen @forteller Oi, tusen takk! Nå har jeg ikke brukt Twitter på en del år, så ikke bruk mye tid på det for min del.
️ Jeg tror litt av greia er at en del av de jeg har funnet igjen fra "den tida" her inne, har en konto, men den inneholder kun et par innlegg fra typ 2022. Virker som at en del prøvde, men ga opp veldig fort. Så jeg må nok gjøre litt rekrutteringsarbeid uansett ja.
️
@eirikmyhr @ahaldorsen @forteller Det var Fedifinder, men "None of these tools work anymore as Musk cancelled free 3rd-party access to Twitter API.". Anbefalar generelt søk/abonnement på #NorskTut og #introduksjon for å finne folk. Ellers: https://allheimen.no
-
Unfortunately I don't speak Norwegian, but I have done a list of all the ways to discover accounts on here: https://fedi.tips/how-do-i-find-accounts-to-follow-on-mastodon-and-the-fediverse-how-do-i-find-my-friends
Hopefully some of these methods can work for you