Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. #Obsidian har fått Bases (i early access enn så lenge), og om dette fungerar bra, så kan det bety at eg ender opp med å gi meg med #Notion.

#Obsidian har fått Bases (i early access enn så lenge), og om dette fungerar bra, så kan det bety at eg ender opp med å gi meg med #Notion.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
obsidiannotion
4 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
    tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
    tanketom@tutoteket.no
    wrote sidst redigeret af

#Obsidian har fått Bases (i early access enn så lenge), og om dette fungerar bra, så kan det bety at eg ender opp med å gi meg med #Notion.

I det store og heile er eg nøgd med Notion, men det følest veldig lukka, veldig AI-fokusert, og på full fart mot Zawinski's lov om programvareutvikling (med tida, blir alle appar e-post). Obsidian er lettkøyrd, og alle filer er .md, eit litt anna beist.

https://help.obsidian.md/bases

tanketom@tutoteket.noT worldwidewerner@mastodon.socialW 2 Replies Last reply
    0
    • tanketom@tutoteket.noT tanketom@tutoteket.no

I det store og heile er eg nøgd med Notion, men det følest veldig lukka, veldig AI-fokusert, og på full fart mot Zawinski's lov om programvareutvikling (med tida, blir alle appar e-post). Obsidian er lettkøyrd, og alle filer er .md, eit litt anna beist.

tanketom@tutoteket.no
      wrote sidst redigeret af

(Største orket med eit eventuelt bytte er at eg har såpass mange system i Notion som er spesiallaga og "låst". Igjen, ei ulempe med nedlåste system…)

1 Reply Last reply
      0
      • tanketom@tutoteket.noT tanketom@tutoteket.no

worldwidewerner@mastodon.socialW This user is from outside of this forum
        worldwidewerner@mastodon.socialW This user is from outside of this forum
        worldwidewerner@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@tanketom Digresjon, men Notion gir meg noia. Jeg anser meg som en oppegående, teknisk person (er jo systemutvikler) men Notion føles som IFS og SAP, gir ikke mening for andre enn de som lagde det.

tanketom@tutoteket.noT 1 Reply Last reply
        0
        • worldwidewerner@mastodon.socialW worldwidewerner@mastodon.social

@tanketom Digresjon, men Notion gir meg noia. Jeg anser meg som en oppegående, teknisk person (er jo systemutvikler) men Notion føles som IFS og SAP, gir ikke mening for andre enn de som lagde det.

tanketom@tutoteket.no
          wrote sidst redigeret af

@worldwidewerner Eg elskar kor fleksibelt det er å bygge system i det (heimesnikra "nocode" relasjonelle databasar <3), men hatar kor låst outputen er.

1 Reply Last reply
          0
          Svar
          • Svar som emne
          Login for at svare
          • Ældste til nyeste
          • Nyeste til ældste
          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.