Jeg har fået en ny mailadresse.
-
@MThaastrup @CarstenBoll Tak, det er godt at vide nu bagefter
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
Du skal endelig ikke stresse, se det som en low priority maintenance-opgave at flytte konti. Tag dem i det tempo de kommer ind

-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Det -er- et totalt uoverskueligt projekt at skifte mailadresse, så et skift om dagen synes jeg er mega-sejt!
Jeg havde en 5-6 google mailadresser og jeg er sgu ikke ude af dem alle endnu
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Det kan godt være du er marginalt efter gennemsnittet herinde (men det er jeg ikke en gang sikker på du er), men jeg tror stadig du er milevidt foran gennemsnittet i Danmark. @folfdk
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Hatten af for en-to om dagen. Jeg er begyndt at oprette profiler nye steder og hente apps, men gik i stå ved at skulle flytte. Det kommer ...
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Jeg mener du er en godt og lysende eksempel for flertallet af danskere. Det er selvfølgelig lidt ærgeligt, at du kan opnå den titel bare ved at gøre mere end intet. Men uanset håber jeg flere følger dit eksempel.
-
@MThaastrup Det -er- et totalt uoverskueligt projekt at skifte mailadresse, så et skift om dagen synes jeg er mega-sejt!
Jeg havde en 5-6 google mailadresser og jeg er sgu ikke ude af dem alle endnu
@svedigtype @MThaastrup @folfdk
man kan også købe sit eget domæne, og købe en service med email.
Ja, det koster lidt, men så kan man oprette adresser til forskellige formål og til børn osv.
Jeg har haft kramse.dk siden 2001-09-27 og forventer ikke at "skifte email adresse" resten af livet. hlk@kramse.dk
-
Ja, det koster lidt, men så kan man oprette adresser til forskellige formål og til børn osv.
Jeg har haft kramse.dk siden 2001-09-27 og forventer ikke at "skifte email adresse" resten af livet. hlk@kramse.dk
@kramse @svedigtype @MThaastrup @folfdk
Jeg har proton med eget domæne, og prøver at registrere med en mail på det domæne. Så hvis jeg vil skifte email en anden gang så skal jeg bare skifte til et sted der tillader egne domæner og behøver ikke ændre i mine konti.
-
@kramse @svedigtype @MThaastrup @folfdk
Jeg har proton med eget domæne, og prøver at registrere med en mail på det domæne. Så hvis jeg vil skifte email en anden gang så skal jeg bare skifte til et sted der tillader egne domæner og behøver ikke ændre i mine konti.
@CarstenBoll @svedigtype @MThaastrup @folfdk
Det lyder som en god ide.
Som andre bemærker bruger man jo nu email til ENDNU vigtigere ting, som a-kasse, logins osv.
Så med dagens trusler er en "standard gmail" som mange har en tikkende bombe under dit digitale liv. Risikoen er måske lille for at den lukkes, men hvis den gør er konsekvenserne ret uoverskuelige.
Med eget domæne kan man pege på en ny leverandør og så begynder emails at trille ind igen.
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup det var sådan jeg gjorde, da jeg fik en password manager. På et tidspunkt er der ikke flere at ændre, og så er man jo i mål uanset tempo.
-
@CarstenBoll @svedigtype @MThaastrup @folfdk
Det lyder som en god ide.
Som andre bemærker bruger man jo nu email til ENDNU vigtigere ting, som a-kasse, logins osv.
Så med dagens trusler er en "standard gmail" som mange har en tikkende bombe under dit digitale liv. Risikoen er måske lille for at den lukkes, men hvis den gør er konsekvenserne ret uoverskuelige.
Med eget domæne kan man pege på en ny leverandør og så begynder emails at trille ind igen.
@kramse @CarstenBoll @MThaastrup @folfdk
Jeg har haft eget domæne siden min Far gav mig det i ... *prøver at huske tilbage* ... Jeg ved sgu ikke, måske var det også i starten af 00'erne, men det har nu ikke afholdt mig fra også at oprette massevis af mails andre steder ...
-
@kramse @svedigtype @MThaastrup @folfdk Åh, det er en god ide Kramse. Så kan man få den nye email først og så sende videre til den gamle postkasse indtil man ikke gider at bruge dem længere. Og man kan skifte videre fra den nye hvis man finder noget andet man hellere vil have senere.
-
@kramse @CarstenBoll @MThaastrup @folfdk
Jeg har haft eget domæne siden min Far gav mig det i ... *prøver at huske tilbage* ... Jeg ved sgu ikke, måske var det også i starten af 00'erne, men det har nu ikke afholdt mig fra også at oprette massevis af mails andre steder ...
@svedigtype @kramse @MThaastrup @folfdk
Nogle gange er det svært at være sød ved sit fremtids-jeg
Jeg prøver virkeligt at tage beslutninger som gør fremtids-Carsten glad og mere fri med hvad han vil bruge sin tid på, men det koster jo så en investering i tid nu. Og det er ikke altid jeg har den tid. -
Du skal endelig ikke stresse, se det som en low priority maintenance-opgave at flytte konti. Tag dem i det tempo de kommer ind
@MThaastrup det var sådan jeg gjorde, da jeg fik en password manager. På et tidspunkt er der ikke flere at ændre, og så er man jo i mål uanset tempo.
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup Jeg husker ikke passwords som den store opgave, for mener man kan eksportere og importere dem rimeligt nemt. Det mest irriterende er at installere og logge ind i deres extension, så vidt jeg husker.
-
@MThaastrup Jeg husker ikke passwords som den store opgave, for mener man kan eksportere og importere dem rimeligt nemt. Det mest irriterende er at installere og logge ind i deres extension, så vidt jeg husker.
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup jeg gjorde det samme i løbet af sidste år. Der er stadig småting, som lander i min gamle Gmail, så den er aktiv endnu, men i det store hele gik det fint at skifte. Det er simpelthen et stort projekt, men det lader sig gøre, og det er så fedt at få gjort!
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @CarstenBoll jeg skifter mail i takt med at jeg modtager noget ind i min gamle inboks. Jeg har stadig Gmail appen og checker den dagligt men der kommer og færre og færre mails. Som med alle de her skift skal man bare sætte ambitionsniveauet lavt nok til at man kan overskue det og så leve med at have to aktive e-mails i en overgangsperiode
-
@MThaastrup Hatten af for en-to om dagen. Jeg er begyndt at oprette profiler nye steder og hente apps, men gik i stå ved at skulle flytte. Det kommer ...
@Camlarsch en rejse starter med det første skridt (har en eller anden vist sagt engang)
Cc @MThaastrup