I dag tog jeg et forsigtigt skridt på min #Linux maskine på arbejdet: Jeg hoppede ud af browseren og bytte Outlook ud med Thunderbird, Microsoft Office ud med LibreOffice og bruger Gnomes integreret Microsoft 365 funktion, så jeg kan synkronisere filer.
-
@antoniovr @svuorela @jeppe det vil jeg undersøge nærmere, tak!
-
@antoniovr det danske system følger ikke specifikationerne andre end dem skrevet til lejligheden, desværre.
Den primære okular og popplerperson er spansk, så ja. Det virker til nogen ting. Men det er stadig ikke eidas-compliant. Det skal jeg lige have givet tilbud på.
@jeppe @mosgaard -
@antoniovr @svuorela @jeppe det vil jeg undersøge nærmere, tak!
-
@mosgaard langt størstedelen af min selvstændigkarriere har jeg haft mellemmand på til at stå for den del. Så har jeg så sendt faktura til mellemmanden som har faktureret slutkunden.
Det er kun mit nuværende kundeforhold jeg har fundet selv.
@mosgaard jeg har i øvrigt altid haft nok at lave siden jeg ved et tilfælde blev konsulent i '13 eller '14.
-
@mosgaard jeg har i øvrigt altid haft nok at lave siden jeg ved et tilfælde blev konsulent i '13 eller '14.
@svuorela det lyder som en virkelig god måde at være selvstændig på. Det glæder mig at det kan være sådan!
-
@mosgaard underskrifter? Ægte digitale, kryptografiske? Eller en håndtegnet kruseduller?
-
I dag tog jeg et forsigtigt skridt på min #Linux maskine på arbejdet: Jeg hoppede ud af browseren og bytte Outlook ud med Thunderbird, Microsoft Office ud med LibreOffice og bruger Gnomes integreret Microsoft 365 funktion, så jeg kan synkronisere filer.
Jeg skal finde et alternativ til OneNote (bliver nok Joplin) og jeg skal finde et alternativ til ToDo app'en i Outlook, hvilket jeg tror bliver Planify.
Jeg mangler at finde et alternativ til Adobe i forhold til underskrifter.
@mosgaard Bruger du Nextcloud? For så vil Nextcloud Notes måske være nemmere at integrere end Joplin, og kan både bruges med mobil- og web-app.
-
@mosgaard Bruger du Nextcloud? For så vil Nextcloud Notes måske være nemmere at integrere end Joplin, og kan både bruges med mobil- og web-app.
@mjj vi bruger Windows 365 lige nu, og jeg håber vi kan skifte til Infomaniaks kSuite, som jeg bedre kan lide at bruge end Nextcloud.
-
@mjj vi bruger Windows 365 lige nu, og jeg håber vi kan skifte til Infomaniaks kSuite, som jeg bedre kan lide at bruge end Nextcloud.
@mosgaard Helt fint, det var kun interessant, hvis du alligevel var i det spor.
-
@mosgaard Helt fint, det var kun interessant, hvis du alligevel var i det spor.
@mjj ja, jeg er stor fan af at Nextcloud findes, og ikke fan af at bruge det selv. Ellers ville jeg også prøve at bevæge mig i den retning.
Lige nu er min konklusion, at jeg vil prøve at finde de bedste native apps (som ikke kører igennem en browser), fordi det ind til videre har vist sig at give det bedste arbejdsflow.
Her virker integrationen med OneDrive ikke super godt, så det bliver godt at komme over til eks. kDrive, som kører mere stabilt ifht. synkronisering.
-
@mjj ja, jeg er stor fan af at Nextcloud findes, og ikke fan af at bruge det selv. Ellers ville jeg også prøve at bevæge mig i den retning.
Lige nu er min konklusion, at jeg vil prøve at finde de bedste native apps (som ikke kører igennem en browser), fordi det ind til videre har vist sig at give det bedste arbejdsflow.
Her virker integrationen med OneDrive ikke super godt, så det bliver godt at komme over til eks. kDrive, som kører mere stabilt ifht. synkronisering.
@mosgaard Det er PRÆCIST sådan, jeg har det med NC selv.
-
@mosgaard Det er PRÆCIST sådan, jeg har det med NC selv.
@mjj vi skulle lave en klub

kSuite mangler nogle funktioner, som jeg gerne ville have, men til gengæld er det hosted et sikkert sted, webudgaven er flot og deres apps har native Linux versioner. Det er primært derfor jeg bruger det.
Jeg har ikke fået det til at virke med at redigere i dokumenter på mobilen (det kan man godt i browseren), det er nok det eneste jeg for alvor mangler. Ja, og så ville en native note app der synkroniserer gennem kSuite være prikken over i'et.
-
@Primetime jamen der var løsningen jo! (Forhåbentligt)! Tak!
@Primetime det virkede, tak!
Nu skal jeg så til at rydde op i al det rod OneNote har lavet. Det er jo helt vildt hvad der ligger af mærkelig html formatering rundt omkring.
-
@Primetime det virkede, tak!
Nu skal jeg så til at rydde op i al det rod OneNote har lavet. Det er jo helt vildt hvad der ligger af mærkelig html formatering rundt omkring.
@mosgaard Fedt!
Hehe ja det slipper man nok ikke for. Jeg skulle også rydde op da jeg flyttede fra Obsidian til Joplin. Det på trods af, at Obsidian i princippet er ren markdown 
-
F folfdk@helvede.net shared this topic