Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hey, vi har vel alle fritidsprojekter.

Hey, vi har vel alle fritidsprojekter.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
14 Indlæg 8 Posters 31 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop

    @infonauten hov du skal smide en 10’er i baregrisen 🥳

    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #4

    @alf149 åh gud, en baregris ville blive fyldt SÅ HURTIGT her i huset.

    1 Reply Last reply
    0
    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

      Hurdles jeg allerede har overvundet (fingers crossed):

      * udtrække billeder, tekst og layout fra PDF (relativt nemt, bruger PDF2HTMLex).
      * Udregne viewport ud fra de genererede billeder/HTML og bruge den til at generere custom HTML.
      * pakke den færdige HTML som en FXL epub, inklusive metadata (uuuh, jeg har lavet en front end til det, tak NiceGUI).
      * smidt det hele i en docker container.

      Så mangler jeg "bare" synkronisering med audio og så, om muligt, gøre det så accessible som muligt.

      infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
      infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
      infonauten@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #5

      Jeg har allerede solgt to billedbøger med leverance i denne uge. Så må jeg jo håndholde alt det, der ikke lader sig automatisere lige nu.

      1 Reply Last reply
      0
      • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop

        @infonauten hov du skal smide en 10’er i baregrisen 🥳

        thriveth@mastodon.socialT This user is from outside of this forum
        thriveth@mastodon.socialT This user is from outside of this forum
        thriveth@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af
        #6

        @alf149 @infonauten Jeg har aldrig hørt om baregrisen men jeg elsker den allerede!

        alf149@social.data.coopA 1 Reply Last reply
        0
        • thriveth@mastodon.socialT thriveth@mastodon.social

          @alf149 @infonauten Jeg har aldrig hørt om baregrisen men jeg elsker den allerede!

          alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
          alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
          alf149@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af
          #7

          @Thriveth @infonauten
          Det er enten baregrisen internt. Eller “bare lige”=en gratis konsulent time til de eksterne konsulenter.

          Bare lige stopper hurtigt🥳

          1 Reply Last reply
          0
          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

            Hey, vi har vel alle fritidsprojekter. Det her er måske 60% i mål. Når det er færdigt, skal det kunne tage en PDF uden skæremærker, nogle lydfiler og omsætte det til en fixed layout epub med indbygget lyd. Det er tænkt som en nem måde at lave billedbøger med tale på. Jeg er ikke helt sikker på at kunne komme 100% i mål, hvis målet er at det skal være en fuldstændigt automatisk proces, men mindre kan også gøre det.

            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #8

            @infonauten

            Hvor er det en FANTASTISK idé!

            Totalt vildt når den kommer helt op at flyve.

            Specielt til forældre med børn der gerne skal have nogle piktogrammer og social stories kan det være mega godt tror jeg. Relativt let at gå til og lave om i formatet.

            Spændende!

            infonauten@helvede.netI svuorela@helvede.netS 2 Replies Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

              @infonauten

              Hvor er det en FANTASTISK idé!

              Totalt vildt når den kommer helt op at flyve.

              Specielt til forældre med børn der gerne skal have nogle piktogrammer og social stories kan det være mega godt tror jeg. Relativt let at gå til og lave om i formatet.

              Spændende!

              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #9

              @folfdk der er mange anvendelsesmuligheder, ja. Også små børnebogsforlag får muligheden for at lave lyt-og-læs uden at skulle betale med deres førstefødte (som det ville koste i dag).

              1 Reply Last reply
              0
              • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                @infonauten

                Hvor er det en FANTASTISK idé!

                Totalt vildt når den kommer helt op at flyve.

                Specielt til forældre med børn der gerne skal have nogle piktogrammer og social stories kan det være mega godt tror jeg. Relativt let at gå til og lave om i formatet.

                Spændende!

                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #10

                @folfdk @infonauten Fnis. Folmer sagde pik

                bech@mstdn.dkB kas@social.magnetic-ink.dkK 2 Replies Last reply
                0
                • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                  @folfdk @infonauten Fnis. Folmer sagde pik

                  bech@mstdn.dkB This user is from outside of this forum
                  bech@mstdn.dkB This user is from outside of this forum
                  bech@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af
                  #11

                  @svuorela @folfdk @infonauten 🤭😆

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                    @folfdk @infonauten Fnis. Folmer sagde pik

                    kas@social.magnetic-ink.dkK This user is from outside of this forum
                    kas@social.magnetic-ink.dkK This user is from outside of this forum
                    kas@social.magnetic-ink.dk
                    wrote sidst redigeret af
                    #12

                    @svuorela @folfdk @infonauten »Når man siger missetand, bliver det til …« ~Kaj & Andrea

                    folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                    0
                    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                      Hey, vi har vel alle fritidsprojekter. Det her er måske 60% i mål. Når det er færdigt, skal det kunne tage en PDF uden skæremærker, nogle lydfiler og omsætte det til en fixed layout epub med indbygget lyd. Det er tænkt som en nem måde at lave billedbøger med tale på. Jeg er ikke helt sikker på at kunne komme 100% i mål, hvis målet er at det skal være en fuldstændigt automatisk proces, men mindre kan også gøre det.

                      mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                      mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                      mosgaard@uddannelse.social
                      wrote sidst redigeret af
                      #13

                      @infonauten jeg synes du sætter baren højt for potentielt økonomisk rentable fritidsprojekter.

                      Sejt!

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • kas@social.magnetic-ink.dkK kas@social.magnetic-ink.dk

                        @svuorela @folfdk @infonauten »Når man siger missetand, bliver det til …« ~Kaj & Andrea

                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #14

                        @kas @svuorela @infonauten

                        Piktogram?!??

                        1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes


                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        Powered by NodeBB Contributors
                        Graciously hosted by data.coop
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Hjem
                        • Seneste
                        • Etiketter
                        • Populære
                        • Verden
                        • Bruger
                        • Grupper