Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Starter snart på arbejde igen efter 3 måneders barsel og jeg glæder mig, men jeg er også en smule nervøs for det.

Starter snart på arbejde igen efter 3 måneders barsel og jeg glæder mig, men jeg er også en smule nervøs for det.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
10 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.social
    wrote sidst redigeret af

Starter snart på arbejde igen efter 3 måneders barsel og jeg glæder mig, men jeg er også en smule nervøs for det. Ikke så meget for arbejdet, jeg elsker mit job, har gode kollegaer og spændende opgaver og det er sundt for mit sind at få lov til at fordybe mig i det. Men især det med at kunne fordybe sig er jeg bekymret for, for ud over at vi nu også har en baby i huset er vores store barn blevet sygemeldt fra skolen. Hun har ikke været der ret meget det sidste år, men nu er det altså helt droppet indtil hun er udredt engang til sommer. Har søgt om tabt arbejdsfortjeneste, men det er blevet afvist og min klage venter nu på Ankestyrelsen
    Jeg kan heldigvis fortsætte min barsel på deltid, så jeg kun skal arbejde et par dage om ugen. Men det bliver på hjemme-kontoret i stuen og nu med to børn hjemme på fuld tid i stedet for kun ét barn som var hjemme det meste af tiden.

lykkebrammer@mastodon.socialL 1 Reply Last reply
    0
    • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

Starter snart på arbejde igen efter 3 måneders barsel og jeg glæder mig, men jeg er også en smule nervøs for det. Ikke så meget for arbejdet, jeg elsker mit job, har gode kollegaer og spændende opgaver og det er sundt for mit sind at få lov til at fordybe mig i det. Men især det med at kunne fordybe sig er jeg bekymret for, for ud over at vi nu også har en baby i huset er vores store barn blevet sygemeldt fra skolen. Hun har ikke været der ret meget det sidste år, men nu er det altså helt droppet indtil hun er udredt engang til sommer. Har søgt om tabt arbejdsfortjeneste, men det er blevet afvist og min klage venter nu på Ankestyrelsen
      Jeg kan heldigvis fortsætte min barsel på deltid, så jeg kun skal arbejde et par dage om ugen. Men det bliver på hjemme-kontoret i stuen og nu med to børn hjemme på fuld tid i stedet for kun ét barn som var hjemme det meste af tiden.

lykkebrammer@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
      lykkebrammer@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Hvor er jeg ked af at læse I befinder jer i sådan en situation.

Det er positivt du trods alt kan fortsætte barsel på deltid, og det lyder til du har en forstående arbejdsplads.

Utroligt der skal kæmpes så meget for noget som "burde" være en umiddelbar hjælp, der bare kommer med det samme.

Vores systemer er desværre ikke altid så rummelige som de gerne vil fremstå udad til.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
      0
      • lykkebrammer@mastodon.socialL lykkebrammer@mastodon.social

@benjaminlj Hvor er jeg ked af at læse I befinder jer i sådan en situation.

Det er positivt du trods alt kan fortsætte barsel på deltid, og det lyder til du har en forstående arbejdsplads.

Utroligt der skal kæmpes så meget for noget som "burde" være en umiddelbar hjælp, der bare kommer med det samme.

Vores systemer er desværre ikke altid så rummelige som de gerne vil fremstå udad til.

benjaminlj@virup.social
        wrote sidst redigeret af

@lykkebrammer tak. Ja, jeg er ekstremt priviligeret af en forstående arbejdsplads og et fleksibelt arbejde. Ville ikke have kunne beholde et job hvor jeg skulle møde fysisk op hver dag. Vi har jo gået det sidste år og prøvet at få hende i skole på forskellige vilkår/tid, men vidste aldrig fra dag til dag om hun kom i skole eller ej. Men så længe vi ikke kan pege på en entydig grund til at hun ikke kan det samme som andre børn så er man altså ikke i målgruppen for tabt arbejdsfortjeneste. 🤷

lykkebrammer@mastodon.socialL mthaastrup@helvede.netM 2 Replies Last reply
        0

@lykkebrammer tak. Ja, jeg er ekstremt priviligeret af en forstående arbejdsplads og et fleksibelt arbejde. Ville ikke have kunne beholde et job hvor jeg skulle møde fysisk op hver dag. Vi har jo gået det sidste år og prøvet at få hende i skole på forskellige vilkår/tid, men vidste aldrig fra dag til dag om hun kom i skole eller ej. Men så længe vi ikke kan pege på en entydig grund til at hun ikke kan det samme som andre børn så er man altså ikke i målgruppen for tabt arbejdsfortjeneste. 🤷

wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Det er hovedrystende og chokerende at det er sådan vores system fungere.

Jeg håber virkelig I får noget afklaring, så I alle kan komme videre i de bedst mulige rammer.

Jeg kender ikke så meget til skolevægring, så tak fordi du deler lidt af det I befinder jer er i.
          Det er et meget vigtigt emne at få sat endnu mere fokus på, da det jo påvirker dybt på flere plan i livet.

1 Reply Last reply
          0

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
            mthaastrup@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @lykkebrammer Det lyder helt håbløst, når Tesfaye samtidigt siger, at der ALDRIG må være krav om diagnose for at et barn får nødvendig hjælp.

Så det princip gælder kun indenfor BUVM og gælder 0 % i relation til ALT andet omkring det samme barn?? Det er jo ubrugeligt, at lovgivninger matcher hinanden så lidt.

0
            • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@benjaminlj @lykkebrammer Det lyder helt håbløst, når Tesfaye samtidigt siger, at der ALDRIG må være krav om diagnose for at et barn får nødvendig hjælp.

Så det princip gælder kun indenfor BUVM og gælder 0 % i relation til ALT andet omkring det samme barn?? Det er jo ubrugeligt, at lovgivninger matcher hinanden så lidt.

wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @benjaminlj Hvor har du ret.

Derudover er der også stor forskel på den hjælp hver enkelt kommune tilbyder.

Her i Børnenes Hovedstad (Billund Kommune) må mange kigge langt efter hjælp.

Det er let at sidde på Borgen og kaste om sig med fine regler/love, når de så ikke føres ud i praksis ude i samfundet - eller er i så stor disharmoni med "den virkelige verden".

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
              0

@MThaastrup @benjaminlj Hvor har du ret.

Derudover er der også stor forskel på den hjælp hver enkelt kommune tilbyder.

Her i Børnenes Hovedstad (Billund Kommune) må mange kigge langt efter hjælp.

Det er let at sidde på Borgen og kaste om sig med fine regler/love, når de så ikke føres ud i praksis ude i samfundet - eller er i så stor disharmoni med "den virkelige verden".

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                folfdk@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@lykkebrammer @MThaastrup @benjaminlj

Den her nyhed dumpede lige ned hos mig og taler jo meget godt ind i frustrationen ☹️

https://www.dr.dk/nyheder/skarp-kritik-fra-statsrevisorerne-ministeriet-og-kommunerne-har-svigtet-udsatte-boern-i-mange-aar

0
                • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@lykkebrammer @MThaastrup @benjaminlj

Den her nyhed dumpede lige ned hos mig og taler jo meget godt ind i frustrationen ☹️

https://www.dr.dk/nyheder/skarp-kritik-fra-statsrevisorerne-ministeriet-og-kommunerne-har-svigtet-udsatte-boern-i-mange-aar

wrote sidst redigeret af

@folfdk @MThaastrup @benjaminlj Det må man sige.

Det er rystende der er fejl i så mange sager, over så lang tid, og så er der ingen der gør noget... Man sender bare ansvaret frem og tilbage.

Tak for at dele denne.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
                  0

@folfdk @MThaastrup @benjaminlj Det må man sige.

Det er rystende der er fejl i så mange sager, over så lang tid, og så er der ingen der gør noget... Man sender bare ansvaret frem og tilbage.

Tak for at dele denne.

benjaminlj@virup.social
                    wrote sidst redigeret af

@folfdk wow, det er jo helt gak. Godt at der kommer fokus på det. Håber bare snart de stakkels kommuner får lidt flere midler i stedet for altid at skulle spare.

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
                    0

@folfdk wow, det er jo helt gak. Godt at der kommer fokus på det. Håber bare snart de stakkels kommuner får lidt flere midler i stedet for altid at skulle spare.

mthaastrup@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af mthaastrup@helvede.net

@benjaminlj @folfdk Det gælder i øvrigt også STUK. Vi er smadret til atomer økonomisk i BUVM, og får at vide, at vi skal skære et bjerg årsværk flere i Statens Arbejdsprogram frem imod 2030.

Den eneste grund til at STIL holder den mere flydende, er alt det it- implementering omkring EPX-reformen

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.