@benjaminlj
-
Man skal vist huske at tørre dem, ellers mugner de vel hurtigt

Men det er da en skide god idé!
Helle for haveslangen!
@folfdk det har du sikkert ret i. De suger virkelig effektivt, så de kan sikkert også gemme på fugt i lang tid hvis de ikke bliver tørret ordenligt.
Haveslangen er unfair, lav dine egne vandballoner

-
@folfdk det har du sikkert ret i. De suger virkelig effektivt, så de kan sikkert også gemme på fugt i lang tid hvis de ikke bliver tørret ordenligt.
Haveslangen er unfair, lav dine egne vandballoner

-
@folfdk @benjaminlj
Lav dem i lyserøde granat design (for ikke at mistænkes for den rigtige vare
)
Tror det ville være sjovt, tænker vel at de skal vrides godt efter kamp
og så hænges op i splitten 
-
@folfdk du bliver smidt ud af hækleklubbens årlige vandkamp som den første. (Men det bliver nok det hele værd
) -
@folfdk du bliver smidt ud af hækleklubbens årlige vandkamp som den første. (Men det bliver nok det hele værd
) -
@folfdk det ved jeg ikke, men antager da at det findes

-
Det tog sin tid, men nu er #Tux endelig færdig
Jeg har brugt https://stringydingding.com/tux-the-linux-penguin-amigurumi-free-crochet-pattern/ som inspiration, men skaleret den noget op for at få den til at passe til fødderne. Den er lavet til Folke der er ved snart at få tænder. Så er det jo vigtigt at have noget at bide i. Og så kan man blive indoktrineret til #opensource fra starten. Win-win!
@benjaminlj Fantastisk
-
Det her bliver godt - Hæklede vandballoner! Slut med at bruge en halv time på at fylde vandballoner bare for at de er væk på ½ minut. Og slut med at sprede små stykker farvet plastik over det hele. Bare dyppe sådan en her i en balje vand og så kaste den. De kan rumme overraskende meget vand! Og så er de nemme og hurtige at lave.
Credit til https://leftinknots.com/home/crochet-water-balloons/ for opskrift og til min gode nabo for inspiration og garn.
@benjaminlj Genialt!
-
T tokeriis@helvede.net shared this topic
-
Det her bliver godt - Hæklede vandballoner! Slut med at bruge en halv time på at fylde vandballoner bare for at de er væk på ½ minut. Og slut med at sprede små stykker farvet plastik over det hele. Bare dyppe sådan en her i en balje vand og så kaste den. De kan rumme overraskende meget vand! Og så er de nemme og hurtige at lave.
Credit til https://leftinknots.com/home/crochet-water-balloons/ for opskrift og til min gode nabo for inspiration og garn.
@benjaminlj Det kalder jeg ægte innovation! Jeg har ikke evnerne til hækleri og andet nørkleri, men har længe været mystificeret af de tusindvis af vandballoner ungerne spreder i nærmiljøet
-
@benjaminlj Det kalder jeg ægte innovation! Jeg har ikke evnerne til hækleri og andet nørkleri, men har længe været mystificeret af de tusindvis af vandballoner ungerne spreder i nærmiljøet
@tokeriis lad mig være helt ærlig - hækling er magi. Man skal lære at tyde den mystiske notation i opskrifter og lære de rigtige bevægelser med tryllestaven(hæklenålen) for at forvandle et langt stykke garn til lige det man vil.
Når det så er sagt så er det ikke så svært at lære og der er tusindvis af gode guides på nettet og i bøger. -
@tokeriis lad mig være helt ærlig - hækling er magi. Man skal lære at tyde den mystiske notation i opskrifter og lære de rigtige bevægelser med tryllestaven(hæklenålen) for at forvandle et langt stykke garn til lige det man vil.
Når det så er sagt så er det ikke så svært at lære og der er tusindvis af gode guides på nettet og i bøger.@benjaminlj Jeg er virkelig dårlig til den slags, der kræver øvelse, gentagelser og hånd/øje-koordination/finmotorik; det har jeg indset efter et langt liv. Jeg elsker dog at tegne, og det har jeg fundet fred med er min bedste mulighed for at holde hænderne beskæftiget.
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic