“Jeg laver e-bøger”.“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”
-
@pmakholm det værste er, man KAN jo ofte fikse deres fucking printer, for man er vant til at læse instruktioner på en skærm, har en grundlæggende idé om hvordan skidtet virker og har erfaring med fejlsøgning.
@infonauten Det har du sådan set ret i...
-
“Jeg laver e-bøger”.
“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”Hvad er folks forkerte antagelser om jeres fag?
@infonauten Når jeg fortæller hvad jeg laver spørger folk altid: "Hvordan gør man det?"
-
Vi skulle have kaldt det æggehvidestoffer ligesom tyskerne

@folfdk @infonauten Det har helt oprigtigt altid hylet mig ud af den, at et så præcist folkefærd som tyskerne bare kalder alle proteiner for Eiweiß.
-
@folfdk

Men Folmer, man hører kun om Pro-teinerne, hvad med Anti-teinerne? Det virker ikke særligt nuanceret, dit fag.Og neu-teinerne, ikke at forglemme.
-
“Jeg laver e-bøger”.
“Wow, spændende, har du så et studie derhjemme hvor du indtaler dem?”Hvad er folks forkerte antagelser om jeres fag?
@infonauten kommer an på hvad jeg kalder mig. “Jeg er biolog”, “jeg er genetiker” og “jeg arbejder med statistik” giver meget forskellige reaktioner. Den sidste er mest
🦗🦗🦗🦗🦗 -
“Jeg laver e-bøger”.
@infonauten Folk får et fjernt blik i øjnene og skifter emne...
-
“Jeg laver e-bøger”.
@infonauten uh, folk antager altid at min ægtefælle maler når hun siger hun er billedkunstner eller uddannet billedkunstner. Det er ret konsekvent. Hun maler ikke.
-
"Hvornår opgraderer man egentlig til f-bøger?"
@folfdk vi taler ikke om F-bøgerne, Folmer.
-
@infonauten kommer an på hvad jeg kalder mig. “Jeg er biolog”, “jeg er genetiker” og “jeg arbejder med statistik” giver meget forskellige reaktioner. Den sidste er mest
🦗🦗🦗🦗🦗@pms uh ja, der er mange muligheder der.

-
@infonauten Folk får et fjernt blik i øjnene og skifter emne...
@Gjoel åh, kender.
-
@infonauten uh, folk antager altid at min ægtefælle maler når hun siger hun er billedkunstner eller uddannet billedkunstner. Det er ret konsekvent. Hun maler ikke.
@reynir folks defaultism er interessant. Billedkunst = maleri, check. Men nej.
-
“Jeg laver e-bøger”.
@infonauten "Er der stadig nogen der programmerer i hånden? er det ikke AI det hele?"
- sagt af en ... pædagog- og folkeskolelærer-uddanner (og SF'er) -
@infonauten "Er der stadig nogen der programmerer i hånden? er det ikke AI det hele?"
- sagt af en ... pædagog- og folkeskolelærer-uddanner (og SF'er)@svuorela hvor træt blev du på en skala fra 17-43?
-
@svuorela hvor træt blev du på en skala fra 17-43?
@infonauten Meget. Det var også efter en hel dag workshop-ting, så jeg var i forvejen 41 træt på den skala.
-
@infonauten Meget. Det var også efter en hel dag workshop-ting, så jeg var i forvejen 41 træt på den skala.
@svuorela oh man.
-
“Jeg laver e-bøger”.
@infonauten “Du laver hjemmesider? Så tjener du nok kassen, høhø. Og vil du ikke lige hjælpe mig med en flyer med flotte illustrationer? Og sætte min nye email op? Og den der fb-insta ting? Nå, men du giver vel en god pris?”
-
“Jeg laver e-bøger”.
@infonauten "Jeg arbejder på et forlag."
"Wow, spændende. Får du så penge for at læse bøger?"
eller
"Wow, spændende. Er det så jer, der har udgivet [ny krimi af kendt forfatter]?"Disclaimer: Jeg arbejder på et fag- og lærebogsforlag. Og har faktisk aldrig arbejdet med skønlitterære udgivelser.
-
@infonauten “Du laver hjemmesider? Så tjener du nok kassen, høhø. Og vil du ikke lige hjælpe mig med en flyer med flotte illustrationer? Og sætte min nye email op? Og den der fb-insta ting? Nå, men du giver vel en god pris?”
@ondekvinde Come on, du tjener totalt kassen! Og det er interessant med folks "du kan x, så må du også kunne y"-logik.
-
@infonauten "Jeg arbejder på et forlag."
"Wow, spændende. Får du så penge for at læse bøger?"
eller
"Wow, spændende. Er det så jer, der har udgivet [ny krimi af kendt forfatter]?"Disclaimer: Jeg arbejder på et fag- og lærebogsforlag. Og har faktisk aldrig arbejdet med skønlitterære udgivelser.
@Camlarsch "Kender du så [forfatter]?" er også god.

-
“Jeg laver e-bøger”.
@infonauten Jeg har mest hørt: "It-sikkerhed? Altså firewalls og kryptering?"