Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Farvel Big Tech
  3. Farvel Google
  4. Mitid og mobilepay på telefonen uden google

Mitid og mobilepay på telefonen uden google

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Farvel Google
danmarkskifter
11 Indlæg 7 Posters 4 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

Jeg forventer at skulle skifte telefon om et halvt år. Skal vi så ikke aftale, at MitID og MobilePay tager sig sammen inden og vi alle kan køre de-Google telefoner uden bøvl?

Hvilket de-Google projekt holder du øje med til telefoner?

#DanmarkSkifter

lodahl@mstdn.dkL This user is from outside of this forum
    lodahl@mstdn.dkL This user is from outside of this forum
    lodahl@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

@mosgaard MobilePay kører fint på min Fairphone. Det kræver at du installerer Chrome første gang du logger ind. Men du kan bare fjerne Chrome igen. MitID kan du bruge med en kodeviser som koster gratis. Held og lykke med det.

mosgaard@uddannelse.socialM pvrahbek@expressional.socialP 2 Replies Last reply
    0
    • lodahl@mstdn.dkL lodahl@mstdn.dk

@mosgaard MobilePay kører fint på min Fairphone. Det kræver at du installerer Chrome første gang du logger ind. Men du kan bare fjerne Chrome igen. MitID kan du bruge med en kodeviser som koster gratis. Held og lykke med det.

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
      mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
      mosgaard@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af

@Lodahl hvilken OS har du på din Fairphone?

1 Reply Last reply
      0
      • lodahl@mstdn.dkL lodahl@mstdn.dk

pvrahbek@expressional.socialP This user is from outside of this forum
        pvrahbek@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@Lodahl @mosgaard
        Leif! Du er en helt! Tak tak tak, jeg kunne give dig en krammer men du må nøjes med ros.
        Det har ikke lykkedes mig at installere mobilepay på e/OS. Indtil nu!

- Jeg nøjedes med at indstille vivaldi som min standard browser. (Jeg havde hentet vivaldi for at installere MinSundhedsPlatform).
        - Derefter bad jeg om at mitID promten blev åbnet i min anden browser. (Knappen sagde firefox, men vivaldi åbnede).
        - Jeg godkendte MitID med min kodeviser
        - Succes!

Mobilepay var den egentlige sidste brik i mit skifte. (Jeg har ikke fundet andet alternativ. Eksempelvis bærer jeg bare mit kørekort. No big deal.)

Det har været et spændende år. Det næste bliver endnu bedre.

#danmarkskifter #eos #mobilepay

esbenrossel@fosstodon.orgE 1 Reply Last reply
        2
        0
        • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
        • pvrahbek@expressional.socialP pvrahbek@expressional.social

@Lodahl @mosgaard
          Leif! Du er en helt! Tak tak tak, jeg kunne give dig en krammer men du må nøjes med ros.
          Det har ikke lykkedes mig at installere mobilepay på e/OS. Indtil nu!

- Jeg nøjedes med at indstille vivaldi som min standard browser. (Jeg havde hentet vivaldi for at installere MinSundhedsPlatform).
          - Derefter bad jeg om at mitID promten blev åbnet i min anden browser. (Knappen sagde firefox, men vivaldi åbnede).
          - Jeg godkendte MitID med min kodeviser
          - Succes!

Mobilepay var den egentlige sidste brik i mit skifte. (Jeg har ikke fundet andet alternativ. Eksempelvis bærer jeg bare mit kørekort. No big deal.)

Det har været et spændende år. Det næste bliver endnu bedre.

#danmarkskifter #eos #mobilepay

esbenrossel@fosstodon.orgE This user is from outside of this forum
          esbenrossel@fosstodon.orgE This user is from outside of this forum
          esbenrossel@fosstodon.org
          wrote sidst redigeret af

@pvrahbek @Lodahl @mosgaard Er det på en telefon med eller uden google apps?

Jeg bruger min smarte telefon (lineageOS) til to ting aula og dsb-app pendlerkort, og jeg kunne ikke få aula-login med mitid til at virke før jeg installerede google apps på lineage, selvom jeg bruger kodeviser.

Jeg bruger telefonen så lidt, at jeg ikke har gidet at prøve at geninstallere lineage uden google apps for at rode mere med det.

pvrahbek@expressional.socialP 1 Reply Last reply
          0

Jeg forventer at skulle skifte telefon om et halvt år. Skal vi så ikke aftale, at MitID og MobilePay tager sig sammen inden og vi alle kan køre de-Google telefoner uden bøvl?

#DanmarkSkifter

alexthomsen@mstdn.dkA This user is from outside of this forum
            alexthomsen@mstdn.dkA This user is from outside of this forum
            alexthomsen@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@mosgaard Når jeg skal skifte til ny mobil, så overvejer jeg meget en enhed med grapheneos

1 Reply Last reply
            0
            • gambolputte@expressional.socialG gambolputte@expressional.social shared this topic
            • esbenrossel@fosstodon.orgE esbenrossel@fosstodon.org

@pvrahbek @Lodahl @mosgaard Er det på en telefon med eller uden google apps?

Jeg bruger min smarte telefon (lineageOS) til to ting aula og dsb-app pendlerkort, og jeg kunne ikke få aula-login med mitid til at virke før jeg installerede google apps på lineage, selvom jeg bruger kodeviser.

Jeg bruger telefonen så lidt, at jeg ikke har gidet at prøve at geninstallere lineage uden google apps for at rode mere med det.

pvrahbek@expressional.social
              wrote sidst redigeret af

@esbenrossel @Lodahl @mosgaard
              Det er nok både-og. Jeg ville ønske at det var helt uden google, men jeg vil gerne kunne tilgå apps såsom sundhedsplatformen, hjerteløber, og DSB.

Jeg bruger en galaxy s20 FE r8q. På den har jeg installeret e/os, som vistnok er en afgrening af lineageOS, med microG. (Som vist er en efterligning af 'google play Integrity API', bare uden kommunikationen med google).
              Det er ikke den perfekte løsning, men det var lige den telefon der var, og for nu er det godt nok.

Dvs. at jeg har mulighed for at hente og køre de fleste apps, som ellers kun kan findes på google playstore. Apps som kørekort og mitID kræver stadig den rigtige google api.

Please ret mig, jeg er slet ikke så tech-savy ud fra hukommelsen.

1 Reply Last reply
              0
              • nielsN niels moved this topic from Ikke-kategoriseret

#DanmarkSkifter

bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
                bott@expressional.social
                wrote sidst redigeret af

@mosgaard jeg kører forsøg med E/os og Sailfish (på ældre mobiler)

andersl@friendica.dkA 1 Reply Last reply
                0
                • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

@mosgaard jeg kører forsøg med E/os og Sailfish (på ældre mobiler)

andersl@friendica.dkA This user is from outside of this forum
                  andersl@friendica.dk
                  wrote sidst redigeret af

@mosgaard @bott Lyder godt at mobilepay virker!

Hvor ofte har du brugt det? Flere af os oplever at man kan bruge det en enkelt eller få gange.
                  Var du logget ind i en googlekonto i MicroG da du installerede det?

bott@expressional.socialB 1 Reply Last reply
                  0
                  • andersl@friendica.dkA andersl@friendica.dk

@mosgaard @bott Lyder godt at mobilepay virker!

Hvor ofte har du brugt det? Flere af os oplever at man kan bruge det en enkelt eller få gange.
                    Var du logget ind i en googlekonto i MicroG da du installerede det?

bott@expressional.social
                    wrote sidst redigeret af

@andersl @mosgaard jeg har faktisk ikke "brugt" det endnu, men har de sidste 4 dage kunnet åbne Mobile Pay, så ser ud til, at det virker endnu. Jeg har godt hørt, at det kan virke 1 dag eller 2, men så skal man logge på igen. Det har jeg endnu ikke oplevet. Til gengæld virkede min mobilbank i 2 dage 🤔

andersl@friendica.dkA 1 Reply Last reply
                    0
                    • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

@andersl @mosgaard jeg har faktisk ikke "brugt" det endnu, men har de sidste 4 dage kunnet åbne Mobile Pay, så ser ud til, at det virker endnu. Jeg har godt hørt, at det kan virke 1 dag eller 2, men så skal man logge på igen. Det har jeg endnu ikke oplevet. Til gengæld virkede min mobilbank i 2 dage 🤔

andersl@friendica.dk
                      wrote sidst redigeret af
                      @mosgaard @bott Min mobilbank virker fint - Sydbank. Det er noget med at der er to leverandører af bankapps, så det er rent held.
                      1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.