Det underligste ved “du får ikke tid til det der, når du får børn” og "bare vent til du får børn"-kommentarer fra kvinder med børn er, at ingen spørger, om jeg faktisk vil have børn.
-
Det underligste ved “du får ikke tid til det der, når du får børn” og "bare vent til du får børn"-kommentarer fra kvinder med børn er, at ingen spørger, om jeg faktisk vil have børn.
-
Det er en spøjs grundlæggende forventning.
Også, at den aldrig bliver brugt over for mænd.
For forholdet der er trods alt for det meste ca 1 mand til 1 kvinde når der skal sættes børn i verden, så hvis der er en forventning til en kvinde, så burde der vel være en forventning til en mand i ca samme aldersgruppe? 🫤
-
Det er en spøjs grundlæggende forventning.
Også, at den aldrig bliver brugt over for mænd.
For forholdet der er trods alt for det meste ca 1 mand til 1 kvinde når der skal sættes børn i verden, så hvis der er en forventning til en kvinde, så burde der vel være en forventning til en mand i ca samme aldersgruppe? 🫤
@folfdk ja? Synes også, det er nærmest en måde at pille nogen ned på? "Uuh, nu har du det lidt for sjovt, så nu er det min opgave at minde dig om den lidelse du får, når du også får børn ligesom mig"
-
@folfdk ja? Synes også, det er nærmest en måde at pille nogen ned på? "Uuh, nu har du det lidt for sjovt, så nu er det min opgave at minde dig om den lidelse du får, når du også får børn ligesom mig"
God pointe!
Mange grundlæggende forventninger som eksisterer i samfundet, men som ikke passer på nær så mange som nogle tror.Og uanset om du har ønske/planer om det ene eller det andet, så er det præcis en måde også at pille nogen/dig ned på, for hvorfor kan man ikke sige:
"Ej hvor lyder det mega fedt! Hvad er næste trin på det projekt" eller noget i den stil.(Og så er det måske også lidt en mystisk holdning til livet generelt at børn==sæt livet på pause?)