1995:
-
1995:
Da jeg var 22 år rejste jeg rundt alene med rygsæk i Indien i fem måneder.
I slutningen af min tur mødte jeg den jævnaldrende nordmand Hans Christian i New Delhi.
En skøn livsglad type, der var rejst til Indien for at studere traditionel indisk dans og teater. Vi boede i den samme sovesal i et par dage. Han var på vej til Kashmir, fortalte han mig - selv var jeg på vej hjem til Danmark. -
1995:
Da jeg var 22 år rejste jeg rundt alene med rygsæk i Indien i fem måneder.
I slutningen af min tur mødte jeg den jævnaldrende nordmand Hans Christian i New Delhi.
En skøn livsglad type, der var rejst til Indien for at studere traditionel indisk dans og teater. Vi boede i den samme sovesal i et par dage. Han var på vej til Kashmir, fortalte han mig - selv var jeg på vej hjem til Danmark.Et par uger efter jeg kom hjem forlød det, at en militant oprørsgruppe i Kashmir havde kidnappet en gruppe udenlandske turister. Nordmanden var én af dem.
Der gik en rum tid og så prøvede Hans Christian at flygte. En flugt der blev fatal. Oprørsgruppen fangede ham og skar hovedet af ham. Hovedet fandt man senere i en flod.
Denne supertriste historie kommer op i mig hver gang, Kashmir er nyhederne.Mere om historien her på Wiki:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1995_kidnapping_of_western_tourists_in_Kashmir -
Et par uger efter jeg kom hjem forlød det, at en militant oprørsgruppe i Kashmir havde kidnappet en gruppe udenlandske turister. Nordmanden var én af dem.
Der gik en rum tid og så prøvede Hans Christian at flygte. En flugt der blev fatal. Oprørsgruppen fangede ham og skar hovedet af ham. Hovedet fandt man senere i en flod.
Denne supertriste historie kommer op i mig hver gang, Kashmir er nyhederne.Mere om historien her på Wiki:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1995_kidnapping_of_western_tourists_in_Kashmir@anport Puha. Jeg kan godt huske historien fra pressen. Supervæmmeligt.
-
Et par uger efter jeg kom hjem forlød det, at en militant oprørsgruppe i Kashmir havde kidnappet en gruppe udenlandske turister. Nordmanden var én af dem.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1995_kidnapping_of_western_tourists_in_Kashmir@anport Uh, det lyder voldsomt
Stakkels fyr.
-
@anport Uh, det lyder voldsomt
Stakkels fyr.
@bech ja, virkelig voldsomt. Det var også i den periode, jeg hørte Radioavisen fast hver dag for at høre om, der var nyt i sagen om turisterne i Kashmir. Og jeg kan tydeligt huske præcis den dag, jeg hørte Radioavisen og de fortalte, Hans Christians hoved var fundet i en flod. Pu ha.
-
@anport Puha. Jeg kan godt huske historien fra pressen. Supervæmmeligt.
@Camlarsch ja, supertragisk og voldsomt.
-
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1995_kidnapping_of_western_tourists_in_Kashmir@anport
Hvor er det grusomt, at sådanne oplevelser aldrig slipper en. Det øjeblik, du hørte om det i radioen, må have været forfærdeligt.
På en eller anden måde er mennesker dyr med et tyndt lag civilisation. -
@anport
Hvor er det grusomt, at sådanne oplevelser aldrig slipper en. Det øjeblik, du hørte om det i radioen, må have været forfærdeligt.
På en eller anden måde er mennesker dyr med et tyndt lag civilisation.@Genstart ja, præcis. Denne grusomme historie slipper mig aldrig. Jeg tænker ikke på den hver dag, men den dukker op i min erindring HVER gang, Kashmir dukker op i nyhedsstrømmen.
-
@bech ja, virkelig voldsomt. Det var også i den periode, jeg hørte Radioavisen fast hver dag for at høre om, der var nyt i sagen om turisterne i Kashmir. Og jeg kan tydeligt huske præcis den dag, jeg hørte Radioavisen og de fortalte, Hans Christians hoved var fundet i en flod. Pu ha.
@anport Godt, du tog hjem til DK og ikke til Kashmir 🫣 Det må have været chokerende at høre om, lige efter du havde mødt fyren.
-
@anport Godt, du tog hjem til DK og ikke til Kashmir 🫣 Det må have været chokerende at høre om, lige efter du havde mødt fyren.
@bech jeg kan huske, der allerede dengang var advarsler mod at rejse til Kashmir for udlændinge. Den advarsel lyttede Hans Christian så ikke til, men fortalte mig, at det var sikkert nok så længe man blot opholdte sig i de store byer deroppe og ikke bevægede sig ud i bjergene.