I dag har jeg lært at det er mere udmattende at indtale en 90 minutters forelæsning hen over en PowerPoint end det er at holde forelæsningen live i et auditorium.
-
I dag har jeg lært at det er mere udmattende at indtale en 90 minutters forelæsning hen over en PowerPoint end det er at holde forelæsningen live i et auditorium. Meget mere udmattende; jeg er helt flad.
Jeg skal aldrig lave online-kurser uden aktiv deltagelse. Det er dødens pølse at tale ud i intetheden på den måde.
-
I dag har jeg lært at det er mere udmattende at indtale en 90 minutters forelæsning hen over en PowerPoint end det er at holde forelæsningen live i et auditorium. Meget mere udmattende; jeg er helt flad.
Jeg skal aldrig lave online-kurser uden aktiv deltagelse. Det er dødens pølse at tale ud i intetheden på den måde.
@tanyakaroli Jeg havde det helt på samme måde da jeg skulle indtale og filme et oplæg til en konference for to år siden. Havde det helt skidt bagefter. Ingen respons på det man siger. Tror det siger en masse om mig selv også. Nogle der er mere ligeglade hvordan det de siger bliver opfattet, rører det måske mindre.
-
@tanyakaroli Jeg havde det helt på samme måde da jeg skulle indtale og filme et oplæg til en konference for to år siden. Havde det helt skidt bagefter. Ingen respons på det man siger. Tror det siger en masse om mig selv også. Nogle der er mere ligeglade hvordan det de siger bliver opfattet, rører det måske mindre.
@malte tja, måske. Jeg tror dog de fleste har god glæde af at kunne se ud på deres publikum, fornemme om de er med, og føle at det ikke gør så meget om det lige bliver formuleret perfekt eller ej. Jeg var også helt hæs bagefter, for selvom jeg kunne pause optagelsen, faldt pauserne ikke naturligt for mig. Men pyha, det er gjort, og nu er det aften, og jeg kan slappe af …
-
@tanyakaroli Det lyder godt nok rigtig træls.
-
@tanyakaroli Ydrk, jeg har osse lavet et eller to af dem. Det er dødens pølse at sidde og snakke med sig selv. Samme med podcasts, samtaler er meget nemmere end solo-afsnit!
-
@tanyakaroli Det lyder godt nok rigtig træls.
@nichni Ja, det var det også. Helt hæs bagefter. Men så bliver jeg bare så meget desto gladere næste gang jeg skal holde en forelæsning foran et rigtigt, levende hold studerende
-
@tanyakaroli Ydrk, jeg har osse lavet et eller to af dem. Det er dødens pølse at sidde og snakke med sig selv. Samme med podcasts, samtaler er meget nemmere end solo-afsnit!
@fanden jeg har lykkeligvis aldrig skullet lave en podcast alene, kun været gæst hos andre. Det må være meget sært. Jeg er vildt imponeret over dem der kan. Lidt ligesom dem der kan optage YouTube-videoer hvor de står og taler ind i kameraet som det mest naturlige i verden. Hvordan kan de opretholde illusionen om en dialog så længe??