Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har egentligt ikke tænkt over det før, men konceptet "Energidrik" er jo fucking dystopisk.

Jeg har egentligt ikke tænkt over det før, men konceptet "Energidrik" er jo fucking dystopisk.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
36 Indlæg 12 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

Jeg har egentligt ikke tænkt over det før, men konceptet "Energidrik" er jo fucking dystopisk. "Nej, du kan ikke bare hvile dig hvis du har brug for det, du skal holde dig i gang kunstigt. ARBEJD!".

(det her er ikke en angreb på dig, hvis du kan lide skidtet, det blander jeg mig ikke i)

(og ja, man kan lave samme pointe om mange folks forhold til kaffe, det ændrer ikke på pointen)

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
    mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
    mjj@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

@infonauten Jeg ser dem næsten udelukkende i hænderne på nogle af de mest apatiske unge mennesker i det offentlige rum. De lader ikke til at have stor effekt, men igen, jeg ved ikke, hvordan de ville fremstå, hvis de ikke drak dem

1 Reply Last reply
    0

@CarstenBoll @hunspirillen @niels hele mit grundudsagn er at det er dystopisk at indtage noget for at regulere det, som ens krop egentligt vil. Der er klar situationer hvor det giver mening med ekstra energi, men i et rigt samfund som vores kunne vi i langt de fleste tilfælde også bare vælge at sige "du er træt? Snup dig et hvil".

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
      svuorela@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@infonauten @CarstenBoll @hunspirillen @niels når ungerne har kaldt hver anden time hele natten og lørdag morgen klokken 6 siger "Er det godmorgen?" - så kan sådan en energidrik sgu gøre underværker.
      (og mange af dem, især dem med energidrik-smag er frygtelige, men nogen er faktisk gode)

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
      0
      • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@infonauten @CarstenBoll @hunspirillen @niels når ungerne har kaldt hver anden time hele natten og lørdag morgen klokken 6 siger "Er det godmorgen?" - så kan sådan en energidrik sgu gøre underværker.
        (og mange af dem, især dem med energidrik-smag er frygtelige, men nogen er faktisk gode)

infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@svuorela @CarstenBoll @hunspirillen @niels

"(det her er ikke en angreb på dig, hvis du kan lide skidtet, det blander jeg mig ikke i)"

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
        0

@svuorela @CarstenBoll @hunspirillen @niels

"(det her er ikke en angreb på dig, hvis du kan lide skidtet, det blander jeg mig ikke i)"

svuorela@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@infonauten Jeg opfatter det heller ikke som sådan - ville bare levere en anekdote hvor det ikke lige er muligt at tage et hvil. @CarstenBoll @hunspirillen @niels

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
          0

@infonauten Jeg opfatter det heller ikke som sådan - ville bare levere en anekdote hvor det ikke lige er muligt at tage et hvil. @CarstenBoll @hunspirillen @niels

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
            hunspirillen@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@svuorela @infonauten @CarstenBoll @niels Men det er jo lidt det, vi synes er dystopisk. At vi har et samfund, hvor du er nødt til at være frisk ovenpå sådan en nat.

svuorela@helvede.netS niels@social.data.coopN 2 Replies Last reply
            0
            • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@svuorela @infonauten @CarstenBoll @niels Men det er jo lidt det, vi synes er dystopisk. At vi har et samfund, hvor du er nødt til at være frisk ovenpå sådan en nat.

svuorela@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@hunspirillen men er det dystopisk at mine unger gerne vil mig?

(At jeg nogen gange griber til samme løsning i hverdagen er en anden snak hvor dystopien måske bedre passer ind) @infonauten @CarstenBoll @niels

0

@hunspirillen men er det dystopisk at mine unger gerne vil mig?

(At jeg nogen gange griber til samme løsning i hverdagen er en anden snak hvor dystopien måske bedre passer ind) @infonauten @CarstenBoll @niels

hunspirillen@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@svuorela @infonauten @CarstenBoll @niels På en måde er det dystopisk at to mennesker forventes at opdrage børn helt uden resten af landsbyen, og at det skal arbejde resten af ugen. Altså. Alt kan jo gradbøjes. Men ja, performance performance performance, også når det gælder børneunderholdning.

1 Reply Last reply
                0
                • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                  niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                  niels@social.data.coop
                  wrote sidst redigeret af

@hunspirillen
                  Det er måske ordet dystopisk der trigger mig lidt i sammenhængen? Jeg læser det som noget frygteligt, vi er på vej ind i. Jeg ser det mere som noget, der har været et grundvilkår for mange i meget lang tid.
                  @svuorela @infonauten @CarstenBoll

0
                  • niels@social.data.coopN niels@social.data.coop

@hunspirillen
                    Det er måske ordet dystopisk der trigger mig lidt i sammenhængen? Jeg læser det som noget frygteligt, vi er på vej ind i. Jeg ser det mere som noget, der har været et grundvilkår for mange i meget lang tid.
                    @svuorela @infonauten @CarstenBoll

hunspirillen@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@niels @svuorela @infonauten @CarstenBoll Mm jeg ser ikke nogen modsætnng mellem ordet dystopisk og så et grundvilkår, vi har været i i lang tid.

1 Reply Last reply
                    0

@CarstenBoll @niels @hunspirillen alene lugten gør at jeg aldrig har smagt en. Et eller andet i min hjerne siger NOPE.

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tokeriis@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@infonauten @CarstenBoll @niels @hunspirillen Jeg har på en episk bytur indtaget energidrik i det uskønne konglomerat kaldet Jägerbomber. Jeg kan kun sige at det virker efter hensigten, men man indtager det ikke for smagens eller lugtens skyld 😂

Næh, kaffe derimod...

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Login or register to search.