Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. De sidste par dage har jeg henvist folk på til peertube.dk i stedet for Youtube, det har egentlig været ubevidst, men det føles rart, at sende dem over på en #algoritmefri og reklamefri platform.

De sidste par dage har jeg henvist folk på til peertube.dk i stedet for Youtube, det har egentlig været ubevidst, men det føles rart, at sende dem over på en #algoritmefri og reklamefri platform.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
algoritmefripeertubedanmarkskifterdanskindhold
5 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • peter_ringholm@expressional.socialP This user is from outside of this forum
    peter_ringholm@expressional.socialP This user is from outside of this forum
    peter_ringholm@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

De sidste par dage har jeg henvist folk på til peertube.dk i stedet for Youtube, det har egentlig været ubevidst, men det føles rart, at sende dem over på en #algoritmefri og reklamefri platform. Jeg har fået ca. halv så mange visninger sammenlignet med Youtube. Det fortæller mig at folk ikke er bange for nye platforme, især ikke når det er så nemt som #peertube - Det virke bare!

Tak til Peertube.dk og @Herover for at gøre det muligt! 🤘
    #Danmarkskifter #Dansk #Indhold

herover@helvede.netH bomas@friendica.dkB 2 Replies Last reply
    4
    0
    • peter_ringholm@expressional.socialP peter_ringholm@expressional.social

De sidste par dage har jeg henvist folk på til peertube.dk i stedet for Youtube, det har egentlig været ubevidst, men det føles rart, at sende dem over på en #algoritmefri og reklamefri platform. Jeg har fået ca. halv så mange visninger sammenlignet med Youtube. Det fortæller mig at folk ikke er bange for nye platforme, især ikke når det er så nemt som #peertube - Det virke bare!

herover@helvede.netH This user is from outside of this forum
      herover@helvede.netH This user is from outside of this forum
      herover@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@peter_ringholm fedt! Jeg fornemmer også at der er en bølge af interesse hver gang der er nogen som peger i peertubes retning, selv når det ikke specifikt er mod .dk
      Selvfølgelig også en del som kun logger ind 2-3 gange og så aldrig mere, men syntes også at det viser at folk ikke er bange for at afprøve alternativer!
      Mit eneste "problem" er at jo flere som anvender peertube.dk desto mere kommer det til at koste, kan være at jeg skal spørge dig om tips til donationer på et tidspunkt 😅

bjarkess@mastodon.socialB 1 Reply Last reply
      0
      • herover@helvede.netH herover@helvede.net

@peter_ringholm fedt! Jeg fornemmer også at der er en bølge af interesse hver gang der er nogen som peger i peertubes retning, selv når det ikke specifikt er mod .dk
        Selvfølgelig også en del som kun logger ind 2-3 gange og så aldrig mere, men syntes også at det viser at folk ikke er bange for at afprøve alternativer!
        Mit eneste "problem" er at jo flere som anvender peertube.dk desto mere kommer det til at koste, kan være at jeg skal spørge dig om tips til donationer på et tidspunkt 😅

bjarkess@mastodon.socialB This user is from outside of this forum
        bjarkess@mastodon.socialB This user is from outside of this forum
        bjarkess@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@Herover @peter_ringholm Der er jo det som er det spændende ved det her friheds eksperiment! Der er røget et par peertube instandser på den konto alledrede..

peter_ringholm@expressional.socialP 1 Reply Last reply
        0
        • bjarkess@mastodon.socialB bjarkess@mastodon.social

@Herover @peter_ringholm Der er jo det som er det spændende ved det her friheds eksperiment! Der er røget et par peertube instandser på den konto alledrede..

peter_ringholm@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@bjarkess @Herover

Ja, det er den store udfordring med udgifter til vedligeholdelse og drift. Jeg har ikke svaret endnu, men jeg kan fornemme på feddit.dk, at de har knækket koden ved hjælp af frivillige donationer. De er ret åbne med, hvad det koster at holde kørende og hvad de får ind:
          https://feddit.dk/post/20007964
          Men der er jo også en større brugerbase.

1 Reply Last reply
          0
          • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop shared this topic
            simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
            jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic
          • peter_ringholm@expressional.socialP peter_ringholm@expressional.social

bomas@friendica.dkB This user is from outside of this forum
            bomas@friendica.dkB This user is from outside of this forum
            bomas@friendica.dk
            wrote sidst redigeret af
            @Herover @peter_ringholm Ser fin ud. Vil oprette konto når jeg lige får tid😀
            1 Reply Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.