Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hej på Mastodon!

Hej på Mastodon!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
ingudenbigtech
30 Indlæg 19 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@benjaminlj

Vi kan også godt lide at være til, synes jeg, uden at vores tilstedeværelse behøver være instrumentaliseret.

Her er det ok at være bare for at være. Snakke om tech når man har lyst til det, snakke om haveting når det er det der fylder, og snakke om... ja, lige det der falder en ind.

Man behøver ikke være her af en grund 🙂

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
    tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
    tanyakaroli@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll enig! For flere af os er det hyggelige samvær faktisk det vigtigste 🥰
    @benjaminlj

1 Reply Last reply
    0
    • louiseolifent@mastodon.socialL louiseolifent@mastodon.social

Hej på Mastodon! Jeg er i gang med at afprøve en hverdag med europæiske alternativer til Big Tech - også et alternativ til LinkedIn. Senest har jeg snakket med gæster på V2 Security om, hvordan skiftet har været for dem. Læs med, og så opdaterer jeg løbende her ☀️ #IngUdenBigTech https://www.version2.dk/artikel/aarhus-gav-mig-big-tech-alternativer-men-er-jeg-blank-til-open-source

oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.green
      wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent Er det en flaske hvidvin man aner i baggrunden? Tysk Riesling eller fransk Chablis, måske?

(For selvfølgelig *ikke* noget californisk sprøjt fragtet af Venezuelas olie, det er klart)

Velkommen på Mastodon, hvor du følger det og dem der er interessante for netop dig, og ikke hvad Mark eller Elon synes.

Og ja, et lille glas eller to kan være en hjælp når man skal finde sin egen vej igennem myriaderne af mere, eller mindre, vellykket open source.

#DanmarkSkifter

louiseolifent@mastodon.socialL 1 Reply Last reply
      0

Hej på Mastodon! Jeg er i gang med at afprøve en hverdag med europæiske alternativer til Big Tech - også et alternativ til LinkedIn. Senest har jeg snakket med gæster på V2 Security om, hvordan skiftet har været for dem. Læs med, og så opdaterer jeg løbende her ☀️ #IngUdenBigTech https://www.version2.dk/artikel/aarhus-gav-mig-big-tech-alternativer-men-er-jeg-blank-til-open-source

engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
        engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
        engedal@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent

Velkommen, Louise.

Jeg håber, du har tålmodigheden til at opbygge din Mastodon-profil. Det kommer nemlig hverken af sig selv eller tilfældigt.

Her skal man gøre en indsats, men til gengæld kan det blive rigtig godt

1 Reply Last reply
        0

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
          tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
          tokeriis@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent Mit håb er, at du bygger lidt videre på Zetland-journalistens feature-serie, der endte med, at hun måtte indse, at et skifte på en arbejdsplads (naturligvis) forudsætter ledelsesopbakning.

1 Reply Last reply
          0
          • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@Strit @LouiseOlifent I Tyskland er der ganske mange, der bruger Xing, som er ret veletableret og ser udmærket ud - men jeg kender ingen herfra, der bruger den.

oz1sej@mastodon.onlineO This user is from outside of this forum
            oz1sej@mastodon.onlineO This user is from outside of this forum
            oz1sej@mastodon.online
            wrote sidst redigeret af

@mjj @Strit @LouiseOlifent Jeg prøvede at oprette en konto på Xing, men kunne simpelthen ikke komme uden om oprettelses-wizarden, hvor man skulle svare på TUSIND spørgsmål om, hvilket job jeg søgte... Jeg er ikke jobsøgende! 🙄 Det var lidt en showstopper...

1 Reply Last reply
            0

jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
              jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
              jrossstocholm@friendica.dk
              wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent Der er flere, der skriver om det lidt besværlige i #fediverse, og at man skal følge hashtags og alt muligt andet.

Jeg må bare sige, at det slet ikke er mit indtryk, at det er besværligt. Jeg startede godt nok også på mastodon, kom på Pixelfed og er nu endt med friendica.dk som min daglige platform. Ovre på Friendica er der en smart funktion, der giver dig et feed på dit valgte sprog på tværs af #fediverse, så jeg har ikke rigtigt følt mig alene (det gør jeg fx nogle gange på Pixelfed.dk).

Friendica har i øvrigt også den fordel, at der er grupper og man kan skrive lige så langt, man vil … og have fuld kontrol over styling, så man kan lege med farver, tabeller og inline billeder (i stedet for den lidt mere fattige måde som Mastodon (og Twitter/X+Facebook, btw)

1 Reply Last reply
              0

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                mosgaard@uddannelse.social
                wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent dejligt at se dig på Mastodon Louise. Vi er en helt masse, der skiftet alverden ud, og vi deler gerne.

Så stil endelig gerne spørgsmål. God fornøjelse med udfordringen!

1 Reply Last reply
                0

@asbjornn @social Mega godt tip! Jeg prøver at følge de to tags, så jeg kan holde mig opdateret 🙂 Hvis du kommer i tanke om flere tags, der er gode at følge, så sig endelig til.

fritjof@social.riversouldiers.dkF This user is from outside of this forum
                  fritjof@social.riversouldiers.dkF This user is from outside of this forum
                  fritjof@social.riversouldiers.dk
                  wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent der er vist en del twitter-udflyttere der har taget 'kendte' #'tags fra før med sig, som ,#dkpol og den slags. Så prøv evt. også at tilføje nogen af dem, hvis du kan huske nogen du har sat pris på dér.

Bare at sætte # og begynde at skrive noget, trækker forslag frem i tusky, som er den app jeg bruger. Ved ikke om alle apps gør det.

jeg nyder #BandcampFriday, #music og #foss ret meget selv.
                  @asbjornn @social

1 Reply Last reply
                  0
                  • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

@LouiseOlifent Er det en flaske hvidvin man aner i baggrunden? Tysk Riesling eller fransk Chablis, måske?

(For selvfølgelig *ikke* noget californisk sprøjt fragtet af Venezuelas olie, det er klart)

Velkommen på Mastodon, hvor du følger det og dem der er interessante for netop dig, og ikke hvad Mark eller Elon synes.

Og ja, et lille glas eller to kan være en hjælp når man skal finde sin egen vej igennem myriaderne af mere, eller mindre, vellykket open source.

#DanmarkSkifter

louiseolifent@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
                    louiseolifent@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
                    louiseolifent@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af

@oldrup Det er en tysk riesling! 🙂

1 Reply Last reply
                    0

jonassmith@theforkiverse.comJ This user is from outside of this forum
                      jonassmith@theforkiverse.comJ This user is from outside of this forum
                      jonassmith@theforkiverse.com
                      wrote sidst redigeret af

@LouiseOlifent Følger nysgerrigt med!

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind