Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise?
-
Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise? De elsker dansk mad, men det er ikke et krav at det er den slags menukort.
#fælleshjerne #fedihjerne -
Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise? De elsker dansk mad, men det er ikke et krav at det er den slags menukort.
#fælleshjerne #fedihjerneHej @nichni , er du eventuelt bekendt med restauranter i #Esbjerg ? Min egen viden fra da jeg boede på egnen er håbløst støvet.
Cc @tanyakaroli -
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
#fælleshjerne #fedihjerne@tanyakaroli jeg kan huske jeg for ca 10 år siden kom forbi en aften. Et eller andet sted som vist mest var diskotek. Men om dagen også med mad. Som jeg husker det. vi kom til at sidde i en kælderdisc før disc gæsterne kom, mens vi spiste guddommelig bakskuld på restaurantens sidste bestilling. Og gad godt vide hvad stedet hed... Vi var dybt skeptiske. Men tjerner kom ind med hvide skjorter og det hele.
P.s. under alle omstændigheder: hvis man er på de kanter, så skal bakskuld opsøges.
-
@tanyakaroli jeg kan huske jeg for ca 10 år siden kom forbi en aften. Et eller andet sted som vist mest var diskotek. Men om dagen også med mad. Som jeg husker det. vi kom til at sidde i en kælderdisc før disc gæsterne kom, mens vi spiste guddommelig bakskuld på restaurantens sidste bestilling. Og gad godt vide hvad stedet hed... Vi var dybt skeptiske. Men tjerner kom ind med hvide skjorter og det hele.
P.s. under alle omstændigheder: hvis man er på de kanter, så skal bakskuld opsøges.
@andreasio det blev jeg nødt til at slå op! På Wikipedia fremgår det at egnsretten bakskuld ofte serveres med kaffepunch! Lyder skørt og fantastisk 🥰
-
#fælleshjerne #fedihjerne@tanyakaroli Der er en fiskerestaurant nede ved havnen (husker ikke navnet). Der har jeg fået bakskuld nogle gange. Mums.
Tidligere kunne man også købe bakskuld på fiskerimuseet, men det kunne man ikke sidst jeg var der.
I den mere ydmyge ende, synes jeg at Esbjerg har en af de bedre Street foods.
-
@tanyakaroli Der er en fiskerestaurant nede ved havnen (husker ikke navnet). Der har jeg fået bakskuld nogle gange. Mums.
Tidligere kunne man også købe bakskuld på fiskerimuseet, men det kunne man ikke sidst jeg var der.
I den mere ydmyge ende, synes jeg at Esbjerg har en af de bedre Street foods.
@Stig Nå, hvor interessant! Det skal jeg lige have kigget på. Tak for tips!
-
Hej @nichni , er du eventuelt bekendt med restauranter i #Esbjerg ? Min egen viden fra da jeg boede på egnen er håbløst støvet.
Cc @tanyakaroli@Chris @tanyakaroli Vi har da været på et par stykker. Hanzo har spændende, orientalsk inspireret mad. India Palace er også god. Cafe Danmark har noget af landets bedste smørrebrød. Sand's har traditionel dansk mad, og er et historisk Esbjerg-sted. Rankin Park har gode vegetariske retter og salater.
Jeg kunne også nævne gode steder her i Nordby på Fanø, 12 minutters færgetur væk. -
@Chris @tanyakaroli Vi har da været på et par stykker. Hanzo har spændende, orientalsk inspireret mad. India Palace er også god. Cafe Danmark har noget af landets bedste smørrebrød. Sand's har traditionel dansk mad, og er et historisk Esbjerg-sted. Rankin Park har gode vegetariske retter og salater.
Jeg kunne også nævne gode steder her i Nordby på Fanø, 12 minutters færgetur væk. -
@Chris @tanyakaroli Vi har da været på et par stykker. Hanzo har spændende, orientalsk inspireret mad. India Palace er også god. Cafe Danmark har noget af landets bedste smørrebrød. Sand's har traditionel dansk mad, og er et historisk Esbjerg-sted. Rankin Park har gode vegetariske retter og salater.
Jeg kunne også nævne gode steder her i Nordby på Fanø, 12 minutters færgetur væk.@nichni @Chris @tanyakaroli
+1 til hanzo.
Lige ved siden af er madklubben som også er ok.
Kim anto kan også være en mulighed.
Hvis dansk mad er det vigtigste så er det helt klart hos Ingeborg. Den ligger i kongensgade ikke langt fra Esbjerg streetfood. Men har ikke åbent i weekenden. -
@nichni @Chris @tanyakaroli
+1 til hanzo.
Lige ved siden af er madklubben som også er ok.
Kim anto kan også være en mulighed.
Hvis dansk mad er det vigtigste så er det helt klart hos Ingeborg. Den ligger i kongensgade ikke langt fra Esbjerg streetfood. Men har ikke åbent i weekenden.@Phrozeltic Jeg vidste at Mastodon kunne hjælpe! Tak
Hvad vil I sige, skal man booke bord i god tid (midt i juli måned)? @nichni @Chris