Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise?

Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
fælleshjernefedihjerne
10 Indlæg 6 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
    tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
    tanyakaroli@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise? De elsker dansk mad, men det er ikke et krav at det er den slags menukort.
    #fælleshjerne #fedihjerne

chris@mastodon.greenC andreasio@mastodon.socialA stig@expressional.socialS 3 Replies Last reply
    1
    0
    • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

Er der nogen der kan anbefale en restaurant i Esbjerg hvor man kan tage sin udenlandske familie hen at spise? De elsker dansk mad, men det er ikke et krav at det er den slags menukort.

chris@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
      chris@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
      chris@mastodon.green
      wrote sidst redigeret af

Hej @nichni , er du eventuelt bekendt med restauranter i #Esbjerg ? Min egen viden fra da jeg boede på egnen er håbløst støvet.
      Cc @tanyakaroli

nichni@mastodonapp.ukN 1 Reply Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

andreasio@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
        andreasio@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
        andreasio@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli jeg kan huske jeg for ca 10 år siden kom forbi en aften. Et eller andet sted som vist mest var diskotek. Men om dagen også med mad. Som jeg husker det. vi kom til at sidde i en kælderdisc før disc gæsterne kom, mens vi spiste guddommelig bakskuld på restaurantens sidste bestilling. Og gad godt vide hvad stedet hed... Vi var dybt skeptiske. Men tjerner kom ind med hvide skjorter og det hele.

P.s. under alle omstændigheder: hvis man er på de kanter, så skal bakskuld opsøges.

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
        0
        • andreasio@mastodon.socialA andreasio@mastodon.social

@tanyakaroli jeg kan huske jeg for ca 10 år siden kom forbi en aften. Et eller andet sted som vist mest var diskotek. Men om dagen også med mad. Som jeg husker det. vi kom til at sidde i en kælderdisc før disc gæsterne kom, mens vi spiste guddommelig bakskuld på restaurantens sidste bestilling. Og gad godt vide hvad stedet hed... Vi var dybt skeptiske. Men tjerner kom ind med hvide skjorter og det hele.

P.s. under alle omstændigheder: hvis man er på de kanter, så skal bakskuld opsøges.

wrote sidst redigeret af tanyakaroli@expressional.social

@andreasio det blev jeg nødt til at slå op! På Wikipedia fremgår det at egnsretten bakskuld ofte serveres med kaffepunch! Lyder skørt og fantastisk 🥰

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Kaffepunch

1 Reply Last reply
          0

stig@expressional.socialS This user is from outside of this forum
            stig@expressional.socialS This user is from outside of this forum
            stig@expressional.social
            wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli Der er en fiskerestaurant nede ved havnen (husker ikke navnet). Der har jeg fået bakskuld nogle gange. Mums.

Tidligere kunne man også købe bakskuld på fiskerimuseet, men det kunne man ikke sidst jeg var der.

I den mere ydmyge ende, synes jeg at Esbjerg har en af de bedre Street foods.

0
            • stig@expressional.socialS stig@expressional.social

@tanyakaroli Der er en fiskerestaurant nede ved havnen (husker ikke navnet). Der har jeg fået bakskuld nogle gange. Mums.

Tidligere kunne man også købe bakskuld på fiskerimuseet, men det kunne man ikke sidst jeg var der.

I den mere ydmyge ende, synes jeg at Esbjerg har en af de bedre Street foods.

wrote sidst redigeret af

@Stig Nå, hvor interessant! Det skal jeg lige have kigget på. Tak for tips!

1 Reply Last reply
              0
              • chris@mastodon.greenC chris@mastodon.green

Hej @nichni , er du eventuelt bekendt med restauranter i #Esbjerg ? Min egen viden fra da jeg boede på egnen er håbløst støvet.
                Cc @tanyakaroli

nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
                nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
                nichni@mastodonapp.uk
                wrote sidst redigeret af

@Chris @tanyakaroli Vi har da været på et par stykker. Hanzo har spændende, orientalsk inspireret mad. India Palace er også god. Cafe Danmark har noget af landets bedste smørrebrød. Sand's har traditionel dansk mad, og er et historisk Esbjerg-sted. Rankin Park har gode vegetariske retter og salater.
                Jeg kunne også nævne gode steder her i Nordby på Fanø, 12 minutters færgetur væk.

tanyakaroli@expressional.socialT phrozeltic@mstdn.dkP 2 Replies Last reply
                0
                • nichni@mastodonapp.ukN nichni@mastodonapp.uk

@Chris @tanyakaroli Vi har da været på et par stykker. Hanzo har spændende, orientalsk inspireret mad. India Palace er også god. Cafe Danmark har noget af landets bedste smørrebrød. Sand's har traditionel dansk mad, og er et historisk Esbjerg-sted. Rankin Park har gode vegetariske retter og salater.
                  Jeg kunne også nævne gode steder her i Nordby på Fanø, 12 minutters færgetur væk.

wrote sidst redigeret af

@nichni sikke nogle gode forslag! Og ja tak til Fanø-forslag også, glimrende idé 😊@Chris

1 Reply Last reply
                  0
                  • nichni@mastodonapp.ukN nichni@mastodonapp.uk

phrozeltic@mstdn.dkP This user is from outside of this forum
                    phrozeltic@mstdn.dkP This user is from outside of this forum
                    phrozeltic@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@nichni @Chris @tanyakaroli
                    +1 til hanzo.
                    Lige ved siden af er madklubben som også er ok.
                    Kim anto kan også være en mulighed.
                    Hvis dansk mad er det vigtigste så er det helt klart hos Ingeborg. Den ligger i kongensgade ikke langt fra Esbjerg streetfood. Men har ikke åbent i weekenden. 😁

0
                    • phrozeltic@mstdn.dkP phrozeltic@mstdn.dk

@nichni @Chris @tanyakaroli
                      +1 til hanzo.
                      Lige ved siden af er madklubben som også er ok.
                      Kim anto kan også være en mulighed.
                      Hvis dansk mad er det vigtigste så er det helt klart hos Ingeborg. Den ligger i kongensgade ikke langt fra Esbjerg streetfood. Men har ikke åbent i weekenden. 😁

wrote sidst redigeret af

@Phrozeltic Jeg vidste at Mastodon kunne hjælpe! Tak 🙏
                      Hvad vil I sige, skal man booke bord i god tid (midt i juli måned)? @nichni @Chris

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.