Deling af videoer på skoler med peertube
-
Microsoft Stream tillader ikke længere at lave kanaler med videoer.
Kunne et gymnasium hoste sin egen Peertube-instans til undervisningsvideoer og fx en Booktok kanal for elever?
Man kunne kræve at brugere har en skolemail for at lave en bruger. Ville det være en overtrædelse af GDPR? -
M mthaastrup@helvede.net shared this topic on
-
Kunne et gymnasium hoste sin egen Peertube-instans til undervisningsvideoer og fx en Booktok kanal for elever?
Man kunne kræve at brugere har en skolemail for at lave en bruger. Ville det være en overtrædelse af GDPR?@LarsHenriksen
Peertube har svjks mulighed for at password beskytte videoer. Skoler/gymnasier har i forvejen et register over elever, dette kunne give adgang til et #Nextcloud setup (som tilbyder en masse andre relevante funktioner) hvorfra der kan linkes til PT. Jeg kan ikke se at gdpr problemet er større ved at lægge login data i en lokal NC, end at data uploades til Microsoft - tværtimod. -
@LarsHenriksen
Peertube har svjks mulighed for at password beskytte videoer. Skoler/gymnasier har i forvejen et register over elever, dette kunne give adgang til et #Nextcloud setup (som tilbyder en masse andre relevante funktioner) hvorfra der kan linkes til PT. Jeg kan ikke se at gdpr problemet er større ved at lægge login data i en lokal NC, end at data uploades til Microsoft - tværtimod.@MrManor OK, mange tak. Så vil jeg sende ideen til Herningsholm it-center .
-
@MrManor OK, mange tak. Så vil jeg sende ideen til Herningsholm it-center .
@LarsHenriksen
I første omgang skal du måske ikke nævne Nextclouddet er til det fulde setup. I første omgang kan underviseren jo bare dele adgangskoden gennem det de har i forvejen.
Sådanne koder her det jo med at sprede sig, så det er nok en god idé at lave en arbejdsgang hvor man tager filmen ned igen, når alle forventes at have set den. -
N niels shared this topic on
-
Man kunne kræve at brugere har en skolemail for at lave en bruger. Ville det være en overtrædelse af GDPR?@larshenriksen@mastodon.nu
Hej Lars! Jeg har boostet dit indlæg ind på vores forum her:Håber det er OK, kan evt. slette
Tak for det interessante bidrag