LinkedIn er et særtilfælde — et professionelt netværk uden reelt alternativ
-
LinkedIn er et særtilfælde — et professionelt netværk uden reelt alternativ.
Jeg er nysgerrig på, hvad andre gør. Bliver I? Har I skruet ned for aktiviteten? Eller har nogen fundet måder at bruge det på, der føles mindre kompromitterende?
For mig er det ikke et let valg — det er et strukturelt problem forklædt som et individuelt.
#DanmarkSkifter #LinkedIn -
Jeg er nysgerrig på, hvad andre gør. Bliver I? Har I skruet ned for aktiviteten? Eller har nogen fundet måder at bruge det på, der føles mindre kompromitterende?
For mig er det ikke et let valg — det er et strukturelt problem forklædt som et individuelt.
#DanmarkSkifter #LinkedIn@msaaboe Tja, i og med der ikke er andre - endnu - så bliver jeg på platformen.
-
#DanmarkSkifter #LinkedIn@msaaboe Jeg har det ret fint med LinkedIn, og fik faktisk en besked fra dem i december, at jeg er blandt de 5% mest aktive på platformen, vel fordi jeg kommenterer på andres opslag og selv deler / slår nyt op.
Når det er sagt, tænker jeg sagtens vi kan bruge fediverset i stedet, eventuelt med servere dedikeret professionelle interaktioner, og hvor man kan skrive længere indlæg. Nok især det sidste, for tingene flyder meget sammen og der er ikke længere så tydelige skel.
-
@msaaboe Jeg har det ret fint med LinkedIn, og fik faktisk en besked fra dem i december, at jeg er blandt de 5% mest aktive på platformen, vel fordi jeg kommenterer på andres opslag og selv deler / slår nyt op.
Når det er sagt, tænker jeg sagtens vi kan bruge fediverset i stedet, eventuelt med servere dedikeret professionelle interaktioner, og hvor man kan skrive længere indlæg. Nok især det sidste, for tingene flyder meget sammen og der er ikke længere så tydelige skel.
@bettina Gode pointer om fedivers-potentialet.
Jeg faldt over en artikel, der gav mig lidt at tænke over: LinkedIns identitetsverifikation sker via et selskab kaldet Persona, som indsamler pas og ansigtsgeometri og deler det med 17 amerikanske virksomheder.
Og jeg fornemmer at den slags features — gamification, badges, “top 5%”-beskeder — i stigende grad handler om at fastholde os på platformen snarere end at gøre den bedre.
thelocalstack.eu/posts/linkedin-identity-verification-privacy/
-
#DanmarkSkifter #LinkedIn@msaaboe Jeg har forladt det. Inden da har jeg i en periode haft en profil, hvor jeg postede lidt om fediverset som et godt alternativ (og varskoede om min afgang).
Det har ikke forværret min egen situation. (Jeg ved ikke, om det har æ dret andres.)
Nogle gange bliver man bare nødt til at gå, tænkte jeg. Det tænker jeg stadig. -
@bettina Gode pointer om fedivers-potentialet.
Jeg faldt over en artikel, der gav mig lidt at tænke over: LinkedIns identitetsverifikation sker via et selskab kaldet Persona, som indsamler pas og ansigtsgeometri og deler det med 17 amerikanske virksomheder.
Og jeg fornemmer at den slags features — gamification, badges, “top 5%”-beskeder — i stigende grad handler om at fastholde os på platformen snarere end at gøre den bedre.
thelocalstack.eu/posts/linkedin-identity-verification-privacy/
@msaaboe Ja, den der verifikationsbølge er jeg ikke selv hoppet på. Men jeg er godt klar over, at de fleste danskere er ret tillidsfulde, og det bliver så skamløst brugt imod os. Så man skal jo altid, i alle sammenhænge, bruge sin sunde fornuft.
-
@msaaboe Ja, den der verifikationsbølge er jeg ikke selv hoppet på. Men jeg er godt klar over, at de fleste danskere er ret tillidsfulde, og det bliver så skamløst brugt imod os. Så man skal jo altid, i alle sammenhænge, bruge sin sunde fornuft.