Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. LinkedIn er et særtilfælde — et professionelt netværk uden reelt alternativ

LinkedIn er et særtilfælde — et professionelt netværk uden reelt alternativ

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifterlinkedin
7 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • msaaboe@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
    msaaboe@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
    msaaboe@mastodon.social
    wrote sidst redigeret af

LinkedIn er et særtilfælde — et professionelt netværk uden reelt alternativ.
    Jeg er nysgerrig på, hvad andre gør. Bliver I? Har I skruet ned for aktiviteten? Eller har nogen fundet måder at bruge det på, der føles mindre kompromitterende?
    For mig er det ikke et let valg — det er et strukturelt problem forklædt som et individuelt.
    #DanmarkSkifter #LinkedIn

kkdk@mastodon.socialK bettina@mastodon.nuB labus@expressional.socialL 3 Replies Last reply
    0
    • msaaboe@mastodon.socialM msaaboe@mastodon.social

Jeg er nysgerrig på, hvad andre gør. Bliver I? Har I skruet ned for aktiviteten? Eller har nogen fundet måder at bruge det på, der føles mindre kompromitterende?
      For mig er det ikke et let valg — det er et strukturelt problem forklædt som et individuelt.

kkdk@mastodon.socialK This user is from outside of this forum
      kkdk@mastodon.socialK This user is from outside of this forum
      kkdk@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@msaaboe Tja, i og med der ikke er andre - endnu - så bliver jeg på platformen.

1 Reply Last reply
      0

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
        bettina@mastodon.nu
        wrote sidst redigeret af

@msaaboe Jeg har det ret fint med LinkedIn, og fik faktisk en besked fra dem i december, at jeg er blandt de 5% mest aktive på platformen, vel fordi jeg kommenterer på andres opslag og selv deler / slår nyt op.

Når det er sagt, tænker jeg sagtens vi kan bruge fediverset i stedet, eventuelt med servere dedikeret professionelle interaktioner, og hvor man kan skrive længere indlæg. Nok især det sidste, for tingene flyder meget sammen og der er ikke længere så tydelige skel.

msaaboe@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
        0
        • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@msaaboe Jeg har det ret fint med LinkedIn, og fik faktisk en besked fra dem i december, at jeg er blandt de 5% mest aktive på platformen, vel fordi jeg kommenterer på andres opslag og selv deler / slår nyt op.

Når det er sagt, tænker jeg sagtens vi kan bruge fediverset i stedet, eventuelt med servere dedikeret professionelle interaktioner, og hvor man kan skrive længere indlæg. Nok især det sidste, for tingene flyder meget sammen og der er ikke længere så tydelige skel.

msaaboe@mastodon.social
          wrote sidst redigeret af

@bettina Gode pointer om fedivers-potentialet.

Jeg faldt over en artikel, der gav mig lidt at tænke over: LinkedIns identitetsverifikation sker via et selskab kaldet Persona, som indsamler pas og ansigtsgeometri og deler det med 17 amerikanske virksomheder.

Og jeg fornemmer at den slags features — gamification, badges, “top 5%”-beskeder — i stigende grad handler om at fastholde os på platformen snarere end at gøre den bedre.

thelocalstack.eu/posts/linkedin-identity-verification-privacy/

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
          0

labus@expressional.socialL This user is from outside of this forum
            labus@expressional.socialL This user is from outside of this forum
            labus@expressional.social
            wrote sidst redigeret af

@msaaboe Jeg har forladt det. Inden da har jeg i en periode haft en profil, hvor jeg postede lidt om fediverset som et godt alternativ (og varskoede om min afgang).
            Det har ikke forværret min egen situation. (Jeg ved ikke, om det har æ dret andres.)
            Nogle gange bliver man bare nødt til at gå, tænkte jeg. Det tænker jeg stadig.

1 Reply Last reply
            0

@bettina Gode pointer om fedivers-potentialet.

Jeg faldt over en artikel, der gav mig lidt at tænke over: LinkedIns identitetsverifikation sker via et selskab kaldet Persona, som indsamler pas og ansigtsgeometri og deler det med 17 amerikanske virksomheder.

Og jeg fornemmer at den slags features — gamification, badges, “top 5%”-beskeder — i stigende grad handler om at fastholde os på platformen snarere end at gøre den bedre.

thelocalstack.eu/posts/linkedin-identity-verification-privacy/

bettina@mastodon.nu
              wrote sidst redigeret af

@msaaboe Ja, den der verifikationsbølge er jeg ikke selv hoppet på. Men jeg er godt klar over, at de fleste danskere er ret tillidsfulde, og det bliver så skamløst brugt imod os. Så man skal jo altid, i alle sammenhænge, bruge sin sunde fornuft.

niels@social.data.coopN 1 Reply Last reply
              0
              • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@msaaboe Ja, den der verifikationsbølge er jeg ikke selv hoppet på. Men jeg er godt klar over, at de fleste danskere er ret tillidsfulde, og det bliver så skamløst brugt imod os. Så man skal jo altid, i alle sammenhænge, bruge sin sunde fornuft.

niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                niels@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@bettina
                Persona er finansieret af bl.a. Peter Thiel
                @msaaboe

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare