Overetagen i vores hus er ret dårligt isoleret, så mit lille hjemmekontor kan ikke bringes over 19 grader i denne kulde, selvom radiatoren er skruet helt op.
-
Overetagen i vores hus er ret dårligt isoleret, så mit lille hjemmekontor kan ikke bringes over 19 grader i denne kulde, selvom radiatoren er skruet helt op. Så jeg har en kombi af elektrisk varmeovn og elektrisk fodvarmer til at gøre det udholdeligt. Meget priviligeret, jeg ved det!
@tanyakaroli Det er egentlig rart at høre, at det ikke kun er vores hus der kæmper i vinterkulden.
Her er fint med isolering, men der er ikke ordentlig tætnet i samlingerne, og så hjælper isoleringen jo ikke ret meget, når vinden kan blæse lige ind.
Vi har gået og tætnet med akrylfugemasse, rockwool, plastik og det der tape til dampspær, for at det ikke suser ind ad alle sprækker.
Det er en proces.Det er svært at sidde stille og arbejde, i et koldt rum. Jeg sympatiserer.
-
Overetagen i vores hus er ret dårligt isoleret, så mit lille hjemmekontor kan ikke bringes over 19 grader i denne kulde, selvom radiatoren er skruet helt op. Så jeg har en kombi af elektrisk varmeovn og elektrisk fodvarmer til at gøre det udholdeligt. Meget priviligeret, jeg ved det!
@tanyakaroli
Hov hov, 19 grader er ikke koldt. Det har den temperatur staten satte alle bygninger til, ved energikrisen
Er selv så meget Fdf’er at jeg bare tager langt undertøj på.
-
@tanyakaroli
Hov hov, 19 grader er ikke koldt. Det har den temperatur staten satte alle bygninger til, ved energikrisen
Er selv så meget Fdf’er at jeg bare tager langt undertøj på.
@alf149 Jeg bliver simpelthen så kold når jeg står stille i 19 grader. Det fungerer ikke for mig 🥶
-
@tanyakaroli Det er egentlig rart at høre, at det ikke kun er vores hus der kæmper i vinterkulden.
Her er fint med isolering, men der er ikke ordentlig tætnet i samlingerne, og så hjælper isoleringen jo ikke ret meget, når vinden kan blæse lige ind.
Vi har gået og tætnet med akrylfugemasse, rockwool, plastik og det der tape til dampspær, for at det ikke suser ind ad alle sprækker.
Det er en proces.Det er svært at sidde stille og arbejde, i et koldt rum. Jeg sympatiserer.
@Trine_DK Ja, det er især når man ikke bevæger sig at det bliver slemt, jo.
Min mand opdagede forleden at det peb ind af låsen på hoveddøren (måske fordi vi havde fået skiftet til en ny lås, for døren er kun tre år gammel, så den er sådan set tæt nok). Så tog fanden ved ham, og han gik i gang med værktøjet. Jeg ved stadig ikke hvad han har puttet i, men nu suser der ikke længere kold luft ind, og mirakuløst virker låsen stadig
-
@tanyakaroli det kan være du skal investere i en 1000w maksed ud gamer computer, så har du både en god computer og et varme apparat

@mrmatten Det kan min søn bekræfte! Han skal bare sætte sig og game, så er hans værelse varmet op på ingen tid

-
@mrmatten Det kan min søn bekræfte! Han skal bare sætte sig og game, så er hans værelse varmet op på ingen tid

@tanyakaroli haha
Jeg har en bekendt der sagde han ikke har tændt for varmen 🥶 fordi hans server står og kører og han bor i en to værelses lejlighed 

-
Vores toilet er så endnu værre - ligger ud til to ydermure og åbenbart uisoleret loft. Her er 16 grader, trods radiator 🥶
-
Vores toilet er så endnu værre - ligger ud til to ydermure og åbenbart uisoleret loft. Her er 16 grader, trods radiator 🥶
@tanyakaroli vi har cirka 16 grader i køkkenet og forleden ditto i soveværelset, så jeg beholdte den løse hyggebuks på, da jeg gik i seng 🥶
-
@tanyakaroli vi har cirka 16 grader i køkkenet og forleden ditto i soveværelset, så jeg beholdte den løse hyggebuks på, da jeg gik i seng 🥶
@anport Jeg anbefaler en elektrisk varmepude i fodenden, så slipper man for at ligge med kolde fødder i timevis!
-
@anport @tanyakaroli Her kommer der heller ikke så meget som en tå udenfor dynen

-
@anport
Når det holder op med at blæse åbner jeg soveværelse vinduet på klem. Så sover jeg bedre, konen har færre hotflash om natten, og katten kan selv hoppe ind og ud.Kan bare ikke med blæst og larm.

-
@anport Jeg anbefaler en elektrisk varmepude i fodenden, så slipper man for at ligge med kolde fødder i timevis!
@anport @tanyakaroli
Hvad med en hund? Jeg kan anbefale dem i Labrador-størrelse, men det kræver lidt træning
(han er 3,5 år og 30kg - tung bamse over tæerne!) -
@anport @tanyakaroli
Hvad med en hund? Jeg kan anbefale dem i Labrador-størrelse, men det kræver lidt træning
(han er 3,5 år og 30kg - tung bamse over tæerne!)@allan_christoffersen åh, det er så hyggeligt! Da jeg var barn, boede vi et års tid i et hus uden ordentlig varme på førstesalen - hvor jeg var den eneste der havde værelse, så der var megakoldt om vinteren. Jeg lagde dynen på radiatoren i stuen, og når den var godt varm, drønede jeg med hund og kat ovenpå, og så lå vi sammen og holdt os varme 🥰
@anport -
@anport
Når det holder op med at blæse åbner jeg soveværelse vinduet på klem. Så sover jeg bedre, konen har færre hotflash om natten, og katten kan selv hoppe ind og ud.Kan bare ikke med blæst og larm.