Hej fra en af jeres admins!
-
Hej med jer!
Lad mig da starte med en lille introduktion af mig selv. Mit navn er Sam, jeg er uddannet softwareudvikler (såkaldt IT-nørd), og så var jeg sammen med nogle andre fantastiske mennesker med til at starte forummet her
Jeg vil sige det sådan, at jeg er ret langt i min selv-migrering væk fra Big Tech. Jeg slettede min facebook-profil (ja, du læste rigtigt, facebook fortjener ikke at blive skrevet med stort forbogstav
) for snart tre år siden, og jeg har før det også slettet instagram, snapchat og whatsapp (de fortjener heller ikke noget stort forbogstav). Jeg nåede heldigvis aldrig at være på tiktok, gudskelov!
Hvis jeg skulle beskrive hvad jeg søger på/gerne vil få ud af forummet her, så vil det nok være at kunne slippe de sidste stykker Big Tech jeg bruger. Jeg hænger desværre stadig fast i LinkedIn, og nogle få andre ting som streaming-tjenester. Og så vil jeg selvfølgig også bare gerne hjælpe alle jer andre derude med at komme i gang også
-
Hej Sam ligesom dig leder jeg også efter en vej ud og væk fra Facebook. Så jeg håber du er glad for at være kommet til dette forum og at det stadig lyder spændende for dig. Da jeg ikke er nogen it-nørd, så lyder du lige nu som min allerbedste ven. Har fået lavet en ny mail (Proton) og så prøver jeg dette forum … men jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer i gang. Venlig hilsen Susanne
-
Hej Sam ligesom dig leder jeg også efter en vej ud og væk fra Facebook. Så jeg håber du er glad for at være kommet til dette forum og at det stadig lyder spændende for dig. Da jeg ikke er nogen it-nørd, så lyder du lige nu som min allerbedste ven. Har fået lavet en ny mail (Proton) og så prøver jeg dette forum … men jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer i gang. Venlig hilsen Susanne
@lagertha Hej Susanne
Så er du kommet til det helt rette sted, velkommen til! Vi har netop sat det her forum op til at hjælpe mennesker som dig med at komme godt i gang.
Til en start kan du kigge under kategorien @start-her, og hvis du har specifikke ting ift. at forlade de store tech-platforme du gerne vil have svar på, så kan du gå ind under @farvel-big-tech, @farvel-google eller @farvel-meta kategorierne. Der kan du både nemt se om der er andre der allerede har stillet samme spørgsmål, eller du kan oprette en ny tråd derinde hvis du ikke finder det du leder efter.
Endeligt er der @fediverse hvis du gerne vil vide mere om hvordan man bruger de alternative platforme som Mastodon eller Pixelfed
-
@lagertha Velkommen Susanne. Og skulderklap til dig for at tage et vigtigt skridt væk fra Facebook. Hvis du ikke ved hvor du skal starte, kan du også skrive et indlæg om dig selv og hvad du godt kunne tænke dig hjælp til af andre under Introducér dig selv.