Jeg er syg.
-
Jeg er syg. Så jeg sover og ser ikke-krævende TV.
På TV2Play har de fx både dansk og engelsk 3x beliggenhed. Kæft der er sjove forskelle: danskerne vil alle have køkken-alrum. Englænderne vil have spisekøkken men for guds skyld ikke sammen med en stue. Og det engelske programs to værter metakommenterer og smådriller hinanden både til kameraet og i voice-over, inkl giver deres klare holdning til hvad køberne overvejer. De danske værter har ingen holdning til andet end købsforhandlinger. -
På TV2Play har de fx både dansk og engelsk 3x beliggenhed. Kæft der er sjove forskelle: danskerne vil alle have køkken-alrum. Englænderne vil have spisekøkken men for guds skyld ikke sammen med en stue. Og det engelske programs to værter metakommenterer og smådriller hinanden både til kameraet og i voice-over, inkl giver deres klare holdning til hvad køberne overvejer. De danske værter har ingen holdning til andet end købsforhandlinger.@Koefoed Luksusfælden var virkelig også kulturstudie, dengang jeg så det.
De danske værter: Shaming, visuelt pjat og gamification
De norske og svenske: Bl.a. konfronteren med firmaer, der udviser dårlig moral ift. at låne til allerede stærkt gældsatte mennesker og som er på grænsen til at friste til skyldnersvig + forsøg på at skabe lovændring om ågerrenter
-
@Koefoed Luksusfælden var virkelig også kulturstudie, dengang jeg så det.
De norske og svenske: Bl.a. konfronteren med firmaer, der udviser dårlig moral ift. at låne til allerede stærkt gældsatte mennesker og som er på grænsen til at friste til skyldnersvig + forsøg på at skabe lovændring om ågerrenter
@Koefoed Generelt var både de norske og svenske værter bare meget mere omsorgsfulde
-
@Koefoed Generelt var både de norske og svenske værter bare meget mere omsorgsfulde
@Koefoed Og god bedring, selvfølgelig!
-
@Koefoed Luksusfælden var virkelig også kulturstudie, dengang jeg så det.
@MThaastrup spændende/interessant! Og fint at de svenske/norske på den måde også er strukturkritiske.
Her i den britiske er det tydeligt at værterne er en slags kommenterende seere også, altså de er loyale over for dem, de hjælper med at finde bolig, men de kommenterer også til seeren, hvad de synes om det hele (og er dermed også dømmende samtidig). Meget interessant forskel. -
På TV2Play har de fx både dansk og engelsk 3x beliggenhed. Kæft der er sjove forskelle: danskerne vil alle have køkken-alrum. Englænderne vil have spisekøkken men for guds skyld ikke sammen med en stue. Og det engelske programs to værter metakommenterer og smådriller hinanden både til kameraet og i voice-over, inkl giver deres klare holdning til hvad køberne overvejer. De danske værter har ingen holdning til andet end købsforhandlinger.@Koefoed God bedring! Og ja, kultur sidder i rigtig mange valg og indretninger af livet.