Bookwyrm til Mastodon
-
Kan BookWyrm mon sættes op til at læste bøger- og bøger man læser - automatisk annonceres på Mastodon? Altså uden, at man skal lave et aktivt opslag på Mastodon.
Det er jo altid sjovt, at dele det man læser med andre for dialog og inspiration.
#ereader #bookwyrm
-
Kan BookWyrm mon sættes op til at læste bøger- og bøger man læser - automatisk annonceres på Mastodon? Altså uden, at man skal lave et aktivt opslag på Mastodon.
Det er jo altid sjovt, at dele det man læser med andre for dialog og inspiration.
#ereader #bookwyrm
Tænker du at du automatisk kan lave et opslag på din Mastodon-konto, ud fra hvad du har læst færdigt på din Bookwyrm-konto?
Jeg kan ikke se at der skulle være noget teknisk som umuliggøre dette.
-
Det må være noget som skal integreres i BookWyrm, med brug af Mastodons API, så det er ikke noget du bare selv kan lave, medmindre du laver noget tredjeparts som gør brug af både BookWyrm API og Mastodon API.
-
Sjovt at Lemmy ikke viser dit svar til mig, som et svar i Lemmy. Men mit svar til dig fra Lemmy, kan godt ses som et svar i Lemmy og på Forum.fedit.dk
-
Det sker allerede helt automatisk. Du skal bare abonnere på den gældende bookwyrm-konto! Som eksempel er min læsning her: @mlte@bookwyrm.social - når jeg tilføjer en ny bog eller har læst én færdig, vil det komme op i det feed du abonnerer fra.