Noen som vet hvaslags plante dette er, og hvordan jeg kan redde den?
-
I starten kom det nye skudd, alt så fint ut. Så begynte både blader og skudd å tørke inn, og til og med hele den øverste delen endret farge og ble mørkere.
For mye vann? For lite vann? For mye lys? For lite lys?
-
I starten kom det nye skudd, alt så fint ut. Så begynte både blader og skudd å tørke inn, og til og med hele den øverste delen endret farge og ble mørkere.
@forteller Ficus ginseng. Vet ikke hva som er galt med denne, men du kan jo se hva den trenger og hva som eventuelt kan ha gått galt.
https://www.mestergronn.no/mg/blomstertips-pd/gronne-planter/slik-steller-du-ficus-ginseng.html
-
@forteller de mister bladene hvis de tenker at det er høst, eller hvis den blir stressa. Den tåler fint å tørke.
Men det kan hende at den har rot råte, at det har vært for vått over tid. Eneste måte å sjekke dette er ved å ta den ut av jorda og inspisere røttene
-
@forteller de mister bladene hvis de tenker at det er høst, eller hvis den blir stressa. Den tåler fint å tørke.
Men det kan hende at den har rot råte, at det har vært for vått over tid. Eneste måte å sjekke dette er ved å ta den ut av jorda og inspisere røttene
@forteller vær obs på at dette er et tre. Den kan bli flere meter høy hvis den får lov
-
P pelle@veganism.social shared this topic