Den her fyr dukkede lige op på min tegneblok.
-
-
Jeg tror den her fyr er troldmandslærling.
-
Fra sokkedukke-forestillingen “Harry Hval og Benny Brudge”
-
Jeg så den her video, og jeg er vild med hans tilgang til skitser. Det har været enormt inspirerende for mig og jeg er slet ikke færdig med det. https://www.youtube.com/watch?v=xiOMcybJDoE
-
@infonauten Ej, hvor er den cute!
-
@infonauten Ej, hvor er den cute!
@tanyakaroli tak! Min kone sagde at jeg smilede mens den dukkede frem fra papiret.
-
Var til møde med mine søskende i dag og skitserede den her syngende fætter.
-
@infonauten En... syngende... sæl?
-
@infonauten En... syngende... sæl?
@fanden en virkeligt klog fyr jeg kender har sagt til mig at man skal stole på det der kommer ud af blyanten. Yeah well ...
-
@fanden en virkeligt klog fyr jeg kender har sagt til mig at man skal stole på det der kommer ud af blyanten. Yeah well ...
@infonauten Ja ja da. Men man har også lov til at blive overrasket over resultatet
Det er næsten den bedste del af processen! -
@infonauten Ja ja da. Men man har også lov til at blive overrasket over resultatet
Det er næsten den bedste del af processen!@fanden enig. Jeg stortrives med den proces for tiden.
-
Jeg har prøvet at rentegne / vektorisere denne (se toot som dette er et svar på) og nu hader jeg indædt vektorgrafik. Men resultatet er blevet ok, synes jeg.
Tror dog jeg holder mig til fysiske medier.
-
Jeg har prøvet at rentegne / vektorisere denne (se toot som dette er et svar på) og nu hader jeg indædt vektorgrafik. Men resultatet er blevet ok, synes jeg.
Er det Inkscape den er gal med? 🫣
-
Er det Inkscape den er gal med? 🫣
@folfdk jeg var nødt til at træffe VALG undervejs, Folmer. Helt ærligt.

-
@folfdk jeg var nødt til at træffe VALG undervejs, Folmer. Helt ærligt.

@infonauten @folfdk Se, det er derfor jeg ikke tror på "rentegning". Tegningen opstår ud af nogle valg, man gør med et værktøj — du lavede din med blyant — og dén situation er spændende.
Så mener nogle, at der skal rentegnes med et andet værktøj (pen, pensel, el lign) og tegningen skal oversættes til dét i stedet. Det er en hel anden proces, og en anden tankegang.
Oftest betyder det at gøre den oprindelige, vilde tegning "pæn", at tæmme den til et eller andet ideal uden for en selv 🫣
-
@infonauten @folfdk Se, det er derfor jeg ikke tror på "rentegning". Tegningen opstår ud af nogle valg, man gør med et værktøj — du lavede din med blyant — og dén situation er spændende.
Så mener nogle, at der skal rentegnes med et andet værktøj (pen, pensel, el lign) og tegningen skal oversættes til dét i stedet. Det er en hel anden proces, og en anden tankegang.
Oftest betyder det at gøre den oprindelige, vilde tegning "pæn", at tæmme den til et eller andet ideal uden for en selv 🫣
-
@infonauten @folfdk (Jeg har et længere foredrag liggende omkring de knapt 60 år uddaterede repro-begrænsninger, der stadig sætter rammer for, hvordan tegninger "skal" se ud
) -
@infonauten @folfdk Ah, derfor spørgsmålene om tekstiltryk den anden dag
Ja, det er da rigtigt. Der vil skarpere kontrast og klarere konturer være lettere at have med at gøre. -
Resultatet er blevet MEGET ok synes jeg også (det glemte at skrive i første omgang)
-
Resultatet er blevet MEGET ok synes jeg også (det glemte at skrive i første omgang)
@folfdk mange tak!