Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har skilt mig af med stort set alle papirer og dokumenter derhjemme undtagen af den sentimentale slags (gamle kærestebrev og dagbogsscraps).

Jeg har skilt mig af med stort set alle papirer og dokumenter derhjemme undtagen af den sentimentale slags (gamle kærestebrev og dagbogsscraps).

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
tidyupmariekondo
12 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

Jeg har skilt mig af med stort set alle papirer og dokumenter derhjemme undtagen af den sentimentale slags (gamle kærestebrev og dagbogsscraps). Der er ikke en eneste A4-side i mit hjem udover de tre mapper her: Hyppigt brugte dokumenter / At gemme en begrænset tid (fx firmakvitteringer) / At gemme på ubestemt tid (uddannelsesbeviser, fødselsattest etc). Ville gerne have gjort rent bord i sommers, men bedre at snegle sig frem end at gå i stå. Tak Marie Kondo

#tidyup #MarieKondo

hunspirillen@helvede.netH holsta@mastodon.artH niels@social.data.coopN 3 Replies Last reply
    0
    • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

Jeg har skilt mig af med stort set alle papirer og dokumenter derhjemme undtagen af den sentimentale slags (gamle kærestebrev og dagbogsscraps). Der er ikke en eneste A4-side i mit hjem udover de tre mapper her: Hyppigt brugte dokumenter / At gemme en begrænset tid (fx firmakvitteringer) / At gemme på ubestemt tid (uddannelsesbeviser, fødselsattest etc). Ville gerne have gjort rent bord i sommers, men bedre at snegle sig frem end at gå i stå. Tak Marie Kondo

#tidyup #MarieKondo

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@malte Er ikke helt nået dertil. Gemmer f.eks alt vedrørende min far og hans hus der ikke allerede er kasseret, 5 års tid til. Men har reduceret vildt. Nu skal jeg til at gøre det samme med gamle studiebøger jeg aldrig kommer til at bruge igen.

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
      0
      • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@malte Er ikke helt nået dertil. Gemmer f.eks alt vedrørende min far og hans hus der ikke allerede er kasseret, 5 års tid til. Men har reduceret vildt. Nu skal jeg til at gøre det samme med gamle studiebøger jeg aldrig kommer til at bruge igen.

malte@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

@hunspirillen Jeg har også stadig en diffus fornemmelse af, at jeg ikke er helt i mål endnu. Måske med papirerne som undtagelse - det er virkelig skrællet helt ned nu. Det tager tid. Jeg gennemgik hele min bolig for 2-3 år siden og tog det værste dengang. Nu i anden runde kan jeg virkelig mærke at jeg når ned til ting der enten gør mig glad eller er nødvendige at have. Bruger du Kondos metode eller prøver du dig bare frem?

1 Reply Last reply
        0

#tidyup #MarieKondo

holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
          holsta@mastodon.art
          wrote sidst redigeret af

@malte Ha. Jeg fulgte aldrig Marie Kondo, men så en overskrift om, at efter hun selv fik børn havde hun selv opgivet alle sine råd om oprydning.

Fedt du er nået dertil du vil være.

0
          • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

@malte Ha. Jeg fulgte aldrig Marie Kondo, men så en overskrift om, at efter hun selv fik børn havde hun selv opgivet alle sine råd om oprydning.

Fedt du er nået dertil du vil være.

malte@radikal.social
            wrote sidst redigeret af

@holsta Interviewpersoner vælger sjældent selv overskrifterne. Og Marie Kondo er lidt sådan en type mange elsker at gøre grin med. "Opgivet alle sine råd om oprydning" er ret svært at tro på. Det er sikkert et citat fra den her WP-artikel om at hun har det OK med at alle ting ikke står præcis på sin plads efter hun har fået børn: https://www.washingtonpost.com/home/2023/01/26/marie-kondo-kurashi-inner-calm/

holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
            0

@holsta Interviewpersoner vælger sjældent selv overskrifterne. Og Marie Kondo er lidt sådan en type mange elsker at gøre grin med. "Opgivet alle sine råd om oprydning" er ret svært at tro på. Det er sikkert et citat fra den her WP-artikel om at hun har det OK med at alle ting ikke står præcis på sin plads efter hun har fået børn: https://www.washingtonpost.com/home/2023/01/26/marie-kondo-kurashi-inner-calm/

holsta@mastodon.art
              wrote sidst redigeret af

@malte Suk, alt kræver bare fire timers selvstudie før man kan regne med noget som helst.

0

@malte Suk, alt kræver bare fire timers selvstudie før man kan regne med noget som helst.

malte@radikal.social
                wrote sidst redigeret af

@holsta Pressen ved godt, vi allesammen mest læser overskrifterne. Men vi kan godt blive bevidste om de dele af os selv, der selv ønsker at blive manipuleret med. Det var det jeg mente med, at Marie Kondo er et eksempel på sådan en folkelig piñata vi kan projicere en masse fantasier om over på, fx om "folk med kontroltrang". Og så kan vi skrive nogle artikler, der avler fantasien om at "hun alligevel opgav al sin kontroltrang". Og på intet tidspunkt handler det rigtigt om hende.

holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
                0

@holsta Pressen ved godt, vi allesammen mest læser overskrifterne. Men vi kan godt blive bevidste om de dele af os selv, der selv ønsker at blive manipuleret med. Det var det jeg mente med, at Marie Kondo er et eksempel på sådan en folkelig piñata vi kan projicere en masse fantasier om over på, fx om "folk med kontroltrang". Og så kan vi skrive nogle artikler, der avler fantasien om at "hun alligevel opgav al sin kontroltrang". Og på intet tidspunkt handler det rigtigt om hende.

holsta@mastodon.art
                  wrote sidst redigeret af

@malte Som stor teenager var jeg i praktik i en kommunes kommunikationsafdeling, og der handlede det om at få overskrift og underoverskrifter så korrekte som mulige, fordi vi ikke kunne regne med at resten af artiklen blev læst.

malte@radikal.socialM reynir@social.data.coopR 2 Replies Last reply
                  0

@malte Som stor teenager var jeg i praktik i en kommunes kommunikationsafdeling, og der handlede det om at få overskrift og underoverskrifter så korrekte som mulige, fordi vi ikke kunne regne med at resten af artiklen blev læst.

malte@radikal.social
                    wrote sidst redigeret af

@holsta Vi vil jo alle gerne bare have Executive Summary. Hvis bare alle medierne fulgte samme kodeks som din gamle arbejdsplads!

1 Reply Last reply
                    0

#tidyup #MarieKondo

niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                      niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                      niels@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af

@malte
                      Kan anbefale at lægge kvitteringer i lommer med årstal. Alting ryger i årets lomme og gamle kvitteringer ryger ud uden sorteringsbøvl.

Hvis man skulle have kvitteringer på noget med ekstra lang løbetid kan de få en særlomme, de er alligevel meget få.

0
                      • niels@social.data.coopN niels@social.data.coop

@malte
                        Kan anbefale at lægge kvitteringer i lommer med årstal. Alting ryger i årets lomme og gamle kvitteringer ryger ud uden sorteringsbøvl.

Hvis man skulle have kvitteringer på noget med ekstra lang løbetid kan de få en særlomme, de er alligevel meget få.

malte@radikal.social
                        wrote sidst redigeret af

@niels Jeg gør præcis det samme! Kvitteringer fem år bagud i hver sin kuvert.

1 Reply Last reply
                        0

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
                          reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
                          reynir@social.data.coop
                          wrote sidst redigeret af

@holsta @malte det var også det jeg lærte i folkeskolen da vi havde om journalistik. Og at man skulle opbygge artikler så det vigtigste blev sagt først, så folk fik noget ud af det selvom de ikke fik læst hele artiklen.

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.