Det er lidt frustrerende når folk, der mener det samme som mig, ikke gider at stemme.
-
Det er lidt frustrerende når folk, der mener det samme som mig, ikke gider at stemme.
-
@alphapony Det kender jeg godt. Min tilgang til det er at forandringen går på to ben. Systemet kan ikke skabe forandringen, men det kan sikre rammer hvor at forandringen kan foregå.
Et københavner eksempel: at folkets hus får 150.000 kr. om året, det skyldes at der er folk der har stemt hvert 4. år.
Så resten af de 1459 dage, så skal der laves systemforandrende aktivitet.
Men det er dumt ikke at stemme, og ofte er det fordi man mangler et sted at agere politiske - kontinuerligt og fast. -
@alphapony Det kender jeg godt. Min tilgang til det er at forandringen går på to ben. Systemet kan ikke skabe forandringen, men det kan sikre rammer hvor at forandringen kan foregå.
Et københavner eksempel: at folkets hus får 150.000 kr. om året, det skyldes at der er folk der har stemt hvert 4. år.
Så resten af de 1459 dage, så skal der laves systemforandrende aktivitet.
Men det er dumt ikke at stemme, og ofte er det fordi man mangler et sted at agere politiske - kontinuerligt og fast.@alphapony og mere tydeligt: det havde været nemmere at være organiseret queer, klimaaktivist eller anarkist i usa med kamala harris ved magten, end trump.
Ikke et godt ord om kamala harris, men det havde været sjovere at organisere sig imod staten under hendes styre end ved trumps.
På en måde er det lidt priviligeret og sige: så lad os få facismen frem i lyset, så vi kan slåes med den direkte. -
@alphapony og mere tydeligt: det havde været nemmere at være organiseret queer, klimaaktivist eller anarkist i usa med kamala harris ved magten, end trump.
Ikke et godt ord om kamala harris, men det havde været sjovere at organisere sig imod staten under hendes styre end ved trumps.
På en måde er det lidt priviligeret og sige: så lad os få facismen frem i lyset, så vi kan slåes med den direkte.@jowek Ja, hvis man normaliserede nogle af Kamelas holdninger i USA kunne det skubbe tingene i en bedre retning. Langt de fleste mennesker synes jo bare det samme som dem der sidder på magten.
-
@jowek Ja, hvis man normaliserede nogle af Kamelas holdninger i USA kunne det skubbe tingene i en bedre retning. Langt de fleste mennesker synes jo bare det samme som dem der sidder på magten.
@alphapony Det er en sjov måde at tænke på. Meget langsigtet og bredt favnende. Det store, lange seje træk.
Hvad der sker, og er muligt på et tidspunkt, kan på andre tidspunkter synes helt utopiske.
Tænk engang at der på tørrelofterne rundt på vesterbro, fik folk lov til at have en madras - fremfor at gå på gaden. Det virker helt utopisk med en sådan direkte gensidig hjælp idag, 30 år og en 'bysanering til 4 milliader+, sammenslåede lejligheder' efter...
Fremtiden skabes nu