Med alle de folk der forlader Meta og andre platforme er der kommet et stort opsving i folk der vil lukrere på det marked.
-
@LarsHenriksen
Jeg er enig, jeg tror der skal flere danske video guides til. "Kom godt i gang på fediverse" og den slags både på peertube og YouTube, så det kan blive set af mainstream. Er der nogen der kender nogen har skills til sådan noget?
@malte@fritjof Der er den her video som @snue lavede: https://peertube.dk/w/xwSJkTBqnY4YTD4CfvVgWY @LarsHenriksen
-
@fritjof Der er den her video som @snue lavede: https://peertube.dk/w/xwSJkTBqnY4YTD4CfvVgWY @LarsHenriksen
-
Og lige så vigtigt: Vi har brug for et initiativ der repræsenterer fediverset som alternativ. Et ansigt udadtil med et navn og en landingsside. På dansk! Gå i konkurrence med plattenslagerne. De fylder bare tomrummet. Hvem vil gøre det? Jeg er rimelig sikker på at hvis nogen crowdfundede til det, kunne vi godt rejse et mindre bidrag for at tage en for holdet.
@malte vi er i gang med at lave foreningen #folkeføderation @folkefoderation og har brug for så mange inputs som muligt! Så hjælp gerne til det i kan. Lige nu er der både tekniske diskussioner om hvilke services der skal tilbydes og hvordan det skal administreres samt nogle mere kreative tiltag om fx. at få lavet nogle videoer.
-
@malte vi er i gang med at lave foreningen #folkeføderation @folkefoderation og har brug for så mange inputs som muligt! Så hjælp gerne til det i kan. Lige nu er der både tekniske diskussioner om hvilke services der skal tilbydes og hvordan det skal administreres samt nogle mere kreative tiltag om fx. at få lavet nogle videoer.
@benjamin En flot landingsside med 90% grafik/knapper/illlustrationer og 10% tekst er mit indput! Beskriv hvad der ville kunne lade sig gøre og hav en stor fed knap hvor folk kan melde sig ind @folkefoderation
-
Med alle de folk der forlader Meta og andre platforme er der kommet et stort opsving i folk der vil lukrere på det marked. Hvis I støder på nye "alternativer til Facebook" og lignende, især danske, vil jeg anbefale jer at oprette en tråd om det på det her forum og lade nogle af de meget kompetente brugere gå det efter i sømmene. Linker til et eksempel der bliver kritisk gennemgået. Lad os være opmærksomme på risikoen for plattenslageri de her dage! https://forum.fedi.dk/topic/168/zzvibe/22?_=1743003483220 #FarvelBigTech
@malte helt seriøst, er det en bot der svarer?
Hvert eneste svar starter med:
"Jeg vil gerne præcisere" (100% chatgpt sprog)Uanset hvad, zzvibe eller whatever de hedder, udviser ingen forståelse for hvad APGL er.
Gør du dit produkt tilgængeligt, via internettet eller andre steder, skal kildekoden også være frit tilgængeligt. -
@malte helt seriøst, er det en bot der svarer?
Hvert eneste svar starter med:
"Jeg vil gerne præcisere" (100% chatgpt sprog)Uanset hvad, zzvibe eller whatever de hedder, udviser ingen forståelse for hvad APGL er.
Gør du dit produkt tilgængeligt, via internettet eller andre steder, skal kildekoden også være frit tilgængeligt.@MachoManPierreCardin Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål. Men jeg er enig i at svarene har de samme ingredienser som chatbots: generiske svar, mange ord og ikke så meget substans (det omvendte af at gå lige til sagen). Fra første indlæg ringede der alarmklokker for mig.
-
@benjamin En flot landingsside med 90% grafik/knapper/illlustrationer og 10% tekst er mit indput! Beskriv hvad der ville kunne lade sig gøre og hav en stor fed knap hvor folk kan melde sig ind @folkefoderation
@malte det er et godt råd! Og næsten præcis det omvendte af hvad jeg har lavet ind til videre
Vil du være med og komme med flere gode råd? Jeg har tydeligvis brug for det@katharsisdrill vil du lave et billede som kan bruges til en stor fed "tilmeld' knap? Eller måske "find forening". Eller begge dele 🥳
-
@malte det er et godt råd! Og næsten præcis det omvendte af hvad jeg har lavet ind til videre
Vil du være med og komme med flere gode råd? Jeg har tydeligvis brug for det@katharsisdrill vil du lave et billede som kan bruges til en stor fed "tilmeld' knap? Eller måske "find forening". Eller begge dele 🥳
@benjamin Hvis I har ambitioner om at gøre sådan noget (som virkelig ville falde på et tørt sted) synes jeg I/vi burde finde nogen med erfaring med landings- og kampagnesider. På et tidspunkt kunne vi også overveje at slå pjalterne sammen med forummet @farvel-big-tech (hvor jeg skal holde fokus for nu) @katharsisdrill @folkefoderation
-
@benjamin Hvis I har ambitioner om at gøre sådan noget (som virkelig ville falde på et tørt sted) synes jeg I/vi burde finde nogen med erfaring med landings- og kampagnesider. På et tidspunkt kunne vi også overveje at slå pjalterne sammen med forummet @farvel-big-tech (hvor jeg skal holde fokus for nu) @katharsisdrill @folkefoderation
@malte @farvel-big-tech @katharsisdrill @folkefoderation det som vi arbejder mest på lige nu er at få så mange som muligt med ombord. Og med så forskellige baggrunde og perspektiver som muligt, så det vi laver kan komme til at være en platform for "folket" i den bredest tænkelige forstand.
Vi prøver at organisere os lidt på https://folkefedi.zulipchat.com/, så jeg synes du skal oprette dig der. Og hvis du kender nogen som har prøvet at lave en hjemmeside eller grafik til én, så inviter dem med også.
-
@MachoManPierreCardin Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål. Men jeg er enig i at svarene har de samme ingredienser som chatbots: generiske svar, mange ord og ikke så meget substans (det omvendte af at gå lige til sagen). Fra første indlæg ringede der alarmklokker for mig.
@malte @MachoManPierreCardin jeg tænkte præcis det samme. Jeg er 99 procent sikker på der er blevet brugt en sprogmodel til de svar.