Tror I, at det er realistisk at få flere på fediverset, når det virker teknisk besværligt med flere forskellige servere, portaler osv.?
-
Tror I, at det er realistisk at få flere på fediverset, når det virker teknisk besværligt med flere forskellige servere, portaler osv.?
-
Folk kan jo godt finde ud af det når det er email?
-
Folk kan jo godt finde ud af det når det er email?
@folfdk @runesondergaard jeg kan godt se sammenligningen med e-mail, som en måde at forklare servere på. Men det er jeg sikker på man ikke tænker være som ny potentiel bruger.
Jeg har stadig en del nye følgere, som virker til ikke rigtigt at komme i gang. Måske fordi det er svært at finde rundt i starten og finde folk man vil følge.
Hvad oplever du Rune?
-
@folfdk @runesondergaard jeg kan godt se sammenligningen med e-mail, som en måde at forklare servere på. Men det er jeg sikker på man ikke tænker være som ny potentiel bruger.
Jeg har stadig en del nye følgere, som virker til ikke rigtigt at komme i gang. Måske fordi det er svært at finde rundt i starten og finde folk man vil følge.
Hvad oplever du Rune?
@mosgaard @folfdk @runesondergaard Det der mangler er organiserede onboarding-teams. Folk der gider værtskabs-delen og at gøre det igen og igen. Byde folk velkommen, hjælpe dem med at finde rundt, skrive de gode ting at vide og nudge folk til #fedikette når de først er kommet godt igang.
-
@runesondergaard@mastodon.social
Jeg så et indlæg (på engelsk) hvor forfatteren beskrev hvordan han bare inviterede folk til at komme med på hans server uden at nævne alt det der med føderation osv. Det virkede bedre. Evt. Kan man vælge en anden instans, der passer godt.