https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/reels/esther-mener-folk-boer-naegte-bruge-generativ-ai-paa-deres-arbejde
-
@anderslund Det tror jeg. Flere filosoffer i debatten, tak.
@oldrup Og så, Prompt-værterne virker nogle gange lidt tabt. Og ret AI-begejstrede, eller i alt fald -facinerede.
-
@anderslund Der er *ret* stor forskel på at "bruge internettet" et netværk hvor gud og hver mand med en Raspberry PI kan få en stemme og være en ansvarlig del af, og så AI, som bogstaveligt talt er en lille håndfuld rigmænds fuldstændigt uregulerede og destruktive kapløb om først opnå en selvforbedrende "hyperintelligens" og putte lemmer på, og de-facto gøre menneskeheden overflødig.
Eller -- det er jo bare hvad jeg synes; at sammenligningen er lidt søgt.
@oldrup @anderslund jeg husker det som, at dem, der primært var imod Internettet i slut-halvfemserne var gatekeepere på digitalt materiale, det hellere ville bekæmpe alt, end at risikere at skulle dele noget med nogen (forlag osv). Dem og så (visse) arbejdsgivere, der havde meget fastlåste ideer om, hvordan arbejdet (som det ikke selv udførte) burde udføres.
Det er selvfølgelig bare set fra min priviligerede hvid-mand-der-arbejder-i-IT skammel. -
@oldrup @anderslund jeg husker det som, at dem, der primært var imod Internettet i slut-halvfemserne var gatekeepere på digitalt materiale, det hellere ville bekæmpe alt, end at risikere at skulle dele noget med nogen (forlag osv). Dem og så (visse) arbejdsgivere, der havde meget fastlåste ideer om, hvordan arbejdet (som det ikke selv udførte) burde udføres.
Det er selvfølgelig bare set fra min priviligerede hvid-mand-der-arbejder-i-IT skammel.@oldrup @anderslund og hvorfor ville journalisten i det tænkte eksempel frasige sig internettet? Blev det pushet af en håndfuld hårdt højreorienterede fascist-enablers/-wannabees? Tog det så mange ressourcer, at lokalsamfund mangler vand? Får stress p.g.a. der konstante og høje støjniveau?
Eller bare fordi, at så har man en fin lille stråmand, så man kan opdigte en debat? -
Det er selvfølgelig bare set fra min priviligerede hvid-mand-der-arbejder-i-IT skammel.@Laust @anderslund "hvid-mand-der-arbejder-i-IT skammel."
SÅ tæt på at opdatere min LinkedIn titel

-
@oldrup @anderslund og hvorfor ville journalisten i det tænkte eksempel frasige sig internettet? Blev det pushet af en håndfuld hårdt højreorienterede fascist-enablers/-wannabees? Tog det så mange ressourcer, at lokalsamfund mangler vand? Får stress p.g.a. der konstante og høje støjniveau?
Eller bare fordi, at så har man en fin lille stråmand, så man kan opdigte en debat? -
-
@oldrup @anderslund og hvorfor ville journalisten i det tænkte eksempel frasige sig internettet? Blev det pushet af en håndfuld hårdt højreorienterede fascist-enablers/-wannabees? Tog det så mange ressourcer, at lokalsamfund mangler vand? Får stress p.g.a. der konstante og høje støjniveau?
Eller bare fordi, at så har man en fin lille stråmand, så man kan opdigte en debat?@Laust @anderslund Nemlig. Jeg kan godt bruge internettet til at sende Laust en mail, uden at bidrage til alt det shit som internettet også kan misbruges til. Men jeg kan ikke omkostningsfrit eller uden medansvar anvende AI.
Medarbejdere i min branche som tvinges til at anvende AI, oplever de-skilling, stress, formålsløshed og depression.
(Ja okay, det kan email selvfølgelig også)
-
Eller bare fordi, at så har man en fin lille stråmand, så man kan opdigte en debat?@Laust Den stod hun godt imod, Esther! I det hele taget var det velgørende at høre et ægte “AI”-kritisk indlæg i det program.
@oldrup @anderslund -
@Laust @anderslund Nemlig. Jeg kan godt bruge internettet til at sende Laust en mail, uden at bidrage til alt det shit som internettet også kan misbruges til. Men jeg kan ikke omkostningsfrit eller uden medansvar anvende AI.
Medarbejdere i min branche som tvinges til at anvende AI, oplever de-skilling, stress, formålsløshed og depression.
(Ja okay, det kan email selvfølgelig også)
@oldrup @anderslund stress, formålsløshed og depression fra en email? *husker et par emails fra ledelsen* aaaahhh, ok, tjek.
-
@oldrup @anderslund stress, formålsløshed og depression fra en email? *husker et par emails fra ledelsen* aaaahhh, ok, tjek.