Dag 2 Dansk #sprogskole:
-
Dag 2 Dansk #sprogskole:
Danskerne har regler for alt, fordi deres sprog er rent anarki. Det er et forsøg på at skabe balance. -
Dag 2 Dansk #sprogskole:
Danskerne har regler for alt, fordi deres sprog er rent anarki. Det er et forsøg på at skabe balance.@Genstart alle sprog har samme kompleksitet, siges det, men det er forskelligt hvor den ligger. Et sprog med færre kasus har til gengæld fastere ordstilling, og så videre.
-
@Genstart alle sprog har samme kompleksitet, siges det, men det er forskelligt hvor den ligger. Et sprog med færre kasus har til gengæld fastere ordstilling, og så videre.
@EvilCartyen
Det, der er svært for mig som tysktalende i øjeblikket, er, at der er 47 vokallyde i modsætning til 17 vokallyde på tysk og meget få regler i det hele taget. Det med de få regler vil hjælpe mig senere, fordi jeg lærer mere intuitivt. Og jeg har en klar fordel i forhold til mine klassekammerater, fordi der virkelig er mange flere ligheder med tysk, når det gælder navneord, end jeg troede. Og så er der engelsk. Kun det med en og et bekymrer mig.
-
@EvilCartyen
Det, der er svært for mig som tysktalende i øjeblikket, er, at der er 47 vokallyde i modsætning til 17 vokallyde på tysk og meget få regler i det hele taget. Det med de få regler vil hjælpe mig senere, fordi jeg lærer mere intuitivt. Og jeg har en klar fordel i forhold til mine klassekammerater, fordi der virkelig er mange flere ligheder med tysk, når det gælder navneord, end jeg troede. Og så er der engelsk. Kun det med en og et bekymrer mig.
@Genstart
Tyskere bliver hurtigt dygtige til dansk. Og mht. en og et, hvem er det så lige der har både der, die og dasSpørg i øvrigt din lærer om det hedder øllen eller øllet
@EvilCartyen