Brug af mails til nyhedsbreve, logins etc
-
Når man nu ikke har flere gmails mere
Hvad gør de fleste her?
Får I genereret en unik mail fra fx duckduck (fx clash-trad-unbridle@duck.com) for hvert nyhedsbrev, login etc som der skal bruges en mail til? Eller hvordan?
-
Når man nu ikke har flere gmails mere
Hvad gør de fleste her?
Får I genereret en unik mail fra fx duckduck (fx clash-trad-unbridle@duck.com) for hvert nyhedsbrev, login etc som der skal bruges en mail til? Eller hvordan?
@engedal Jeg har et domæne, som jeg bruger.
Al email til @domænet.dk går til den adresse.
Så registrerer jeg mig som bruger hos de forskellige tjenester med just-eat@domænet.dk, sportmaster@domænet.dk og så videre.
Det hele ender i samme kasse - men hvis jeg så pludseligt får en masse spam, så kan jeg se udfra alle emailsene til henningsauto@domænet.dk, at det var Henning, der ikke havde styr på sine data. -
@engedal Jeg har et domæne, som jeg bruger.
Al email til @domænet.dk går til den adresse.
Så registrerer jeg mig som bruger hos de forskellige tjenester med just-eat@domænet.dk, sportmaster@domænet.dk og så videre.
Det hele ender i samme kasse - men hvis jeg så pludseligt får en masse spam, så kan jeg se udfra alle emailsene til henningsauto@domænet.dk, at det var Henning, der ikke havde styr på sine data.@mj-j Skal du manuelt oprette på din emailserver sportmaster@domænet.dk og henningsauto@domænet.dk eller er det noget der automatisk sker når du modtager første email til givne emailadresse?
-
@mj-j Skal du manuelt oprette på din emailserver sportmaster@domænet.dk og henningsauto@domænet.dk eller er det noget der automatisk sker når du modtager første email til givne emailadresse?
-
@malte Jeg er ikke sikker på, hvordan det virker, hvis man selv opsætter mail - men det er en mulighed hos min hosting, hvor jeg har web- og mailhosting.
Dér kan jeg oprette en emailadresse, der fanger email til domænet uanset hvad der står foran @domæne.dk.
Det er almindeligt - det her været en funktion hos de hosting-udbydere, jeg har haft.