Nyt grej: vi har besluttet at Mutti skal have en telefon med faceID.
-
@Koefoed jeg har en iPhone 14 (stadig med IOS 18, mit valg), som fungerer fint, med alle de apps jeg har brug for, ansigtsgenkendelse, høreapparater osv.
den kan oplade trådløst eller med oplader.@ondekvinde tak!
-
@Koefoed i forhold til iPad er jeg lidt bagud, da den jeg købte forleden stadig har touch ID.
Men på telefon-siden bruger jeg med stor fornøjelse min 16e, der har FaceID og generelt er god til det meste. Den burde være til at få for rimelige penge brugt.
@svabonius tak. Og ja, de er nemlig håndterbare i pris når man går lidt ned i modeller (og hun gør jo intet fancy med den, den skal bare kunne bruge standardapps i et digitaliseret samfund.
-
Nyt grej: vi har besluttet at Mutti skal have en telefon med faceID. Og dvs nok også en iPad. Det med at huske touchID og kode er sværere end at blive genkendt (vi har testet med min faceid et par gange og det går nemt).
Spørgsmål: den skal ikke være ny. Vi er ikke lavet af guldmønter, men en opgradering har vi råd til. Men hvor langt kan man gå tilbage brugt? IPh 13? 14? Og hvad med iPad? De skal klart have samme ladestik så beslutninger påvirker hinanden.
@Koefoed fra modelår 2025 er alle stik usb-c
-
@Koefoed fra modelår 2025 er alle stik usb-c
@michammel og tilsyneladende fra iPhone 15 og ipad10. Men ansigtsgenkendelse på iPad er åbenbart en pro feature. Hmm.
-
@michammel og tilsyneladende fra iPhone 15 og ipad10. Men ansigtsgenkendelse på iPad er åbenbart en pro feature. Hmm.
@Koefoed ja. Det er kun pro som har faceid. Men selv de gamle pro har usb-c.
-
@Koefoed @ondekvinde jeg har en god “gammel” iPhone 13 mini, som også fungerer ganske glimrende.
Jeg købte min refurbished, det er en god måde at få en billigere model på.
-
@Koefoed @ondekvinde jeg har en god “gammel” iPhone 13 mini, som også fungerer ganske glimrende.
Jeg købte min refurbished, det er en god måde at få en billigere model på.
@mosgaard @Koefoed @ondekvinde Jeg kører iPhone 13 mini og er glad for det lille format og den kører ok til din Muttis behov. Men Apple supporterer typisk nyeste OS på 5 år gamle telefoner + 2-3 års sikkerhedsopdateringer, så den synger nok på sidste vers. I fht brugtpriser vs ny får du meget for pengene og væsentligt længere support på en ny eller brugt 16e eller 17e.
-
@mosgaard @Koefoed @ondekvinde Jeg kører iPhone 13 mini og er glad for det lille format og den kører ok til din Muttis behov. Men Apple supporterer typisk nyeste OS på 5 år gamle telefoner + 2-3 års sikkerhedsopdateringer, så den synger nok på sidste vers. I fht brugtpriser vs ny får du meget for pengene og væsentligt længere support på en ny eller brugt 16e eller 17e.
@tokeriis @mosgaard @ondekvinde jeg har selv en iPhone 13mini, og det er virkelig en god størrelse. Elsker den! Tror dog at det bliver en iPh 14 til Mutti (samme stik som nu og som hendes iPad) og så ser vi, hvordan det går, også ift opdateringer fremover. Den koster ca 2500 refurb. Stor udskrivning at skulle have ansigtsgenkendelse på iPad også (findes kun på Pro) så jeg bliver i hendes nuværende iPad og dermed Lightningstikket.
-
@tokeriis @mosgaard @ondekvinde jeg har selv en iPhone 13mini, og det er virkelig en god størrelse. Elsker den! Tror dog at det bliver en iPh 14 til Mutti (samme stik som nu og som hendes iPad) og så ser vi, hvordan det går, også ift opdateringer fremover. Den koster ca 2500 refurb. Stor udskrivning at skulle have ansigtsgenkendelse på iPad også (findes kun på Pro) så jeg bliver i hendes nuværende iPad og dermed Lightningstikket.
@Koefoed @tokeriis @mosgaard @ondekvinde Vi købte en til min datter for et par år siden - da skelede vi til listerne med, hvornår de holder op med at få opdateringer:
https://mobilsiden.dk/priser-guides-tips/mobil-priser-guides-tips/hvor-laenge-opdateres-min-iphone/ -
Nyt grej: vi har besluttet at Mutti skal have en telefon med faceID. Og dvs nok også en iPad. Det med at huske touchID og kode er sværere end at blive genkendt (vi har testet med min faceid et par gange og det går nemt).
Spørgsmål: den skal ikke være ny. Vi er ikke lavet af guldmønter, men en opgradering har vi råd til. Men hvor langt kan man gå tilbage brugt? IPh 13? 14? Og hvad med iPad? De skal klart have samme ladestik så beslutninger påvirker hinanden.
>opdatering: købte en brugte iPhone 14 (ca 2400 hos greenmind), for det er samme stik som hendes nuværende opladere samt iPad. Og iPad bliver ikke skiftet lige nu.
Mutti er med på ferie de næste dage, så nu kan vi indkøre ansigtsgenkendelse i hendes vaner. Hun synes allerede at det er meget moderne, at hun bare skal kigge på den. Det er det squ da også, vi andre har bare vænnet os til magien.