I Odense 2024, overfaldt 4 drenge 3 homoseksuelle mænd mens de råbte homofobiske skældsord af dem.
-
I Odense 2024, overfaldt 4 drenge 3 homoseksuelle mænd mens de råbte homofobiske skældsord af dem. De havde opsøgt ofrene gennem en datingapp for homoseksuelle
Alligevel har retten i Odense dømt, at det ikke er en hadforbrydelse.
Det er helt absurd, at det ikke bliver dømt som en hadforbrydelse.
Homofobi i danmark bliver ikke løst af fængselsstraffe, men gennem repræsentation og oplysning. Derfor synes jeg stadig, at vi skal anerkende, når noget er en hadforbrydelse.
-
I Odense 2024, overfaldt 4 drenge 3 homoseksuelle mænd mens de råbte homofobiske skældsord af dem. De havde opsøgt ofrene gennem en datingapp for homoseksuelle
Homofobi i danmark bliver ikke løst af fængselsstraffe, men gennem repræsentation og oplysning. Derfor synes jeg stadig, at vi skal anerkende, når noget er en hadforbrydelse.
Har du været udsat for en hadforbrydelse – eller har du set noget? Så sig det højt. Besøg https://anmeldhadet.nu/
Læs mere her:
https://lgbt.dk/voldsdom-skaber-tvivl-om-lovgivning-mod-hadforbrydelser/
-
R reynir@social.data.coop shared this topic
-
@snue Den dom er helt sort. Jeg håber virkelig at anklagemyndigheden anker den til landsretten.
-
@snue Den dom er helt sort. Jeg håber virkelig at anklagemyndigheden anker den til landsretten.
@henrikmillinge @snue jeg ved ikke om det er loven eller retspraksis den er gal med, men mit indtryk er at man skal i urimelig grad bevise at det var drevet af homofobi/had.