Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. vi har været lidt stille på pixelfed, da vi har haft problemer med at få vores posts op, men nu er vi tilbage igen!

vi har været lidt stille på pixelfed, da vi har haft problemer med at få vores posts op, men nu er vi tilbage igen!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
1 Indlæg 1 Posters 2 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mosegaardenjordbrug@pixelfed.dkM This user is from outside of this forum
    mosegaardenjordbrug@pixelfed.dkM This user is from outside of this forum
    mosegaardenjordbrug@pixelfed.dk
    wrote sidst redigeret af
    #1
    vi har været lidt stille på pixelfed, da vi har haft problemer med at få vores posts op, men nu er vi tilbage igen! så:

    Wauw første levering er klaret og grøntsagerne strutter efter en uge fyldt med både sol og regn.
    Det var virkelig dejligt sidste uge at se vores søde andelshavere igen og særligt både at mødes ude foran varevognen på Nørrebro og bagefter hænge ud til folkekøkken, hvor vi mødtes over den lækre mad som nogle af vores andelshavere havde lavet med vores grøntsager. Vi synes det var en stor success og glæder os til at gøre det igen!
    Så var det også sidste uge at vores gode selvhøstere begyndte at komme i marken, og det er bare virkelig dejligt og spændende, da det er en af de initiativer, vi havde drømt om længe.

    Vi har i samme uge også udplantet majs, sået gulerødder, nippet tomater og luget en hel masse. Vi har udplantet majs alene i bede, som vi gør med de fleste af vores afgrøder, men vi har også sat dem sammen med vores græskar og en stangbønne. Sammen hedder de De Tre Søstre. Det er en dyrkningsmetode, som er udviklet af flere oprindelige folk i det som i dag kaldes nord og mellem-amerika, og den har inspireret mange, da man med denne metode kan kultivere meget mad på lidt plads. Græskar gror nemlig mest tæt på jorden, majplanten skyder højt op og bønneplanten kan vokse op af majsplanten, og på den måde kan planterne understøtte hinanden og gro siden om side uden at tage så meget plads fra hinanden.

    Vi glæder os til at se de tre planter vokse sammen, mens de inspirere os til ligesom dem at understøtte hinanden og give hinanden plads til at vokse sammen.
    1 Reply Last reply
    6
    0
    • tadoh@radikal.socialT tadoh@radikal.social shared this topic
      jowek@autonomous.zoneJ jowek@autonomous.zone shared this topic
      simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
      snue@radikal.socialS snue@radikal.social shared this topic
      pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social shared this topic
      malte@radikal.socialM malte@radikal.social shared this topic
    Svar
    • Svar som emne
    Login for at svare
    • Ældste til nyeste
    • Nyeste til ældste
    • Most Votes


    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    Powered by NodeBB Contributors
    Graciously hosted by data.coop
    • First post
      Last post
    0
    • Hjem
    • Seneste
    • Etiketter
    • Populære
    • Verden
    • Bruger
    • Grupper